Den femte barnesykdommen!

SB84

Betatt av forumet
Har dere hatt den? Legen min ga meg beskjed om at jeg IKKE har hatt den, i jeg jobber i bhg og er dermed MEGA utsatt om noen barn skulle få det! Om det oppdages i bhg blir jeg sykemeldt i 14 dgr ++!
Den er ikke farlig for meg, men for babyen i magen!

Det er vel bare rubella/røde hunder legen sjekker? Og det er vel ikke den femte?

Jobber i bhg og har ikke hatt noen barnesykdommer...holder meg ikke vekk forde.

5. barnesykdommen er vel det samme som parvovirus? Og det får man immunitet for og det kan man vel sjekke for på blodprøver? Jeg mener de testa det når jeg fikk utslett inni henda med yngste

Det var noen naboer som nevnte også, sist jeg var gravid. Ante ikke at det kunne være farlig. Vet ikke om jeg har hatt det, poden har hatt 4 barnesykdommen men..

eneste jeg vet er at gravide er frarådet å dra til polen nå, pga en av de barnesykdommene :P husker ikke hvilken det var da :/

hmm.. Dette visste jeg ikke. Jeg jobber også i bhg, og vet ikke om jeg har hatt den.
Må sjekke opp dette.

Fikk beskjed om da jeg var gravid i 2012 at de hadde gått bort i fra å sjekke den 5 barnesykdom. Men rødehunder er veldig farlig om du får når du er gravid. og vannkopper.. så Til alle dere som får jentebabyer.. pass på at de får vannkopper.

Gullet vårt født 10.04.12
Skal bli storesøster 03.02.14
skravler med *oida* :)

Back
Topp