Den kronglete veien for å få nr. 2

Dory88

Forelsket i forumet
Gresskarfrøene2023
Etter over et års prøving på barn nummer 2, føler jeg at en dagbok kanskje kan hjelpe meg med tanker rundt prosessen, og i tillegg hjelpe med å få dagene til å gå mellom prøveperiodene :)

Litt om meg:
34 år gammel, bor på Vestlandet med samboer og en gutt på 3 år. Brukte over et år på å bli gravid med gutten vår, men hadde aldri oversikt over el pga. veldig ustabile sykluser og testet ikke. Syklusene etter pilleslutt den gangen var mellom 35 og 60 dager. Men rundt nyttår 2018/2019 fikk jeg to streker og hadde et helt problemfritt svangerskap.


Prøve på nr 2:
Våren 2021 begynte vi å tenke på å få nr 2, og jeg tenkte det kanskje kunne ta litt tid denne gangen også. Sluttet på minipiller i april og det tok noen måneder før tr kom. Den sommeren og høsten hadde vi et avslappet forhold til prøving og i slutten av november oppdaget jeg at jeg var gravid. Allerede dagen etter var testene svakere og jeg begynte å blø dagen etter dette. Vet ikke hvor langt jeg var på vei, men tipper rundt uke 5. Etter dette har vi prøvd mer aktivt og jeg har testet etter el, noe som førte til ny graviditet allerede i pp2 etter SA. På tul i uke 11 ble BO oppdaget, og jeg ble sendt hjem med cytotec. Etter dette tok det ca to måneder før tr kom tilbake på besøk.
____________________________________________


PP1: april - juli 2021: ikke gravid

PP2: 26/7 - 14/9: ikke gravid

PP3: 14/9 - slutten av nov: Gravid. Kjemisk/SA ca uke 4/5

PP4: 29/11-20/1. Ikke gravid, lang syklus etter SA.

PP5: 20/1-25/2 (36 cd) ikke gravid

PP6: 26/2 - 26/5: Gravid. BO oppdaget i uke 11

PP7: 27/5- 21/7: ikke gravid, tok 6 uker før g-test var negativ.

PP8: 22/7- 26/8 (36 cd, el cd23): ikke gravid. Skimtet strek 9 dpo, men blenda 10 dpo.

PP9: 27/8- 30/9 (35 cd, el cd 21): ikke gravid

PP10: 1/10 - 12/11 (43 cd, el cd 30): ikke gravid.

PP11: 13/11 - 15/12 (33 cd, el cd 19): ikke gravid.

PP12: 16/12 - (el cd 30): gravid :Heartred
 
Last edited:
PP9: CD 7

Så er vi inne i ny pp og tr har dratt sin vei. Har vært syk med feber de siste dagene, håper på å bli frisk nå når det er helg.

Bestilte nye tester i dag, i tillegg til conceive+, så det blir spennende å prøve. Ser at el kan komme rundt de to dagene jeg er bortreist denne måneden, så håper det ikke blir problemer med å time aksjelegginga :hungover:
 
PP9, CD 11.

Dagene går seint for tida. Fortsatt 10 dager til forventet el, men tenker å starte å teste etter det i løpet av de neste dagene.

Prøver også å slutte med snus igjen, og vil veldig sterkt at kroppen er nikotinfri før el. Har holdt meg unna i dag, bare brukt noen nikotinfrie, så håper jeg klarer å holde ut. Skal på fest i helga, så det kan bli vanskelig!
 
PP9: CD21

Positiv el-test i går! Men jeg har vært bortreist med jobben, så ingen aksjer i går eller onsdag, men håper det ikke er for sent i kveld :nailbiting:
 
PP9, CD 27, 6 dpo.

Den store symptomjakten er i gang! :p Så langt veldig lite, bortsett fra rare drømmer og trøtthet.

Vi fikk langt inn aksjer på det som mest sannsynlig var samme dag som el (dagen etter positiv test). Brukte conceive+, så håper det har økt sjansene. :)
 
PP9, CD 27, 6 dpo.

Den store symptomjakten er i gang! :p Så langt veldig lite, bortsett fra rare drømmer og trøtthet.

Vi fikk langt inn aksjer på det som mest sannsynlig var samme dag som el (dagen etter positiv test). Brukte conceive+, så håper det har økt sjansene. :)
Spennende! Vi er nøyaktig like langt :D Når tenker du teste?
 
PP9, Cd 31, 10 dpo.

Negativ tidligtest i dag, så får se om tr kommer til helga. Ble litt skuffet nå, hadde en følelse av at det hadde klaffa. Men alt håp er ikke ute før tr kommer…

Er veldig trøtt om dagen, og har kjent en del murringer, men er vel kanskje bare pms?

Er også spent på svar på blodprøver som kommer denne uken, da får jeg vite om jeg har økt sjanse for blodpropp, og det kan være årsaken til to SA på rad.
 
Så flink du er som venter :happy: har du noen følelse på om det har klaffet?
Jeg tok en test i går kveld likevel, og den var helt blenda.. Og nå har jeg begynt å spotte, så nå har jeg mistet håpet for denne runden. Men du har rett i at håpet ikke er ute før TR kommer :) Krysser fingrene for oss begge litt til!
 
PP9, Cd 32, 11 dpo.

Ikke testet noe mer, men hadde en liten blødning og det murrer en del, så tror tr er på vei. Får se om det tar seg opp :)
 
Jeg tok en test i går kveld likevel, og den var helt blenda.. Og nå har jeg begynt å spotte, så nå har jeg mistet håpet for denne runden. Men du har rett i at håpet ikke er ute før TR kommer :) Krysser fingrene for oss begge litt til!
Krysser alt som krysses kan :)
 
PP 10 CD1

Etter å ha spottet siden tirsdag, tror jeg tr er i gang i dag. Økt blødning og vanlige menssmerter. Kjipt at det ikke gikk denne pp, men det er flere grunner til at neste pp passer bedre:

- kan drikke på fest i dag :smiley-angelic002
- slipper å være dårlig og unngå alkohol/diverse mat på tur med jobben :cool05
-slipper å gå ut i permisjon midt i eksamenstiden :computer005
-skal klare å slutte helt med snus før el :dance008

Er veldig glad for at syklusen er relvativ stabil på 35/36 dager :) Når vi prøvde på barn nr. 1 hadde jeg veldig uregelmessig syklus.
 
PP 10 CD 25

Hadde håpet at jeg vare inne i dpo-land nå, men el har ikke dukket opp! Skjønner ikke hva som skjer med syklusen nå. Før jeg fikk første barnet og etter at jeg slutta på minipille i fjor vår hadde jeg uregelmessige sykluser. Men etter første SA og BO’en har syklusene (utenom den rett etter sa/bo) vært stabile med el på dag 20-22.

Fikk litt økt utslag på strimmen på cd23, men lh-toppen kan vel ikke være så kort som på bilde under? Gikk nesten tom for tester, så måtte bestille nye i går, men de kom heldigvis på døra allerede i dag :p så jeg fortsetter å teste.
 

Vedlegg

  • 6C95D476-468C-49C8-B921-E5B9A0A64D49.jpeg
    6C95D476-468C-49C8-B921-E5B9A0A64D49.jpeg
    680,6 KB · Visninger: 50
PP 10 CD 29

Er fortsatt helt uviten om el har vært eller ikke. Enten skjedde det sist uke, uten at testene fanga det opp, ellers så kan den komme i løpet av helga. Merker antydninger til slim og har litt økt sexlyst, så krysser fingrene for at det kan slå ut på el-tester i helga :smiley-angelic001

Visst ikke får jeg ta en g-test i løpet av neste uke, og ev. se om tr kommer neste helg :dead:
 
Last edited:
PP 10 CD 30

Endelig positiv el-test!! Håper vi får lagt inn gode aksjer i dag :smiley-angelic001
 

Vedlegg

  • 6E7A211B-C5A5-4BCB-81E2-C9EE811BD129.jpeg
    6E7A211B-C5A5-4BCB-81E2-C9EE811BD129.jpeg
    166,6 KB · Visninger: 42
PP 11, CD 2

Så ble det ikke en juli-spire. Forrige syklus ble på hele 43 dager, med el på dag 30. veldig frustrerende, så nå har jeg kjøpt salvie-te for å se om det kan framskynde el i denne pp.

Jeg har også fått innkallelse til time på sykehuset om to uker, siden jeg testa positivt for lupus antikoagulant på to blodprøver. Det vil si at jeg kan ha større risiko for at blodet klumper seg og at det kan være grunnen til to SAer. Det skal bli godt å få mer utredning på det, men er spent på hvor mye kunnskap de har ift. spontanabort, siden legen ikke er gynekolog.
 
PP11 CD 20 - 1 dpo

Blir litt lite skriving her i dagboka, men sliter nok litt med å sette ord på ting. Vil bare bli gravid - samtidig som jeg er redd for å miste igjen pga. utslaget på blodprøven.

Var på medisinsk poliklinikk sist uke, men ble ikke noe klokere. For å få diagnose må man ha tre SA, eller mistet etter uke 10, i tillegg til å ha utslag på blodprøve. BO teller visst ikke som etter uke 10, noe jeg forsåvidt forstår, så da må jeg ha en SA til for å få diagnose. Hintet om at jeg kunne tenk meg å få blodfortynnende om jeg ble gravid igjen, men legen ville henvise meg videre til gynekolog. I dag kom svar på henvisningen at de pga. kapasitetproblemer ikke kan tilby meg time, men vil kontakte meg seinere.

Så nå har jeg bestemt meg for å kontakte privat gyn, kan være greit med en sjekk uansett siden det har gått over 6 mnd siden aborten og jeg ikke har blitt gravid igjen.

På den positive siden kom el på CD 19 nå, noe som er rekordtidlig :cool: Kan fire kopper med salvie-te ha hjulpet så mye?:yuck:
 
PP11 CD 22 - 3 dpo

Da har jeg fått time til privat gyn på torsdag! :dance008 Blir spennende å høre hva de kan gjøre for oss. Håper jo på resept på blodfortynnende ved positiv test. Vi får se:)
 
Back
Topp