Den kronglete veien for å få nr. 2

PP11 CD 22 - 3 dpo

Da har jeg fått time til privat gyn på torsdag! :dance008 Blir spennende å høre hva de kan gjøre for oss. Håper jo på resept på blodfortynnende ved positiv test. Vi får se:)
Jeg fikk blodfortynnende av legen uten noen spørsmål :p og jeg fikk anbefaling av å gå på det hele tiden.

Leser nå at legen din ikke ville skrive det ut. Så:( kjipt. Men håper du får noen svar;)

Uansett lykke til, og håper det går veien snart ❤️
 
Jeg fikk blodfortynnende av legen uten noen spørsmål :p og jeg fikk anbefaling av å gå på det hele tiden.

Leser nå at legen din ikke ville skrive det ut. Så:( kjipt. Men håper du får noen svar;)

Uansett lykke til, og håper det går veien snart ❤️
Takk :):Heartred Kan hende fastlege hadde skrevet det ut, den legen jeg var hos var på sykehuset var spesialist i trombosesykdommer, men kan nok ikke så mye om SA.

Tenker det uansett er lurt med en sjekk hos gyn, og når ventetida i det offentlige er evig lang, får man bare punge ut :hungover:
 
Hei ❤️ så fint at du deler ❤️ Jeg har akkurat fått svar på blodprøver etter to SA og en MA. Prøvene viste positivt utslag på beta-glukoprotein. Jeg vet per nå ikke hva det egentlig betyr da jeg kun har fått informasjon i et notat på helsenorge. Jeg har googlet og googlet for å finne mer ut av dette. Ble derfor så glad når jeg kom over dagboken din ❤️ masse lykke til hos privat gyn i morgen ❤️
 
Hei ❤️ så fint at du deler ❤️ Jeg har akkurat fått svar på blodprøver etter to SA og en MA. Prøvene viste positivt utslag på beta-glukoprotein. Jeg vet per nå ikke hva det egentlig betyr da jeg kun har fått informasjon i et notat på helsenorge. Jeg har googlet og googlet for å finne mer ut av dette. Ble derfor så glad når jeg kom over dagboken din ❤️ masse lykke til hos privat gyn i morgen ❤️
Så hyggelig at du la igjen en kommentar, og så leit å høre dine erfaringer :Heartred Hvilken oppfølging skal du få? Så på prøveresultata mine igjen nå, og jeg testa negativt på beta-glukoprotein, men positivt på lupus antikoagulant.

Spent på timen i morgen!
 
Så hyggelig at du la igjen en kommentar, og så leit å høre dine erfaringer :Heartred Hvilken oppfølging skal du få? Så på prøveresultata mine igjen nå, og jeg testa negativt på beta-glukoprotein, men positivt på lupus antikoagulant.

Spent på timen i morgen!
Motsatt som meg da. Har telefontime i morgen med gynekologen på sykehuset. Så er veldig spent på det! Skal ta nye prøver i februar for å se om det forsatt er utslag på glukoprotein.

Masse lykke til i morgen til deg ❤️
 
Motsatt som meg da. Har telefontime i morgen med gynekologen på sykehuset. Så er veldig spent på det! Skal ta nye prøver i februar for å se om det forsatt er utslag på glukoprotein.

Masse lykke til i morgen til deg ❤️
Takk for det :) Lykke til med telefontimen!
 
PP11 CD 28 - 9 dpo

Timen hos gyn gikk bra :) Tok UL og alt så greit ut, men han mente jeg ikke var blitt gravid denne syklusen.

Skal ta blodprøver i starten av neste syklus for å sjekke hormoner, og komme tilbake rett før eggløsning og se hvordan det ser ut inni der da. Problemet er bare at det mest sannsynlig blir i jula, så da må jeg kanskje vente en syklus. Skal få albyl-e også, så det er en lettelse.

Tok en test i går kveld som var negativ, å tenke å ta en ny i morgen, da jeg bare har en tidligtest igjen. Men forhåpningene er jo ikke store nå da :hungover:
 
PP11 CD 30 - 11 dpo

Da var juletreet kommet opp i stuen, i denne adventstida der jeg så for meg at vi skulle ha en liten en å kose med inne. Termin skulle vært for to dager siden, og det er veldig rart å tenke på. Merker at ting er tungt denne uka :confused:

Alt hadde vært lettere om jeg var gravid igjen, men det ser ut som pp 11, som er pp 5 etter BO’en ikke gir resultater. Trøster meg med at jeg har begynt å gå til en privat gynekolog som skal følge oss opp skikkelig, og at det forhåpentligvis blir en høstbaby 2023 :Heartred
 
PP11 CD 33 - 14 dpo

IKM-dag, men bare spotting foreløping. De siste syklusene har jeg starta spotting rundt 11-12 dpo, men denne gangen startet det på 14 dpo. :confused004 Spottet aldri før, så håper det er et godt tegn, at ting har stabilisert seg mer etter BO’en.

Tok en test som var negativ i går, så regner med tr kommer for fullt i morgen :hungover:
 
PP12 CD 7

Tok blodprøver bestilt av gyn denne uken, og den gav noen interessante svar. Den slo ikke utpå økt risiko for blodpropp, slik som tidligere prøver, så det er jo litt rart. Fikk ikke se hva det var testet for, men går ut fra at det var det samme som sist (lupus antikoagulant), men får høre med han neste time. Fikk også vite at hormoner og stoffskifte er normalt, og eggreservene er «meget gode» :gen014 Det som ikke var så bra, var d-vitaminnivået, så skal begynne på tilskudd. Det kan jo forklare hvorfor jeg har følt meg så sliten de siste måndene.

Prøvde meg på en «reading» fra etsy. Fikk desember og januar som måneder for unnfangelse eller fødsel og jente på kjønn. Det hadde vært veldig fint siden jeg har gutt fra før.

Som tegn fikk jeg frosk, og det sykeste at 10 minutt før jeg fikk readingen ropte 3 åringen ut «se en frosk» når han så fantus og maskinene. Jeg kunne ikke se en frosk der på søppelbilen, men det var jo sykt tilfeldig at han sa det :p
 
PP12 CD 31, 1dpo.

Blir en lang syklus igjen, men endelig i dpo-land :dance008 Aksjer lagt to dager og en dag før el, så krysser fingrene for at noe vidunderlig kan skje :Heartred

Visst ikke det blir spire denne pp, så har gyn foreslått å forsøke stimulering av eggstokker. Blir spennende, siden jeg ikke vet hvordan det gjøres :dead:

Prøver å ikke la tankene om prøvinga overstyre all planlegging av våren og sommeren, men det er ikke så lett når det største ønske er å være ganske gravid til sommeren :smiley-angelic001
 
PP12 CD 39, 9 dpo

Testet med bp vanlig i dag morres, og jaggu var det ikke antydning til strek! :whacky011 Måtte kjøpe tidligtest på vei hjem fra jobb, og den ble ganske klart positiv? :nailbiting:

Er det virkelig sant? Med en gang kommer tankene om at det går sikkert ikke veien denne gangen heller. Kommer jeg over ikm, eller er det en ny kjemisk? Blir det oktoberbaby? Tørr ikke håpe for mye enda, så blir spennende å teste de neste dagene :smiley-angelic001
 

Vedlegg

  • 833F2D72-38EA-4117-9F75-96B1BF3C2CEC.jpeg
    833F2D72-38EA-4117-9F75-96B1BF3C2CEC.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 60
  • CA479D18-C972-4AF8-BA71-D56FBB9AA419.jpeg
    CA479D18-C972-4AF8-BA71-D56FBB9AA419.jpeg
    568,7 KB · Visninger: 58
PP12 CD 30, 10 dpo

Dagens bp test på morgenurin, bittelitt sterkere enn i går? :nailbiting:
 

Vedlegg

  • F3B3FAD4-D9A4-4210-A2D1-7169E12FF908.jpeg
    F3B3FAD4-D9A4-4210-A2D1-7169E12FF908.jpeg
    594,2 KB · Visninger: 39
PP12 CD 31, 11 dpo

Testene stiger sakte i styrke :Heartred Fikk positiv digital i går :Heartred

Går bare rundt på jobb og er ukonsentrert og har litt hjernetåke. Mye pga. alle tankene rundt positiv test og håpet på at det blir en terminsperre, men også pga. snusabstinenser siden jeg slutta på mandag :dead:

Legger ved bilde fra i går kveld og morgentestene de siste dagene. Visst ikke dette er motivasjon til å kutte snusen, så veit ikke jeg :cool:
 

Vedlegg

  • 03457107-1B77-4B71-941F-9A405D75C320.jpeg
    03457107-1B77-4B71-941F-9A405D75C320.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 51
  • 235424D3-D9E7-4F89-9A64-6D29C8850B37.jpeg
    235424D3-D9E7-4F89-9A64-6D29C8850B37.jpeg
    300,4 KB · Visninger: 51
PP12 CD 32, 12 dpo

Tok kontakt med gynekologen min i dag, og jeg må nok starte på blodfortynnende så snart som mulig. Fikk time i morgen, så håper på å få en del informasjon da. Gyn skrev at jeg skal begynne både på albyl-e og Klexane (sprøyter) og ta det fram til fødsel.

Synest dette var heftig med tanke på at sykehuset ikke ville sette diagnose på meg. Har etter lang tid fått time til off. gyn på sykehuset som hun jeg var hos sist på medisinsk poliklinikk henviste. Timen er om en måned, så kan vurdere å gå for å høre hva de tenker der.

Men uansett så kommer jeg tidlig i gang med støttemedisiner, siden ikm er på lørdag. Gjør jo alt for å få en frisk terminbaby - om det så er å sette 250 sprøyer på meg selv :hungover:

Legger ved dagens tester - cb tidlig og make sure vanlig.
8179EB30-EA21-4E34-BB18-74A9CD04E8B0.jpeg
6928A31C-9449-4A37-AC31-4BF56C09FDD1.jpeg
 
PP12 CD 31, 11 dpo

Testene stiger sakte i styrke :Heartred Fikk positiv digital i går :Heartred

Går bare rundt på jobb og er ukonsentrert og har litt hjernetåke. Mye pga. alle tankene rundt positiv test og håpet på at det blir en terminsperre, men også pga. snusabstinenser siden jeg slutta på mandag :dead:

Legger ved bilde fra i går kveld og morgentestene de siste dagene. Visst ikke dette er motivasjon til å kutte snusen, så veit ikke jeg :cool:
Så fin stigning! :Heartred
Flink du er som kuttet ut snusen, heier på deg!
 
Back
Topp