Den femte barnesykdommen

Mozzarella

Elsker forumet
Fikk mld av barnehagen om at de har tilfeller av den 5 barnesykdommen. Den er jo farlig for gravide og både frøkna og jeg har vært syke :(

Noen som har vært borte i det før? Jeg må vel ringe legen når de åpner.
 
Jeg har aldri vært borti det, men kjenner ei som jobber i barnehage, da hun ble sykemeldt over lengre tid når de fikk den 5 barnesykdommen der :/

Ring legen du :)
 
Oi, det visste jeg ikke. Flere av disse bhg sykdommene som er farlige?
 
Oi! Lykke til! Hvor bor du? Kjenner jeg ble litt stresset nå, da jeg jobber som ped.leder i en barnehage!

Det skjønner jeg! Ble bekymret for ho ene i barnehagen til Mie som er 9 uker på vei! Jeg bor i Sandefjord.

De på legekontoret visste jo INGENTING da! Hadde ikke jeg spurt og gravd vil jeg nok aldri ha fått svarene på prøven jeg tok. Må ringe tilbake "en gang i neste uke".

Siden de ikke visste noe så fant jeg mer info om det på nett. Det står at av alle som blir smittet og er gravid er det ca 5% som smitter videre til fosteret. Og det kan ta føre til abort. Men om man merker det går det an å få blodoverføring til fosteret. Skal heldigvis på oul på tirsdag, håper de kan se etter det da så jeg blir roligere :) Farligst å få det i 2 trimester. Bah. For en dag! :p Hadde jeg ikke vært syk hadde jeg heller ikke vært så stressa over det.
 
Ja da fikk jeg og enda en bekymring:p jeg får jo alle virus jeg er borti for tiden. Men har ikke hørt noe om at det går her da. Godt du fikk tatt prøver og at det kan gjøres noe hvis babyen får det:)
 
Ja da fikk jeg og enda en bekymring:p jeg får jo alle virus jeg er borti for tiden. Men har ikke hørt noe om at det går her da. Godt du fikk tatt prøver og at det kan gjøres noe hvis babyen får det:)