Den første forkjølelsen

Selmaen

Glad i forumet
Mini har blitt forkjølet; tett nese/snørrete om hverandre, hoster litt og nyser (mer enn vanlig). Flere som har forkjølete barn? Uff, de stakkars små som ikke kan snytes. I natt var det litt traurig da han ikke kunne suge på smokken, da han var så tett i nesa. Takk gud for nesesuger (selv om den ikke alltid får ut all gørra...)
Mener jeg har hørt noe om at mini er "forskånet" mot sykdom de første tre måneder, men etter det kan de lettere bli syke? Eller husker jeg feil/har drømt?:-)

Min hadde sin første forkjølelse da ho var 6 uker, syns så synd på ho. Jeg fikk beskjed fra legen at nesesuger faktisk kunne gjøre sånn at de fikk mer snørr i nesa (?) Og at jeg bare skulle bruke den hvis det var krise. Her brukte jeg saltvannsspray, og morsmelk, men vet ikke helt om det hjalp sånn kjempe masse. Littegranne, før jeg måtte gjøre det igjen.

Lillejenta her var forkjølet de tre første månedene. Hun hostet, hadde tett neste og var snørrete. Hun er flaske barn, da og har en storebror i barnehagen som kommer hjem med det meste av sykdommer. Nå har storebror vært syk i over en uke, mens lillemor ikke viser antydning til å skulle bli syk.

Vi puttet lillejenta i dusjen med godt med damp. Da kom det opp mye fra nesten som vi ikke klarte å få ut med nesesugeren.

Gog bedring til mini;)

Kanskje vi skal forsøke damp til kvelden om han ikke blir bedre. Takk for tips!;-)

Kanskje vi skal forsøke damp til kvelden om han ikke blir bedre. Takk for tips!;-)

Uff! Ikke gøy med syke små!! God bedring til lillemann :)

Her er også lille forkjøla nå. Ikke noe moro, nei, når tårene veller opp i øya fordi han nyser og er så tett. Men her klarer han hvertfall ta smokken, så enn så lenge skal vi ikke klage. Håper ikke han blir så tett heller, for jeg får ikke til nesesuger altså.

Her var det kontinuerlig forkjølelse de første 2 månedene, toppet med sykehusinnleggelse pga kraftig luftveisinfeksjon (men ikke RS-virus da, så vi fikk dra fort hjem heldigvis). Fullamming hjelper visst lite mot barnehagevirusene som ble med storesøster hjem, men nå er det heldigvis slutt, så håper det holder seg sånn en stund til. God bedring til mini!

Her var mini veldig forkjølet og tett da han var 10 uker. Jeg syns at saltvannssprayen hjalp veldig. En sykepleier på barneklinikken sa vi kunne bruke den "ubegrenset" da det er fysiologisk saltvann som kroppen også produserer selv. 

Jeg ble også fortalt at babyer under 3 mndr liksom ikke skulle bli syk.. Likevel ble han det. Harde barnehagebakterier som storebror drar hjem var vel årsaken. Og nå er han syk igjen, så da får vi se om minsten blir syk denne gangen eller om han slipper unna. Får håpe han slipper!!

God bedring til dere, ihvertfall!!!! 

Back
Topp