Den første tiden

MRF

Blir kjent med forumet
Hvordan har de første ukene vært med den lille?
Her sliter vi med å huske hvordan den første tiden med førstemann var ;) Vi synes lillebror (fire uker i morgen) gråter en del. Stort sett spiser han, for så å sovne igjen, men vi synes han er så utålmodig når han våkner - han gråter med en gang, skal ha mat med en gang og kan ikke være våken lenge før han eventuelt gråter igjen, selv om han er mett, nyvåknet og tørr. Føler liksom at vi må jobbe med å få han til å sovne relativt raskt igjen, hvis ikke blir det bare gråt. Han liker ikke å ligge noe særlig for seg selv når han er våken. Husker vi så feil fra nummer en? :) Er det kanskje ikke før litt senere de pleier å ligge litt våkne for seg selv? Han har i utgangspunktet grått mer en storesøster gjorde, da han sliter med magevondt.

Barna kan jo være veldig ulike, så ikke sikkert du husker feil. Storesøster her var en skikkelig sovebaby de tre første mnd, og vi hørte henne nesten ikke gråte en eneste gang. Hun gryntet bare litt når hun ville ha mat. Spiste bra og sov gjerne 3-4timer mellom hvert måltid.

Veldig spent på hvordan lillebror blir. Men er forberedt på at han kanskje ikke er like "enkel" :)

Barna kan jo være veldig ulike, så ikke sikkert du husker feil. Storesøster her var en skikkelig sovebaby de tre første mnd, og vi hørte henne nesten ikke gråte en eneste gang. Hun gryntet bare litt når hun ville ha mat. Spiste bra og sov gjerne 3-4timer mellom hvert måltid.

Veldig spent på hvordan lillebror blir. Men er forberedt på at han kanskje ikke er like "enkel" :)

Ja, det er sant det - ingen er nok like ;) Utrolig hvor fort man glemmer også, tror vi var i en boble den første tiden sist :) (og glemmer sikkert masse fra denne første tiden om noen måneder også ;) )

Nærma seg 4 veker her og.
Vår er også skikkelig utålmodig når han blir svolten, då må det skje med en einaste gang :-P Glupsk som få, og då blir det gjerne litt magevondt i tillegg. Så då laga han lyd. Han er heller ikkje begeistra for stellebordet.
Men når han er mett og tørr er han fornøyd, og då kan han ligge våken for seg sjølv i babynestet eller babygymmen ei liita stund. Men både han og vi foretrekker at han er i en armkrok endå, så vi har igrunn ikkje testa det ut så mykje. :-)
Når han søve, som er stort sett heile tida, er han ikkje så kresen på kor han ligger.

Også her var storebroren veldig "enkel" så vi er spente på korleis han her blir etterkvart. Men til no er han altså en veldig bedagelig tass og dei første vekene har vert veldig fine :-)

Her har tiden med storebror også gått i glemmeboken tydeligvis for synst lillebror er grusom :-P henger konstant i puppen, nekter smokk og nekter å sove andre plasser en i armkroken, og utålmodig er bare forbokstaven! Trøster meg med at vi må bli kjent med han og han med oss så går deg vel til :-)

Ja, man må vel bare ta tiden til hjelp og bli kjent med denne lille tassen ;) Hadde bare vært så greit om han hadde vært litt tålmodig, så storesøster kunne fått litt oppmerksomhet etter spising :) Sove gjør han stort sett hvor som helst, selv om det er aller best på armen ;)

Her har jeg hatt 3 veldig ulike unger, denne er tolmodig og kan sitte å titte i vippestolen og på meg ... Men er han sulten er tolmodigheten veldig kort:p

Kanskje litt tidlig å si da min er 10 dager, men med jenta vi fikk nå går alt som en drøm! Hun sover nesten hele tiden, 3 til 4 timer mellom måltidene og så sovner igjen. Er hun våken I lengre tid etter mat så driver vi jo stort sett litt med henne og koser, men hun kan også fint ligge for seg selv I babynestet I grinda og se på alt det spennende:-p har ei på 14 mnd fra før, og hun var heeelt motsatt når det gjaldt soving og gråting. Så kjenner jeg er heldig med at nr to er såppas snill for storesøster krever også sitt I den alderen:-p

Back
Topp