Den følelsen...unner jeg ingen!

Jeg synes de var kjempefine jeg! :D Bruk de!
 
Vi har to gutter på 13 og 10 år...de heter Oliver og Teodor. Nå bor vi Danmark og må ha navn som uttales nogenlunde likt både på norsk og dansk, og som er i samme "gate" som gutta sine navn.
Gutta vil også være med å bestemme...så vi fire kom sammen frem til Valdemar og Kornelia! :)

Så lenge foreldre (og søsken) er enige om navnet så synes jeg at dere skal gå for det!! :) Kornelia synes jeg er veeldig fint!
 
De navnene var jo kjempefine!!! Bruk de dere, og ikke tenk på hva alle andre mener og synes! :) jeg heier på dere! :)
 
Alle forbinder navn med folk de kjenner med lignende navn etc, og det er ofte rart første gang man hører at en ny i familien skal hete noe man forbinder med noe helt annet. Men når man blir kjent med det nye barnet med navnet så endres jo opplevelsen til navnet. min gode venninne skulle bli tante til en som fikk samme navn som en forferdelig eks-kjæreste til mannen hennes som lagde et helvete for dem. Hun synes det var et grusomt navn, men nå elsker hun det. Synd de dere fortalte det til ikke klarte å holde inni seg hva de synes, men de kommer helt sikkert til å like det dere velger nå babyen kommer.
 
Da noen fortalte meg at de skulle kalle sønnen Theodor så tenkte jeg at "jaja... Syns personlig ikke det er så fint" - men nå forbinder jeg det med denne gutten og syns det er helt ok :) Det skl jo ikke være min smak når det ikke er mitt barn så legger meg lite oppi andres meninger om navn ;) Jeg er veldig forskjellig fra den nærmeste familien, kanskje mer konservativ, så de får ikke mene noe om navn når vi skal bestemme til våre barn :)
 
Jeg synes det var fine navn jeg. Og de klinger godt sammen med navnene til brødrene:)
 
Takk :) fikk masse negativt, for eneste folk forbinder med Loke er slemme-luringen i norrønn mytologi.
Ei veninne presterte å si at "Åi, Loke altså? Det heter bikkja til søskenbarnet mitt".

Har aldri angret på navnevalget, gutten ER joo en liten Loke <3
Det var ansett som et helt-på-tryne navn i 2008, så flirte litt da jeg leste en artikkel om en navne-ekspert som spådde at Loke kanskje ble nytt trend-navn i 2014 :p Å da kan jeg være så hipster-teit å si "Jeg likte navnet før det var poppulært"og faktisk ha statestikk fra statistisksentralbyrå til å backe opp fakta :p HAHA! Å hviss ikke, så liker jeg forsatt navnet veldig godt :)

Skal se at Valdemar og Kornelia og blir favoritter om noen år ;)
 
Takk :) fikk masse negativt, for eneste folk forbinder med Loke er slemme-luringen i norrønn mytologi.
Ei veninne presterte å si at "Åi, Loke altså? Det heter bikkja til søskenbarnet mitt".

Har aldri angret på navnevalget, gutten ER joo en liten Loke <3
Det var ansett som et helt-på-tryne navn i 2008, så flirte litt da jeg leste en artikkel om en navne-ekspert som spådde at Loke kanskje ble nytt trend-navn i 2014 :p Å da kan jeg være så hipster-teit å si "Jeg likte navnet før det var poppulært"og faktisk ha statestikk fra statistisksentralbyrå til å backe opp fakta :p HAHA! Å hviss ikke, så liker jeg forsatt navnet veldig godt :)

Skal se at Valdemar og Kornelia og blir favoritter om noen år ;)

Haha! Det sier jeg om min Lily også. Som er på topp i 2014. Det er faktisk 5 år siden vi bestemte oss for å bruke det på vår datter! Så teit er jeg ;)
Vi har sendt ut melding om at nå har "navnet på babyen" kommet. Og sånn har folk fått vite navn. Bortsett fra hun første som ikke fikk navn før hun var 16 dager da :O hihi
Folk forbinder navn. Derfor er de nagative. Vent heller med å fortelle :)
 
Back
Topp