Den hersens mensen!

Cadillac

Forumet er livet
August 2018
Sommerfuglene
Jau. Som om det ikke var nok at jeg fikk mensen tilbake kun 9 uker etter fødsel, bare stusselige 3 uker etter at jeg sluttet å blø i forbindelse med renselsen, har jeg nå fårt mensen IGJEN. En uke etter at den forrige runden var ferdig. Begynte å blø og blødde i 5-6 dager og så hadde jeg 8-9 dagers opphold før det altså var på’an igjen. Hva skjer?
Jeg har lest meg frem til at man faktisk kan få mens uten eggløsning når man ammer, og at for noen blir lutealfasen også langt kortere enn normalt, og man får mensen tettere enn normal syklus. Så jeg er ikke videre bekymret av dette, det er nok ganske sikkert bare kroppen som ikke er helt i vater. Men takkskarrufaenmegha da - kom med det! Full pupp, full rulle! Det skal gjøres fullt og helt, ikke stykkevis og delt!

Flere enn meg som er like heldige? :p
 
Fikk den i dag, 10 uker etter fødsel [emoji849]
 
Føler med dere! Heldigvis ikke så uheldig. Men tenkte i renselsen, som tok seks uker, at 9 måneder uten mens var faen ikke verdt dette. [emoji23]
 
Har nå etter 10 uker (renselse og innsett av spiral) endelig slutta å spotte. Håper at det på blødningsfronten blir stille en stund nå. Er lei.
 
Min renselse varte nesten 12 uker, og jeg var sikker på at det var mensen hundre ganger, siden det sluttet å blø et par dager, før det startet igjen. Men etter det, har jeg nå vært 13 uker uten mens...
 
Jeg ammer jo ikke så mensen kom akkurat 2 mndr etter fødsel, og nå er den her igjen....samme tid som før. Men blør en del mer enn jeg har gjort med det jeg kan huske, men det er vel kanskje med litt ekstra om det ikke er vekk alt ....føler jeg :meh:
 
Jeg ammer jo ikke så mensen kom akkurat 2 mndr etter fødsel, og nå er den her igjen....samme tid som før. Men blør en del mer enn jeg har gjort med det jeg kan huske, men det er vel kanskje med litt ekstra om det ikke er vekk alt ....føler jeg :meh:

Livmor blir også litt større i «hvileposisjon» for hvert barn man får, så mensen kan bli kraftigere for hvert barn. De første blødningene etter svangerskap er uansett kjent for å være heavy. Går seg nok til om en måned eller to. [emoji1303]
 
Jeg fikk mensen tilbake etter nesten 8 uker, varte en uke og så fikk jeg mensen igjen en uke etter det... nå har det gått 3 uker siden den siste så forhåpentligvis kommer det som normalt fremover :p sikkert kroppen som må komme seg litt i gang igjen tenker jeg.
 
Jeg fikk mensen tilbake etter nesten 8 uker, varte en uke og så fikk jeg mensen igjen en uke etter det... nå har det gått 3 uker siden den siste så forhåpentligvis kommer det som normalt fremover :p sikkert kroppen som må komme seg litt i gang igjen tenker jeg.

Høres veldig likt ut som her. Satser på jeg slipper så hyppig fremover ja og at det nå går 3-4 uker til neste runde. Tenker også som deg, blir bare litt skrudd. Hater å blø!
 
Livmor blir også litt større i «hvileposisjon» for hvert barn man får, så mensen kan bli kraftigere for hvert barn. De første blødningene etter svangerskap er uansett kjent for å være heavy. Går seg nok til om en måned eller to. [emoji1303]

Jeg har opplevd akkurat dette. Dvs blødningene blir større (og nå bør de ikke bli kraftigere altså!!), men - smertene blir mindre! Heldigvis. Jeg har fått fra å være invalid i 2-3 dager grunner forferdelige smerter, verre enn fødsel vil jeg påstå, til å ikke merke at jeg får mensen på annen måte enn at det begynner å blø.
 
Kjenner jeg er misunnelig... 1 år siden mini kom, og fremdeles ingen mensen...
 
Kom ikke mer blod enn det i går, for et opplegg [emoji849]
 
Jeg har opplevd akkurat dette. Dvs blødningene blir større (og nå bør de ikke bli kraftigere altså!!), men - smertene blir mindre! Heldigvis. Jeg har fått fra å være invalid i 2-3 dager grunner forferdelige smerter, verre enn fødsel vil jeg påstå, til å ikke merke at jeg får mensen på annen måte enn at det begynner å blø.

Har ikke hatt noe smerter faktisk når du sier det :wideyed: Har jo stort sett jævlig vondt de to første dagene :depressed:
 
Kjenner jeg er misunnelig... 1 år siden mini kom, og fremdeles ingen mensen...

Ja, det blir jo i den andre enden av skalaen og jeg ser at det ikke er helt kjekt det heller - i alle fall ikke hvis man ønsker å begynne prøving på søsken.
 
Har ikke hatt noe smerter faktisk når du sier det :wideyed: Har jo stort sett jævlig vondt de to første dagene :depressed:

Noe positivt må det jo komme ut av å vrenge Fiffi både en og tre ganger! :hilarious:
 
16 uker siden fødsel og ingen mens enda.
Men er vel ikke lenge til da jeg tror kroppen er inne i eggløsning nå. Vet aldri med pcos da, håper å slippe unna en stund til.
 
Forrige gang til det 14mnd før jeg fikk mensen. Nå følte jeg at jeg fikk eggløsning forrige helg når lille var 7 uker. Kom litt blod, som et forvarsel til mens igår, men ikke noe mer mens enda.
Kjenner jeg blir sur om den kommer allerede nå. Er ikke klar for det. Jeg ammer jo masse på dagen, men han sover veldig godt på natten, og har gjort det hele veien. Så tipper det er derfor mensen kommer tidlig denne gangen (hvis det er mensen da).
 
Back
Topp