Den evigvarende halsbrann

FrokenM

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Nå er jeg så Lei av halsbrann at jeg vet snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Sover ikke på nettene pga det :( Og kjenner jeg blir så sur og lei :(

I natt prøvde jeg gaviscon, titralac, lovehearts , melk , og natron blandet med vann.
Det siste hjalp en smule så jeg fikk sove ca 2 timer :-/

Men hva er ditt beste tips mot halsbrann?? Blir gal !!

Sniiker!!

Jeg sliter utrolig mye med halsbrann jeg også!!
For meg fungerer kun tyggetabletter og melk. Det skal sies at det kun hjelper for en liten stund.

Håper halsbrannen din roer seg etterhvert :)

Sniiker!!

Jeg sliter utrolig mye med halsbrann jeg også!!
For meg fungerer kun tyggetabletter og melk. Det skal sies at det kun hjelper for en liten stund.

Håper halsbrannen din roer seg etterhvert :)

Takk for svar. Skal prøve tyggetabletter ! Alt skal prøves :p

Har du tenkt etter hva som gjør det verre eventuelt ? Føler det blir ille om jeg drikker brus , eller spiser hvitløk. Har kuttet ut men må jo snart leve på loff for får det jo uansett syns jeg.. :-/

Takk for svar. Skal prøve tyggetabletter ! Alt skal prøves :p

Har du tenkt etter hva som gjør det verre eventuelt ? Føler det blir ille om jeg drikker brus , eller spiser hvitløk. Har kuttet ut men må jo snart leve på loff for får det jo uansett syns jeg.. :-/

Jeg har prøvd gaviscon tyggetabletter, link og galieve! Syns egentlig at de har lik effekt alle sammen. Hjelper for en liten stund og så er det på'n igjen!

Dessverre er listen over hva halsbrannen blir verre av lang!!
Jeg kan ikke ta hensyn til alt for da ville det ha vært svært lite jeg kunne spist/drukket..

Her er noen av tinga:
Brus
Juice
Saft
Lovehearts
Sjokolade
Vann
Sterk mat
Krydret mat
Løk, hvitløk
Leverpostei
Grovt brød
Klementiner og citrusfrukt
Eple og banan..

I tillegg til matprodukter, har jeg merket at halsbrannen blir verre hvis jeg går lenge uten å ha spist noe.. Prøver derfor å spise lite, men ofte!!

Jeg har prøvd gaviscon tyggetabletter, link og galieve! Syns egentlig at de har lik effekt alle sammen. Hjelper for en liten stund og så er det på'n igjen!

Dessverre er listen over hva halsbrannen blir verre av lang!!
Jeg kan ikke ta hensyn til alt for da ville det ha vært svært lite jeg kunne spist/drukket..

Her er noen av tinga:
Brus
Juice
Saft
Lovehearts
Sjokolade
Vann
Sterk mat
Krydret mat
Løk, hvitløk
Leverpostei
Grovt brød
Klementiner og citrusfrukt
Eple og banan..

I tillegg til matprodukter, har jeg merket at halsbrannen blir verre hvis jeg går lenge uten å ha spist noe.. Prøver derfor å spise lite, men ofte!!

Ja ikke sant , den listen var jo ganske lang. Spiser endel av de tingene jeg også. Skal prøve å kutte noe av det ut for å se om det blir bedre !

Merker hvis jeg spiser meg skikkelig mett på middag feks så blir det skikkelig ille. Så heller lite og ofte ja :-)

Så utrolig plagsomt ned halsbrann. Våkner av at det nesten fråder i munnen :-/

Ja ikke sant , den listen var jo ganske lang. Spiser endel av de tingene jeg også. Skal prøve å kutte noe av det ut for å se om det blir bedre !

Merker hvis jeg spiser meg skikkelig mett på middag feks så blir det skikkelig ille. Så heller lite og ofte ja :-)

Så utrolig plagsomt ned halsbrann. Våkner av at det nesten fråder i munnen :-/

Uff.. Det er ikke noe godt altså! Utrolig plagsomt!!
Heldigvis har jeg fått høre at halsbrannen vil gå over etter fødselen :D

Nå er jeg så Lei av halsbrann at jeg vet snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Sover ikke på nettene pga det :( Og kjenner jeg blir så sur og lei :(

I natt prøvde jeg gaviscon, titralac, lovehearts , melk , og natron blandet med vann.

Jeg sliter med det samme, og har gjort det i alle mine sv.skap. Jeg har prøvd alle tips i boka, og ingenting funket før jeg ble anbefalt Reduflux, flytende porsjonsposer på apoteket. Halleluja sier jeg bare:P Det er det eneste som har hjulpet her, det hender jeg supplerer med litt flytende Gaviscon i løpet av natten, men det er kun på de værste dagene.
Håper det kan hjelpe deg også!:)

Hei. Jeg har hatt så mye halsbrann at jeg våkner av at jeg spyr. Grusomt! Og har prøvd alt! Løsningen: Omeprazol. Magesår medisin som reduserer syreproduksjon i magen. For en lettelse! Du må få det på resept av legen. Har de siste årene kommet mye dokumentasjon på at det er trygt, særlig etter første termin. Men har selv måtte finne ut av det og be legen om det, både forrige og dette svangerskap. Lykke til

Jeg bruker samarin, sånn brusepulver i kaldt vann, kjøpes på alle vanlige butikker. Har hjulpet veldig. Er bare et par ganger jeg har måttet ta to på kvelden før jeg legger meg. Føler det hjelper umiddelbart.

Legen min anbefalte meg zantac etter jeg hadde prøvd alt annet (gaviscon, reduflux, link, novaluzid,nyco -you name it!). For å få en second opinion skrev jeg inn til tryggmammamedisin.no og spurte om zantac var trygt å bruke i svangerskapet. Fikk et langt og utfyllende svar om at zantac var helt trygt å bruke. Er definitivt det som har fungert best for meg!

Det har vært litt problemer å få tak i reseptfri zantac brusetabletter, Tryggmammamedisin.no sa at det også gikk ann å kjøpe Ranitidin tabletter som er det samme.

Sniker från Mars .

Hos mig hjälper det att dricka mjölk , dricker tills det försvinner . Kanske 2 glas på en halvtimme..
Annars så fungerar det att äta is :D
Speciellt Friskis is . Man blir så kall i halsen :)

Äter inte innan jag lägger mig .

Plaget her å...er grusomt ja:confused: men hjelper litt på med tabletter men ikke helt... Blæh

Tusen takk for mange fine svar! ;-) Har prøvd noen av de tipsene , og blitt litt bedre sånn at jeg iallefall får sove litt mer men kjenner det jo fortsatt konstant men men.. Godt det ikke er så lenge igjen :-)

Tar kun gaviscon etter behov. Syns halbrannen har blitt mindre for hvert svangerskap :p
Drikker nå to små slurker med gaviscon om natten etter behov. Ca hver tredje natt eller noe.

Back
Topp