Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Føler med deg, jeg har vært fryktelig kvalm gjennom hele første trimester, og det eneste som har hjulpet meg er Afipran. Det er kvalmestillende piller som jeg fikk hos legen. Nå er jeg 16 uker, og endelig er kvalmen borte!
16+3 og startet dagen med oppkast
Det som hjelper er å ligge på sofaen og de dagene jeg var 100% sykmeldt kaster jeg ikke opp, de dagene jeg jobber halvt starter det allerede ved morgenrutinen.
Tror det er aktivitet og stress som er mitt problem.
La meg 20:30 i går og sov til 06:30![]()
Fikk Afipran hos legen(som hjalp), men fikk beskjed om å bytte til prostafen istedenfor. Den hjelper ikke like mye, spyr ikke så mye når jeg går på den, men er veldig kvalm HELE tiden [emoji30]
Ble du plutselig dårligere før det gikk over? [emoji5]
Ja... spyr fortsatt flere ganger om dagen, blir mer kvalm av fysisk anstrengelse, mye lyd og støy og såklart ymse typer lukt.
Holder meg i ro og prøver å gå meg en tur hver dag for frisk luft hjelper. Vasker litt tøy og stuller med det jeg klarer her hjemme.
Ja, virker som stress og aktivitet er en stor trigget her også.
Er 100% sykemeldt, og ikke i stand til å gjere så mye, men merker de dagene man har "en god dag" og prøver å få gjort noe i huset eller dratt på butikken er ofte kvelden og dagen etter helt grusom [emoji30]
Signerer denne!! Hadde en sånn dag på mandag og har ligget rett ut å spydd siden [emoji12] Neste gang jeg har en "god" dag, skal jeg bare ligge på sofaen å nyte det [emoji23] Hvis jeg klarer [emoji85]Ja, virker som stress og aktivitet er en stor trigget her også.
Er 100% sykemeldt, og ikke i stand til å gjere så mye, men merker de dagene man har "en god dag" og prøver å få gjort noe i huset eller dratt på butikken er ofte kvelden og dagen etter helt grusom [emoji30]

Signerer denne!! Hadde en sånn dag på mandag og har ligget rett ut å spydd siden [emoji12] Neste gang jeg har en "god" dag, skal jeg bare ligge på sofaen å nyte det [emoji23] Hvis jeg klarer [emoji85]
Kjenner meg godt igjen her. Jeg klarte ikke få i meg noe næring så jeg fikk MCP på resept. Det hjelper mot spyinga (nå spyr jeg bare 2ganger om dagen), men kvalmen er langt fra borte.
Men har funnet ut at å spise litt på natten gjør morgendagen bedre.![]()
Våkner ikke du midt på natta av at du er sulten og tissatrengt? Bare meg?Åhh, det må jeg prøve, kanskje det hjelper på med en matbit på natten![]()
Våkner ikke du midt på natta av at du er sulten og tissatrengt? Bare meg?![]()
Våkner ikke du midt på natta av at du er sulten og tissatrengt? Bare meg?![]()
Vi får krysse fingrene for det [emoji6]Ja, samme her, spydd i snart 3 dager nå, etter jeg utnyttet en god dag for å få gjort unna litt.. Er så lei, håper virkelig det går over snart [emoji85][emoji5]