Den hellige Cola

Themis85

Flørter med forumet
Jeg er så kvalm! Så utrolig kvalm. Frem til kl 12 får jeg nesten ikke i meg noe som helst. Prøver å spise litt Ritzkjeks og drikker litt Cola, men kommer som regel opp igjen. Mellom 12 og 16 klarer jeg som regel å få i meg litt slik at jeg fungerer, og etter 16 kan jeg spise middag og da er formen ok. Middag er egentlig den eneste maten som er fristende. Salt mat og kjøtt er det jeg klarer. Og Cola! Den hellige Coca Cola! Jeg vet jeg ikke burde drikke så mye, og jeg prøver å være forsiktig, men frem til kl 16 er det den eneste drikken jeg får ned. Er nå 7+2 på vei, og har gått ned 4-5 kilo.. Sukk, håper dette gir seg snart!

Her er det saftis som gjelder, alt annet er heslig. :(

Oiii, du må passe på deg selv. Hvis du går ned mer nå og nesten ikke får i deg noe, ta kontakt med legen. Du burde kanskje holdes under oppsikt?

Sender en god klem til deg. Høres ikke greit ut å være så dårlig. Jeg er litt småkvalm bare, men langt i fra så dårlig at jeg må løpe til doskåla. Har vært heldig så langt. Er 6 + 3.

Har hørt at for mange så gir det seg mot uke 12, kan det stemme?
Håper du slipper å gå sånn så lenge :flower

Synes også du burde oppsøke lege hvis det fortsetter slik :-)
Er kvalm og uggen litt av og på selv, og iste er opphøyet til noe MAGISK akkurat nå.. så deilig! Klarer omtrent ikke få ned en dråpe vann, så blir litt mye sukker i hverdagen på meg og om dagen :eek:
Synes ikke du skal ha noe dårlig samvittighet for å drikke cola hvis det er det eneste du får i deg - forhåpentligvis blir formen bedre om noen uker :-)

Hva med Cola life? Inneholder mindre sukker.

Jeg tåler ikke kunstig søtning i brus, så tar meg en cola life i ny og ne.

Huff, hørtes ikke kjekt ut. Er forferdelig å være så dårlig.. Har selv sletet litt med spyd og kvalme og vanskelig å holde på maten innimellom. :( men prøver å holde meg helt unna ting med koffein i, så her blir det verken cola eller iste.. Prøver å drikke masse vann, men blir som ofres noe sukkerholdig desverre...

Har hørt de har koffeinfri cola (light) på enkelte meny butikker og slik. :)

Ellers drikker jeg mye eplejuic, ferskpresset og prøver å holde meg unna alt fra konsentrat... Blandet med litt Farris smaker det kjeeempegodt.. :)

Last edited:
Jeg er usikker, men har lest at drikker/mat med kunstig søtningsmiddel ikke er bra å få i seg når man er gravide men så klart, om det er det eneste man får til må man bare! Håper du føler deg bedre ❤️

Samme greiene her. Elendig form frem til 13-tiden, så litt bedre frem til 16/17, så dårlig igjen og litt bedre i 22-tiden. Våkner noen ganger på natten og blir hengende over do da og. Tok kontakt med legen på torsdag for å få time, men fikk beskjed om at pga ferieavvikling tar de kun akutte ting. Fikk beskjed om å skrive hva det gjaldt (sms bestilling av timer, umulig å komme gjennom på telefonen). Skrev hva det gjaldt og fikk beskjed om å hente sykemelding i luken på mandag, det var det. Får oppfølging fra gyn på sykehuset pga konisering, og hun jeg snakket med der på onsdag var litt "oppgitt" over at jeg ikke hadde vært hos legen enda, men er jo ikke så lett tydeligvis!

Jeg drømmer om cola, men har klart å kutte det helt ut nå :) Klarte det forrige gang også selvom jeg var kvalm hele svangerskapet..

Back
Topp