Den første tilkoblingen

Bkno7873562 (baby_doll)

Forelsket i forumet
Den er vond her og så går det over.er dette normalt? Går det over senere? Har såre brystvorter uten sår (satser på at det er normalt i begynnelsen og siden jeg begynte å amme igjen på lørdag)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Altså med dem første tilkoblingen mener jeg på begge bryst.må av og til legge han på nytt på samme bryst under ammestunden og da gjør det ikke så vondt som første gang. Kanskje ikke vondt i det hele tatt.

Samme her! Kjennes helt greit ut ellers,så da er det vel sikkert bare litt sårt og ømt :)

To skjønne gutter 26.06 ❤❤

Det var veldig sårt her i begynnelsen, men det har gått seg til nå :)

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

jeg hadde det også slikt... trodde det var normalt... men siden jeg maste noe fryktelig på barsel (ville VIRKELIG amme), så fikk jeg et annet svar...
for det kan være litt ubehag, men jeg viste brystvortene og de var rødere og så litt annerledes ut (men ikke såre). Dette viste til at han tok tak litt feil - og sutta mer på knoppen enn hva han skulle.
Så når h*n tar tak: sørg for at hn gaper høyt, og inkluderer areola også (det brune rundt brystvorta). Selvsagt ikke hele - er begrenset hvor stor munn de små har...
Jeg smurte på purelan mellom hvert måltid, og smerten gikk over etter noen dager. men pass på at han tar godt tak.
håper det ordner seg for deg

Samme var det her. Og den ene puppen blir stadig sånn om på nytt :-/ hjelper med purelan og det som frøken fryd skriver over.

Fikk beskjed om å ikke bruke salve eller skjold da jeg var på sykehuset.kun morsmelk og lufttørking. Har smurt på litt i dag men jeg har helt ærlig gitt opp ammingen. Ble så vondt til slutt og han hang på brystene mine konstant og gråt mye for han ville ha mer.hadde ikke nok melk til han.ga han litt tillegg i går.fikk ikke meg til å stikke brystene inn i munnen på han igjen.gråt og gråt i hele går. Vondt å gi opp for jeg hadde så lyst og har spurt mye om veiledning om ammingen på sykehuset.men nå klarte jeg bare ikke mer. Føler meg mislykket men samtidig så er han fornøyd nå når han får mat og jentungen på tre får litt tid med mammaen sin. Det ble mange vonde tanker men nå kan jeg heller kose meg med den lille familien min..

Fikk beskjed om å ikke bruke salve eller skjold da jeg var på sykehuset.kun morsmelk og lufttørking. Har smurt på litt i dag men jeg har helt ærlig gitt opp ammingen. Ble så vondt til slutt og han hang på brystene mine konstant og gråt mye for han ville ha mer.hadde ikke nok melk til han.ga han litt tillegg i går.fikk ikke meg til å stikke brystene inn i munnen på han igjen.gråt og gråt i hele går. Vondt å gi opp for jeg hadde så lyst og har spurt mye om veiledning om ammingen på sykehuset.men nå klarte jeg bare ikke mer. Føler meg mislykket men samtidig så er han fornøyd nå når han får mat og jentungen på tre får litt tid med mammaen sin. Det ble mange vonde tanker men nå kan jeg heller kose meg med den lille familien min..

Du er aldri en dårlig mor! Du har gjort ditt beste!
Du slår 3 fluer i en smekk: gutten er mett og fornøyd, jenta di får mamma tid og du har det godt. Da er du en fantastisk mor.
Ingen er mislykket for de ikke får til amming. Er sånt som skjer. Heldigvis finnes det muligheter som kan erstatte amming.
Tro aldri at du er en god mor :( ingen kan erstatte deg og du er det beste for barna dine! Amming eller ei

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Du er aldri en dårlig mor! Du har gjort ditt beste!
Du slår 3 fluer i en smekk: gutten er mett og fornøyd, jenta di får mamma tid og du har det godt. Da er du en fantastisk mor.
Ingen er mislykket for de ikke får til amming. Er sånt som skjer. Heldigvis finnes det muligheter som kan erstatte amming.
Tro aldri at du er en god mor :( ingen kan erstatte deg og du er det beste for barna dine! Amming eller ei

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥
Signerer denne!

jeg hadde det også slikt... trodde det var normalt... men siden jeg maste noe fryktelig på barsel (ville VIRKELIG amme), så fikk jeg et annet svar...
for det kan være litt ubehag, men jeg viste brystvortene og de var rødere og så litt annerledes ut (men ikke såre). Dette viste til at han tok tak litt feil - og sutta mer på knoppen enn hva han skulle.
Så når h*n tar tak: sørg for at hn gaper høyt, og inkluderer areola også (det brune rundt brystvorta). Selvsagt ikke hele - er begrenset hvor stor munn de små har...
Jeg smurte på purelan mellom hvert måltid, og smerten gikk over etter noen dager. men pass på at han tar godt tak.
håper det ordner seg for deg

Helty enig med deg! :-)
Såre brystvorter skyldes feil tak! De skal gape høyt før de får ta tak, men det er ikke alltid like lett.
Er jenten min veldig sulten har hun ikke alltid tid til å gape høyt nok, men etter de første dråpene regulerer hun gapet.
Det er likevel nok til at det kan bli litt sårt noen ganger...
Det beste er å lufttørke puppene, men ikke alltid man har mulighet til det heller. :p

Flaskebarn er ikke noe nederlag! :-)
Du har jo prøvd å amme, og vil jo kun det beste for barna dine!
Så ikke tenk noen negative tanker, og husk at du er jo slett ikke den eneste i verden som gir flaske! :-)

jeg er på mitt andre flaske barn og selvsagt er det leit å ikke kunne amme. Jeg har hatt det slik som deg med såre brystknopper og måtte gi tillegg. Rett og slett helt j.... å amme. Du må ikke føle deg mislykket for du har god grunn til å velge å slutte. Noen ganger går det rett og slett ikke .

Blir ikke dårlig mor av å ikke amme!!
Jeg bruker brystskjold og brukte det med storebror å. Å ja, det er negative ting med det men for meg er det positivt. Ingen av mine har hatt rett teknikk så derfor skjold. Ikke er jeg glad i å amme heller så jeg gleder meg til å begynne men mme etter en stund :p
Ammer bare for at jeg er redd hun har melkeproteinallergi som storebror.
Gled deg over fornøyde barn å en mor som slipper å slite for å få det til :) kos deg masse med de små :)

* Lillesøster kom 26.juli, termin var 19.08 *
*Har vært sønnfødt20.12/11*
* Sladrer med Lillemirakel *

Jeg gir også mme på flaske-hadde et sterkt ønske og ville veldig gjerne amme,men tvillingene kom for tidlig-og de var ikke klare.. Nå har det gått 8 uker,og jeg har vært laaaaangt nede pga alt stresset med ammingen.. Vondt og kavete,og mye skriking på guttene og grining på mor... :( Jeg syns nå det er greit at jeg ikke fullammer guttene,men den følelsen satt langt inne. Nå har vi slått oss til ro med at det er mme de først og fremst får (har fremdeles melk,så de får en dråpe her og der,men tenker litt på hvor lenge jeg skal holde på med det..) Det viktigste er at både mor og barn har det bra-det er alle tjent med :) Og man er absolutt ingen dårlig mor selv om man ikke ammer - vet det jo selv også innerst inne,men det er ikke alltid like lett å si det til seg selv :) Så er det jo positivt at far eller søsken kan være med på mating når de får flaske da-mange gode stunder sammen med pappaen her i huset når han gir flasken :)

Back
Topp