Den hersens ryggen!!

Enkefalos

Forumet er livet
VIP
Assistert-jentene
Aprillykke 2017
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Åå, jeg er så lei av å ha vondt i rygg/bekken!! Jeg har en litt dårlig rygg fra før, men da har det bare vært vondt etter anstrengelser i ugunstige stillinger. Nå skal det ingenting til, og det stråler godt ned i rumpe og lår. Jeg støvsugde litt på jobb i går og har fortsatt vondt.. Skal heldigvis til legen på mandag, men tror dere jeg skal prøve å unngå tunge løft og slikt frem til da? Eller kan jeg ikke gjøre så mye skade uansett?

Er så vanskelig å "høre på kroppen" når den til vanlig også gjør vondt. Men dette er helt klart verre.

Hadde det sånn sist! Så vet hvordan du har det... Hos meg så gikk det over etter noen uker. Løftet ingenting pga det var så vondt, hør på kroppen du og unngå å løfte barn/stoler med mindre du må. Jeg ble helt god, men fikk kraftig bekkenløsning etterhvert da, men da var smertene i lysken. Håper det går over/bedre for deg ;-) det er ikke godt å gå sånn

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Hør på kroppen, det er det viktigste. jeg gjorde ikke det sist, og endte opp med bekkenløsning fra h... og krykker :( unngå løft, og slapp av så mye som mulig. varm dusj eller bad kan også lindre etter en lang dag:) masse god bedring :)

Hvordan kjennes det ut når det er bekkenet? Jeg sliter i korsryggen til vanlig, den har vært litt værre i det siste.

Jeg sliter også vanligvis litt med rygg og bekken, må passe meg når jeg skal f.eks løfte noe. I starten av graviditeten, fra uke 4 til 8, så hadde jeg veldig vondt i ryggen. Ikke at den låste seg eller noe bare at den var helt stiv og vond. Har heldigvis gått over for øyeblikket. Fikk bekkenløsning ca halvveis sist så er spent på hvordan det skal gå denne gang. Du bør unngå tunge løft og å løfte feil. Det kan jo bli verre. Hva med noe behandling?

Takk for mange gode tips :) Tror jeg skal roe ned litt på løftinga (bærer mange 15 kg-sekker når vi får varelevering) enn så lenge i alle fall. Jeg skal til lege på mandag, så da skal jeg høre om fysioterapi eller lignende kan være aktuelt :)

Når det er sagt, så ligger nok mye i at jeg ikke trener. Jeg regner nesten med å få som svar at jeg må begynne og trene. Men nå har jeg og mannen et nyttårsforsett om å begynne og bli mer aktive, så får håpe det kan hjelpe :)

Back
Topp