Den forbanna tarmen

Sykepleiermamma

Ny på forumet
..... obstibasjon!

Jeg tar laktulose og prøver å følge alle råd men det går bare ikke.. jeg har ikke sikkelig avføring på 1-2 uker, og da er jeg så dårlig i magen at det først er hardt så bare renner det, kan sitte på do med kramper i opp til en time når det ført løsner...

Noen som sliter? Noen tips? Råd?

Stakkar.. Høres ikke godt ut. Sender en klem[emoji173]️ måtte begynne på miniform idag pga luftsmerter. Men sånn du har det høres ille ut

Det høres virkelig ikke godt ut! :( Sender deg en stor klem:Heartred

Uff det er ikke godt!
Har hatt det til og fra hele graviditeten jeg og.
Men syntes det funker å starte dagen med yoghurt og müsli.
Så spise 2-3 svisker før hvert måltid. Da holder det seg gjerne stabilt og ikke for hardt eller løst.
Håper det hjelper

Skaff deg bæsjekrakk om du ikke har det. Ellers skal svisker, kiwi, kaffe og havregrynsgrøt være effektivt. :)

Fysioterapeuten min fortalte meg at stramme hofteleddsbøyere kan klemme så hard på tarmene at man får forstoppelse. Veldig få som vet om dette, så forsøk å tøye de samtidig som du prøver andre tiltak.
Hun nevnte også noe man får kjøpt på helsekosten, som man rører ut i litt væske og drikker, men jeg husker ikke navnet [emoji85] Minner litt om Vi-Siblin som apoteket selger. Viktig å drikke masse vann, og være i så mye aktivitet som du klarer.

Prøv å Spis linfrø, drikk godt med vann. Det funket for meg forrige svangerskap ;)

Back
Topp