Den jævla hosten!

Futurah

Elsker forumet
Nå har Leah hosta i ett kjør siden februar, og legen finner ikke ut hva som er galt. ingen utslag på crp, og har gitt henne apocillin og hostesaft uten at de har funka. Nå har hosten eskalert igjen og natta var prega av mye skriking. Siste gang vi var der, sa de det var en mild halsbetennelse. Jeg blir så frustrert! Synes det er for lettvint å skylde på at hun blir smitta av de andre i barnehagen.

What to do? Skal til en annen lege kl 11.15. Spent på hva DENNE legen greier å få gjort...

Uff stakkars liten [&o] .. Er det mest om kveldene hun hoster ? Tobiasen min var slik, holdt på i mndvis. Tilslutt fikk vi astmamedisin til han, ventoline og flutide . Fikk en ny hverdag etter det.

ORIGINAL: Metemor

Uff stakkars liten [&o] .. Er det mest om kveldene hun hoster ? Tobiasen min var slik, holdt på i mndvis. Tilslutt fikk vi astmamedisin til han, ventoline og flutide . Fikk en ny hverdag etter det.

Ja, er mest på kveldene hun hoster, men er litt på dagen også. Skal foreslå ventoline/flutide for legen, så får vi høre hva hun sier.
Håper på frisk unge snart!  Tusen takk for tipset [:)]

Begge mine gutter har diagnosen astma(eldste mann alvorlig), og det begynte jo sånn som du sier med denna forbanna hosten!!![:@]
Gutta får nå ventoline på forstøver, og flutide/pulmicort/seretide. Og nå har vi kontroll på hosten. Det hjelper faktisk[:D]
Hvis legen i dag ikke gjør noe, syns jeg du skal be om å bli henvist til en barnelege som er spesialist i barnesykdommer.
Er jo ikke sikkert snuppa di har det, men syns hun burde utredes for det når hun er så plaget av hoste som du sier.
Du kan også gå inn på linken under å lese om barneastma og symptomer. Nettsiden er laget av de barnelegene som jobber ved Strømmen Barnelegesenter der mine gutter går på kontroll.

www.barnelegesenteret.com/barneastma.aspx?docid=15

Lykke til[:D]

Slet med det samme for en stund siden, og har ventoline i skapet. Har ikke benyttet oss av det enda, for hosten gikk over før vi fikk prøvd det.

Her hjalp det og ha det kaldt og luftig på rommet (og heller ha på hel pysj og dyne) og vanlig hostesaft fra apoteket (den smaker kirsebær, gis 3-4 ganger om dagen i 10 dager) - den har tatt "knekken" på hosten begge gangene!

Håper dere får et fornuftig svar hos legen, og at Leah blir fort bra igjen!!![:)]

ORIGINAL: Renate Røverdatter
Hvilken hostesaft er det?
På apoteket her er de så utrolig lite behjelpelige! De sier bare at barn under to år ikke skal få hostesaft[:'(]

Bisolvon heter den. Den er ikke "beregnet" til barn under 2 år, derfor anbefaler de den ikke med mindre man spør etter den (sa mannen i kassa sist). Vi fikk den anbefalt av fastlegen, som skrev dosen Emilie skulle ha på en lapp!

Har desverre ingen gode råd, men ser ut til at det er mange av de over her[:)]
Masse go bedring til Leah-snupp[;)] Og lykke til!

Takk for svar, jenter! Leah hadde positiv prøve fra halsen, så siste runde antibiotika hjalp ikke. Nå skal vi prøve en annen type, og hvis dèt ikke funker, så SKAL vi til en barnelege. Jeg synes så synd i lille snuppa mi! Hun høres jo ut som en kols-pasient når hun drar igang hostinga [&:]

ORIGINAL: trudepude_

På apoteket her er de så utrolig lite behjelpelige! De sier bare at barn under to år ikke skal få hostesaft[:'(]

Bisolvon heter den. Den er ikke "beregnet" til barn under 2 år, derfor anbefaler de den ikke med mindre man spør etter den (sa mannen i kassa sist). Vi fikk den anbefalt av fastlegen, som skrev dosen Emilie skulle ha på en lapp!

men denne e jo reseptbelagt.. vi fikk resept på denne. Eg syns ikkje den hjelper noe særlig..

ORIGINAL: vidunderet

men denne e jo reseptbelagt.. vi fikk resept på denne. Eg syns ikkje den hjelper noe særlig..

Her er ikke Bisolvon reseptbelagt, men den hjalp uansett ikke her heller...

Bisolvon er ikke reseptbelagt. Den er med kisebærsmak og dukka håpner gladlig munnen når hun skal ha det. Vi prøver alltid en slik kur når hun hoster og er forskjølet. 10 dagers kur. Veldig grei.

vi må iallefall ha resept på den..vi hadde sann efedrin , men vil ikke bruke d lenger fordi d er så mye bivirkninger av den. Vi fikk beskjed om en annen god reseptbelagt hostesaft og d var denne..kanskje forskjell fra kommune til kommune då.

vi må iallefall ha resept på den..vi hadde sann efedrin , men vil ikke bruke d lenger fordi d er så mye bivirkninger av den. Vi fikk beskjed om en annen god reseptbelagt hostesaft og d var denne..kanskje forskjell fra kommune til kommune då.

Her står den (Bisolvon) i hylla på apoteket, så den kan umulig være reseptbelagt. Det finnes kanskje forskjellige "typer" av den da?

ORIGINAL: Futurah

Her er ikke Bisolvon reseptbelagt, men den hjalp uansett ikke her heller...

Huff, håper snuppa di blir frisk snart!

Føler jeg har jinxa noe her, for Emilie begynnte og hoste igjen i går kveld.. [&:]

Kanskje hun skulle fjerna mandlene? Pappa sier at de fleste i vår familie har gjort det, og da har det blitt bedre...

Back
Topp