Den lange søvnen

Miriamsmams

Glad i forumet
Barna har som regel en litt lengere soveperiode på dagen, og noen korte.. når har deres barn den?

I vårt tilfelle har hun ikke noen lenge soveperiode...

Hun sover tre lurer og den i midten er som regel den lengste :) den er fra ca. 11.30- 14.30.

Men noen dager blir det to eller fire lurer også... Spesielt om vi er mye på farten forstyrrer vi henne i lurene...

Her er det umulig og få til noen rutine på dagsoving, noen dager er han nesten ikke trøtt og vil rett og slett ikke sove. andre dager har han 4 smålurer men ingen som er lengre enn andre.

Har ingen faste rutiner. Det kommer veldig an på hva vi gjør på dagen. Gutten min sover egentlig lite! Noen dager er det max 2 t fordelt på mange små iløpet av dagen. Men jeg prøver å legge han mellom 21 og 23, da har han den lengste søvnen, alt fra 4-2 t i strek!

Det har bare skjedd oss 2 ganger at han har hatt en lang sover periode. Ellers så går det i power naps;)

Power naps er tingenemoticon

Vera sovner i 10-11 tiden på formiddagen og da sover hun i 2-4 timer, men det er kun hvis vogna står ute. Inne vokner hun etter max en time.

Gutte min sover to lange hver dag. Den første ca kl.9/9.30 til 11/11.30 og neste fra kl. 14 til 16/16.30 Han får ikke sove lenger enn kl. 17 for da legger han seg fint kl. 19/19.30 og da sover han til 2 ( i natt faktisk til kl. 4) Så her har vi utrolig god rutine siden han ble født. Og ingen problem med litt forandring hvis vi er ut på ferie eller lignende. Flinke gutten min!

Om kvelden/natten..

Søvnmønsteret her er ganske fast, har vært slik siden hun var 2 mnd. ca. Våkner mellom 07-08 er våken i to timer, sover i 3 timer, er så våken i to timer igjen, før det blir en dupp til på 1-2 timer.. Sover 5-6 timer istrekk rett etter leggetid, ca 19 - 00-01, deretter puppes hver 2-3 time resten av natten til hun er "våken" ca 08;)

Varierer veldig. Sover alt fra 1-4 timer to til tre ganger om dagen. Å som oftest sover hun fra 19-20 til 3-6. Er ingenting fast, men hun sover beder nå som hun har begynt å få lit annet enn melk. Våknet av sult kanskje?

Back
Topp