Den første tiden :) trenger litt hjelp :)

Prøverpånr2

Blir kjent med forumet
Hadde termin 26 feb, og fikk en fødte 3.3.. Hadde gleda meg veldig mye til å få ut lille banet :) hadde egentlig ikke sett for meg så mye hvordan det skulle bli, viste så klart det ble mye skriking og slik.. Nå når han er kommet ut føler jeg at jeg bare sitter å ammer?? Er bare da han er fornøyd! Han dier til han sovner så trekker jeg han av.. Men er kanskje 1 av 10 ganger jeg klarer å bære han over i vugga.. Å da er det bare å starte på nytt å amme.. Han er fornøyd om han får sove på fanget mitt.. Men da får jeg ikke gjort annet.. Og nå er brystene veldig såre :((( smerte.. Har ikke klart en gang å bære han i søvn eller hatt han våken og glad i mere enn 10 minutter :/ Råd? Har prøvd litt med smokken å de gangene han tar den så er det fred i 15 min.. Skal jeg la han skrike i armene mine og ikke gi etter? Når jeg han er nødt til å være mett pga en time amming? Takk for svar!!

Han har ikke vondt i magen eller noen annen plass da? kan nesten høres litt sånn ut... Da spiser de gjerne ofte som smertelindring?
Håper det går seg til for deg snart, høres slitsom ut... :)   

uff det er så slitsomt når det er sånn. Jeg ville bedt helsesøster komme innom snarest slik at du har noen å diskutere alternativer med. Jeg ville ikke latt babyen bare skrike. Er jo ett eller annet som plager. Mange babyer krever mye kroppskontakt de første dagene. Det er jo det de er vant med. Her gikk det ca 14 dager, så begynte behovet for å være kroppsnært noen å avta noe.

Lykke til.

Jenta mi er litt sånn.. Prøv å pakke babyen inn i et pledd eller lignende så den er varm og ikke merker så godt at kroppskontakten forsvinner.. Det funker her, når ho da har sovnet sover ho lenge.. Ang spisingen veit jeg ikke...Kaver barnet ditt mye?

Gratulerer så mye!!

Høres ut for meg som babyen bruker deg som smokk - de er noen små rakkere!! Jeg har to barn. Nå når jeg var på barselavdelingen på a-hus fikk jeg et supert råd. La han spise på begge puppene i en halv time hver når han er liten. Vekk han hele tiden, stimuler håndflater etc. Hvis han da ikke var fornøyd, gi han 10 ml eller litt mer på kopp med mme. Dette for å skåne puppene. Ikke noe bra når man blir så sår, for da omtrent grøsser man bare man ser babyen på puppen. Da blir babyen mett, og sover lengre, noe som igjen fører til at han blir mer sulten neste gang.

Dette tipset fikk jeg ikke med min første, og jeg var uerfaren og ble omtrent spist opp.

ALbueskjell hjalp meg veldig sist. Da slipper vortene å tørke inn for hver gang med sår på.....

Lykke til!! Det går seg til!

Har du ammepute?

Min likte ikke å sove i lekegrinden, men når jeg legger han med hodet inni ammeputa og dyne over kroppen, sover han leeeenge. Lag små huler til de. Husk de kommer fra en varm hule!

Var på ammeklinikken idag å fikk litt råd til hvordan sårene kan gro osv.. Hun trodde lille gutt ikke ble ordentlig mett etter hver amming, og at deg burde gi han med kopp resten etter han slapp brystet.. Jeg får prøve dette.. Også presse litt på brystet så jeg får tømt meg helt :) Må si jeg er sliten og prøver å være så positiv som mulig å tenke at det blir bedre :)

Skalblimamma<3 skrev:
Var på ammeklinikken idag å fikk litt råd til hvordan sårene kan gro osv.. Hun trodde lille gutt ikke ble ordentlig mett etter hver amming, og at deg burde gi han med kopp resten etter han slapp brystet.. Jeg får prøve dette.. Også presse litt på brystet så jeg får tømt meg helt :) Må si jeg er sliten og prøver å være så positiv som mulig å tenke at det blir bedre :)

Det er nettopp det det gjør. Plutselig går alt kjempe greit, og det er nesten glemt hvor mye man slet. Lykke til!

Back
Topp