den jævla vekta!!!

lillemolla

Gift med forumet
ja.da var jeg med jordmor igjen idag.....gått opp 10 kilo til nå
[:(].vet liksom ikke helt va jeg skal gjøre.spiser sunt og trener så godt jeg kan..vet jo at de første 4-5kiloene kom før uke 10 pga av røykeslutt,men har har jo gått opp 6 kilo likevel.syns det er mye for denne korte kroppen...jordmor var ikke så bekymret siden jeg var normalvektig fra før,men 75 kilo er jo litt å drasse på for ei lita jente på 162cm[8|]...snart tar jeg vel igjen samboeren min..... flere som har gått opp mye så kan trøste meg litt???!!!

[:)]Hei, jeg hører egentlig til hos aprilmammaene,men ville bare trøste deg med at jeg har gått opp 12 kg til nå.... Synes det er morsomt jeg. Gikk jo opp 39,7 da jeg fikk nr en, regner med det samme denne gangen.[:D]
ps. jeg er 164cm "høy". Slapp av, det går bort igjen etterpå.LYKKE TIL!!!

Vekten har rast oppover de siste 2 månedene her. Jeg gikk ned 8 kg. i begynnelsen av graviditeten. Nå har jeg i løpet av ganske kort tid lagt på meg 4-5 av disse kg. igjen. Jeg spiser ikke så mye, det jeg spiser er stort sett sunt, og godteri er det minimalt med. Kanskje ikke så veldig flink til å trimme, men jeg går ihvertfall frem og tilbake til jobben hver dag, ca. 20 minutter hver vei, så noe trim blir det jo. Vet ikke hva som må til for å holde vekta i sjakk [8|]

hei! jeg også har gått opp ca 10 kg til nå. jeg veier nesten 80kg og er 174 cm lang. Dere tenker kanskje at det ikke viser så godt når man er lang, men det skal jeg love dere at det gjør. Føler meg som en kjempe! jeg har også fått mye vann i kroppen nå o føler meg ganske stor og oppblåst hele tiden!

Nei jenter: vi får kjempe med kiloene etter fødselen og håpe at vi er en av de som raser ned igjen i vekt etterpå! Må likevel innrømme at jeg ikke synes det er noe festlig med alle julebordene og selskapene som man må pynte seg i nå i juletiden. har mest lyst å sjule kroppen i en termodress!!!![:D]

jeg var hos jordmor i dag, og hadde lagt på meg 9/10kg. Jeg synes selv også det er mye, men jordmor var veldig fornøyd med at det hadde kommet noen kilo... [:D]

Jeg har også lagt på meg 9.5 kg til nå, og datt nesten av vekta da jeg så hvor mye det var[&o] Gått opp 1.5 kg på bare noen dager, skjønner ikke åssen jeg har klart det... Men legen syns vekta var bra da, men jeg veit jo at jeg legger på meg mer enn detta!
Er også livredd for ikke å få vekk kiloene etter fødselen, men har som mål å kunne vise meg i bikini til sommeren... Så får vi se hvor mye energi denna lille her kan stjele fra meg[:)]

Da mamma gikk med meg la hu på seg 30 kg... Og det som er snodig er at de kilone kun lå på magen fordi jeg svømte i fostervann. Hu hadde ikke noe vann i resten av kroppen, og var kjempeslank da jeg endelig kom ut ( sett bilder av hu). Så diiiiger mage og mange kilo + ligger kanskje til meg??.... [:)]

har lagt på meg tilsammen 5,5 kg. legen min ble ikke så glad.. de siste 3,5 kg har jeg lagt på meg den siste 1,5 mnd.. jeg spiser ikke søtsaker ,egentlig stortsett sunt, men det er vel stillesittinga... har begynt å gå endel idet siste.. Ps! jeg er ekstrem overvektig derfor er 5,5 kg mye for meg.. ehuhe[[:D]håper å legge på meg maks.. 2-3 kg til bebisen er født.. Er det mulig? håper egentlig at jeg ikke gjør det da...

Jeg hadde lagt på meg 3 kilo når jeg var hos legen sist, men i det siste nå har et blitt en del marsipan og mye stillesittig. Det vil nok vise seg når jeg skal til legen igjen nå snart. Orker ikke tenke så mye på dette med vekta, men vet jeg burde trene mer og sånn. Men man orker jo ikke. Har en samboer som prøver å dra meg med ut, men det ender med at jeg blir sint på han.... Vil ikke at noen skal mase på meg!!!

Har gått opp endel jeg også. Var hos jordmor i da og jeg har gått opp fra 55kg til 63.. men jeg kan ikke si jeg er lei meg. Trener hver dag og det er bare magen som har fått kiloene hvertfall der det synes da ;) Nei vi får være stolte av at kroppene våres fungerer slik den skal. Klarer sikkert å gå ned kiloene etterpå alikevel[;)]

Hei på deg [:)]

Har gått opp ganske mye, mellom 10-15 kilo. Føler meg som en hvalross.
Trur eg har mye vann i kroppen, e pløsete... Alt e trang, smått og lite.
Lite kjekt....men men satse på at det går fort vekk etterpå.
Gjorde det i sist [:)]. Eg har ihvertfall tenkt å kose meg i
jula uten å tenke på vekta, for ta det når babyssen e komt [:D]

Gikk opp 14 kilo. Kan trøste deg med at de aller fleste kiloene renner av iløpet av de første ukene!:) Svetter mye, så da kvitter du deg med en del vann, og ved å amme renner det jammen bort en del da også. Nå etter en mnd er jeg straks tilbake der jeg var før graviditeten (mindre magemuskler riktig nok, men dog)[:D]

Sitter og ser paa helsekortet mitt naa...

I uke 7 veide jeg 54kg, naa paa siste kontroll 57,6 Det er to uker siden er naa i uke 27... Saa opp 3,6kg???

OJ!!! Noe aa ta opp paa neste kontroll kanskje??? Bor jeg bli bekymret naa???

tror ikke du har noe å bekymre deg for. det er lenge siden jeg veide under 60 kilo...[8|]

ORIGINAL: Tonette

Sitter og ser paa helsekortet mitt naa...

I uke 7 veide jeg 54kg, naa paa siste kontroll 57,6 Det er to uker siden er naa i uke 27... Saa opp 3,6kg???

OJ!!! Noe aa ta opp paa neste kontroll kanskje??? Bor jeg bli bekymret naa???

Du har ingen ting å bekymre deg for. Var på kontroll i går og har gått opp 4,8 kg totalt og som han sa, så lenge livmoren og barnet vokser som de skal har ikke vekten noe å si. Vær glad du[:D]

har gått opp 19 kilo siden jeg ble gravid jeg! :( er oppe i 70nå..! syns det er veldig mye, når jeg ikke er mer enn 1.64...

Er fornøyd med vekta jeg - ennå. Er ennå 12 uker igjen men har til nå gått opp 3 kg. Har evig nok kilo fra før da men føler meg mer vel nå enn før jeg ble gravid. Håper på å gå ned noen kilo når jeg ammer uansett jeg [:)] I forhold til mat så spiser jeg stort sett det jeg har lyst på, snop prøver jeg å begrense til helgene og trim er et fremmedord - en liten spasertur av og til bare [:)]

Satser på max 10 kg til sammen men det vil da tiden vise [:D] Er verdt det for lille gullet [;)]

Jeg er 28 uker og et par dager, og veide meg hos jordmor i dag. 8 kg opp fra første veiing i uke 6. Det er helt flott. Må jo legge på oss litt - må huske på at de ekstra kiloene er "matpakka" til bebis. Amminga krever ganske mye energi. [;)]

Sist raste jeg ned igjen veldig raskt - gikk ned mer enn jeg gikk opp, og da jeg ble gravid denne gangen var jeg fortsatt noen kilo lettere enn før jeg ble gravid første gang.
Tror jeg la på meg 15-16 kilo totalt sist gang..... rart jeg ikke husker det lengre - jeg var veeeldig opptatt av det da..... [8|]

Ikke bekymre dere for vekta, jenter!!!

Hadde oxo gått opp 10 kg ved sist kontroll [:@] og enndå er der over 2 1/2 mnd igjen... skjønner ikkje hvordan detta skal gå e...[:(]

Heisann. Her vokser vi i ei voldsom fart. Selv har jeg lagt på meg 8 kg ( 28 uker på vei). Men nå har det seg sonn at jeg har akkurat fått med meg at fra uke 24 eller 25 (?) skal vi legge på oss 0.5 kg i uka, og da må det jo nødvendigvis bli litt på vekta.... Og babisen veier jo et drøyt kilo i seg selv. Nei, jeg tar vekta medro, men er selvfølgelig spent på hvor det skal ende.Men den tid, den sorg.Skal vel få det av igjen [&o]
God jul alle sammen, og spis godt uten bekymring!!!

du er 2 cm høyere enn meg og rundt 25kg lettere.. [8|]
Det går nok bra skal du se.. er tungt å være tung, men husk at kiloene går av igjen, og at babyen har godt av de kiloene du legger på deg nå[:)]

Back
Topp