Den frustrerte Nina igjen!

Nina 2barns mamma

Glad i forumet
Hei hei. Sikkert blitt snakka masse om dette før, men må spørre igjen.Vil prøve alle forandringer for å se om det hjelper. Så jeg lurer på følgende hva og kos dere gjør det med gullungene deres:
1. Hvordan er kvilemønsteret deres fra de står opp om morningen(mye kviler de gjennomsnittlig på 1dag?
2. Når og hvor lenge er den siste kvilen deres før de ikke får sove mer før kvelden?
3. Når gir dere de mat ant sista gang før kveldsmåltidet? (jeg gir klokka 5,å så mat igjen 7-halv 8 føler hun ikke er riktig sulten da)
4. For dere som gir grøt og melk,hva gir dere først og har dere pause mellom de 2 måltidene eller rett etter hverandre?
5. For dere som gir velling, hvor mye melk og grøt blander dere?Og gir dere reine melk etterpå?

Igår ga jeg litla grøt rett før 7 så hadde jeg laget 200ml med melk, stresse litt før hun tok den og drakk bare halvparten[8|] føler hun mettes med grøt, og venter jeg en stund mellom grøt og melka så blir hun helt mett og vil ikke ha noe melk. Har ikke en unge så elsker mat for å si det slik

Håper ikke dere syns jeg maser, men dette er kanskje en spørre liste som kan hjelpe flere enn meg, er så greit å snakke med folk i samme situasjon.

Håper mange savrer å forteller sine rutiner og hvordan dere gjør det. Snapper sikker opp en av deres metoder å prøver den på Sofie for å se om det hjelper. Det verste nå det er det at hun ikke sovner etter nattemelken, ligger og styrer i over 1time-pluss hun sover bare 3 timers økter som når hu var lita,pyton[:@]

Har noen av dere hørt om de dråpene man kan kjøpe på helsekost/sunkost til voksne,barn og babbyer? Sånn avslappende,lagt på plante havre som me kan ha i kveldsmelka

Takk for all hjelp[:)]

ORIGINAL: Nina22
1. Hvordan er kvilemønsteret deres fra de står opp om morningen(mye kviler de gjennomsnittlig på 1dag?
2. Når og hvor lenge er den siste kvilen deres før de ikke får sove mer før kvelden?
3. Når gir dere de mat ant sista gang før kveldsmåltidet? (jeg gir klokka 5,å så mat igjen 7-halv 8 føler hun ikke er riktig sulten da)
4. For dere som gir grøt og melk,hva gir dere først og har dere pause mellom de 2 måltidene eller rett etter hverandre?
5. For dere som gir velling, hvor mye melk og grøt blander dere?Og gir dere reine melk etterpå?

Hei Nina!
Veldig greitt å ha slike tråder hvor man kan få tips og hjelpe hverandre. Er jo derfor det er et forum for oss!
Ikke hørt om de dråpene jeg... Men ble nysgjerrig nå.

1. Varierer veldig. Spørs om jeg er hjemme eller drar ut. Han har en tendens til å sove i bil og i vogn nå som ullposen er på plass fra vi kjører/triller.
   Er vi hjemme kan han ta seg en totimers på formiddag og en timeslur på ettermiddag. Mens andre ganger tre 30-45 minutters lurer gjennom dagen.
2. Prøver å ikke la ham sove etter kl 17.
3. Får mme ca 1630-17 og så velling ca kl 1930.
4. Gir ikke grøt, men velling på flaske til kvelds.
5. Har ei flaske med 220 ml mme som jeg blander 2-3 mme-måleskjeer med risgrøt i.

ORIGINAL: Nina22

Har ca 3 til 4 økter på ca 1/2 til 1 1/2 time i løpet av dagen der han sover. Alt etter hvor mye vi er ute og triller.

Får ikke sove etter kl 18.

Jeg gir han ofte på kvelden. For eksempel kl 1730, 1930 og 2030 Ammer kun. Gir ikke noe annet. Han legger seg kl 2030/2100.

Edvard kan sove både 3 og fire ganger i løpet av en dag, det kommer ann på når vi står opp. Han sover som regel 2-3 smålurer på en times tid og en lang dupp på 2-3 timer.  

Jeg er ikke restriktiv med når han dupper på kvelden enda, for han sovner stort sett mellom 20.30 og 21.30 uansett. Da sover han som regel en times tid i seks tiden.

Får bare pupp enda, så det regulerer han selv. Hvis jeg begynner med velling vil jeg nok gi det som nest siste måltid før han legger seg.

Gir ikke grøt enda, men husker jeg gav pupp først og grøt etterpå med de andre to.

Brukte å blande ca.100ml og to ts mais eller risgrøt.

Tusen takk for masse gode tips, ikke alltid like gode å bli kloke på disse små rollingene våres! Vært på boligmesse idag og hos mamma og pappa, der var også mine 2 svigerinner, hun ene sa hun fikk han sin til å sove rundt når han var 4-5 månder, la han da i vognen og trilte så bare det gjennom natteskriket, etter 2 slike kvelder var det i boks. kan jo håpe[:D]

jeg pleier å ha oppi 3-4 strøkne spiseskjeer med risgrøt oppi 200ml med mme. kanskje litt mye!Helsestasjonen som sa det! HVilken mme bruker dere nan eller collet? jeg vurderer å kjøpe den frukt grøten fra 6mnd å gi henne, den har jeg fått anbefalt.

dere er toppers!

Hei Nina!
Aller først..du maser ikke!
Det er jo en av grunnene til at vi er her,
hjelpe hverandre [:D]
Slik har vi det:

Trym har enda ikke faste hvile perioder på dagen, men han våkner rundt 07.
Da er det pupp i senga, så kansje en liten lur. Etter det får han grøt & mme (200 ml) rundt 09.
Etter det sover han kun korte lurer i løpete av dagen, ikke lenger en en time kansje i slengen.

Trym liker å sove seg en lur før kvelds-stellet.
Flere har sakt at jeg burde holde han våken sånn at han legger seg før 21.30 (som han gjør),
men det funka ikke, han ble overtrøtt delux.
Åsså syns jeg han er for liten til å tynes våken..

3. Når gir dere de mat ant sista gang før kveldsmåltidet? 

Trym får grøt ca en time før han legger seg,
så drikker han vell 240 ml mme i senga. 

Jeg har pauser,
min erfarig er at dersom jeg venter med grøt til han er skikkelig sulten funker det ikke.
Da gråter han bare å vil ikke ha.

Trym får grøt 2 ganger hver dag, pupp 2 ganger og resten mme.

Håper du/dere finner ut av det [:D]

1. Hvordan er kvilemønsteret deres fra de står opp om morningen(mye kviler de gjennomsnittlig på 1dag? Amalie våkner ca i 07 tiden. Sover laang duppen sin på 3-4 timer fra kl 09-10-tia. Trøtt igjen 1,5-2 timer etterpå. Og en liten dupp ved 17.30-18-tia på 15-30 min. Prøver at hun sover 3 dupper. Legger seg ved 20-tia.

2. Når og hvor lenge er den siste kvilen deres før de ikke får sove mer før kvelden? 18-tia, ca 20  min.

3. Når gir dere de mat ant sista gang før kveldsmåltidet? (jeg gir klokka 5,å så mat igjen 7-halv 8 føler hun ikke er riktig sulten da) Gir bare pupp... ofte på kveldstid, etter siste duppen.!

[;)]

1. Hvordan er kvilemønsteret deres fra de står opp om morningen(mye kviler de gjennomsnittlig på 1dag? Lillegutt står opp ca kl 07,er våken i halvannen time,sover førti-femti min,er så våken i ca halvannen time til,for så å sove.Dette gjentar seg ca tre ganger i løpet av første del av dagen,etter det er han lenger våken,ca 2-2,5 timer,litt avhengig om vi er hjemm eller på tur.Jeg passer på at han ikke er for lenge våken,da blir han overtrett til kvelden.Hviler altså ca 3-5 ganger pr dag.
2. Når og hvor lenge er den siste kvilen deres før de ikke får sove mer før kvelden? Vi prøver at han ikke sover etter kl 17.
3. Når gir dere de mat ant sista gang før kveldsmåltidet? (jeg gir klokka 5,å så mat igjen 7-halv 8 føler hun ikke er riktig sulten da) Han får mat mellom fire og fem,litt varierende.
4. For dere som gir grøt og melk,hva gir dere først og har dere pause mellom de 2 måltidene eller rett etter hverandre? Grøt mellom 18 og 19,så stell og masse mm etterpå.Gjerne litt mm før grøt og,hvis han virker sulten.
Gir ikke velling

Lykke til![;)]

Back
Topp