Den eviglange historien!

Men så kommer
 
forbaskade 20! jeg
 
Det var en gang en liten gutt som ville ut og gå. Han gikk og gikk til han møtte en ku som sto midt i veien mens bonden sto og akte i grøfta. Så plutselig kom ei diger rotte med tenner som hakket av redsel. Bonden sa: Hvorfor er du så stram i maska? Det er fordi jeg har sett en kjempe stor bjørn, som nesten ramlet ned i en bekk, men som klarte å svømme helt til nederste del av… trusa hans datt av. Huff og huff, tenkte bjørnen. - Det eneste som kan redde meg nå er en ku. Og jeg tenkte da at jeg kan rope så høyt at, så høyt at englene vil kunne forutsi når det kommer en ku som kan hjelpe meg. Endelig kom rotten til poenget, men det varte ikke lenge fordi en blå banan datt ned ifra himmelen, og rotta måtte ta affære.
Men hva kan en liten rotte gjøre med det? Den blå bananen sa: jeg kan lese et dikt som kan forklare hvordan bjørnen kan finne tilbake til til skatten i løpet av en time eller to, Og bananen leste: Det kan foregå på denne måten: Et sted imellom åkeren,fjøset og trærne, ligger det ei jente som aldri har sett fargen blå før så du må vise henne en ta opp mobilen og slå nr til kongen for tilgang til den magiske blå hatten som du trenger for å vise vei. Jenta spurte hvorfor må jeg være den som finner skatten når det finnes mange her som vil ofre både en tommel eller tre tær og øyrer med piercinger i for å hjelpe. Det er fordi en kjempe rotte har tatt seg vann over hodet, og det er altfor mye vann under broen som trollet bor under for der vil trollet være i angreps posisjon, ventende på Bukkene Bruse. Bukkene Bruse dukket opp en etter en, men det gikk ikke så da må den vente på tur.
Bonden holder på med rakingen sin i det en ny rotte kommer sykklende forbi. Rotten lurer på hva hva bonden skal med alt dette løvet og bladene. Rotte vil du hjelpe meg å få vekk alt dette rasket? spurte bonden. 
Rotta så mistenksomt opp på bonden, og sa: Er du helt tullerusk?? jeg kan da ikke bære så tungt jeg, du må nesten dra å hente trillevogna som står bak låven.
Bonden sa: men du kan du hente det var lurt!
Jeg går å henter den jeg kan du passe på at ingen tar raken min slik at jeg kan fortsette etterpå? Bonden rister lett på hodet og tenker kan ikke den lille gutten hjelp til litt også? meg litt da? Akkurat da sier den blå bananen men kjempe rotta ser jo ikke noe fornuftig, så dette er tull! Jeg tror vi gjøre dette sammen. Så bonden gikk for å finne den trillevogna til løvet, imens skjedde det som ikke absolutt ikke skulle ha skjedd noen gang: nemlig at løvet var begynt å blåse vekk! Den blå bananen var strålende fornøyd med at han ikke så hva gutten gjorde, for det ville gitt bjørnen noe å snakke om. Og det kan hende i ettermiddag at han kommer til å ombestemme seg og svømme videre. Gutten, så fortvilet på, var lei alt så han gikk bortover veien. Da løp kjemperotta som om hun måtte rekke bussen til byen. Gutten ble redd når den blå bananen la på sprang etter kjemperotta og gjemte seg. Men det var for sent for bonden var kommet tilbake med trillevogna og ropte på onkel politi som sto bare og lo mens og kjeftet huden til kollegaen sin som var både sparket i løvet kvisete og ekkel han ville heller ri på kua.
Men så skjer det mest utrolige jenta dukker opp kun iført en mini bikini, som var så liten at den knapt dekket både det som ikke bør vises. Bonden skriker Vil du se på løvsamlingen min? Jenta skvatt til og begynte å rope på fanden, den store stygge fanden kom opp fra mørket og lurte på hvem som skrek så, en kan høre det helt ned Åh, det er deg! kjære barnet mitt. Hva er det som skjer?
Jo du skjønner den fæle gutten stakk av når han så at bikinien min var altfor liten. Pappa du lovte at jeg skulle få hest viss jeg tok på meg denne bikinien! meg klær! så hva skjer a? Så da be fanden sint! Du må komme med en annen unnskyldning for du vet at månen ikke hjelpe deg nå. Jenta så rart på fanden og lurte på om han var helt vel bevart! For hun viste nemlig at han bar på en veldig hemmelig hemmelighet. Denne hemmeligheten skulle egentlig ingen vite men sånn går det når man kjefter på søte lille meg! For fanden vet ikke at jeg vet at gutten som står der er egentlig hans sønn! Men det vet jeg, tenkte jenta. I det fanden snudde seg rundt sier jenta høgt Å fytti grisen her stinka det! Hvem har prompa? Fanden klør seg i rumpa. Ikke Rotte hva har du med det å gjøre? Nei rotta, denne gangen Den må du lengre på landet med. Vi vet at det var du som slapp den store fisen! Javel, innrømmer fanden. Men det var ikke min feil at den kom så brått. Kan ikke du fortså at jeg er så full av luft! og driter flere ganger om dagen! Magen min er helt i ulage for tiden, i ulaget for at jeg har fått matforgiftning av en blå banan som bonden kjenner. Rotta som er igjen lå i grøften viste at det ikke var en god nok forklaring så han hoppet over bekken med ei padde for å hjelpe med å vise alle at han kunne gjøre to ting fordi han kan multitaske sånn som rotta. Nå ble han helt satt rotta rimelig forbanna. Fordi han ikke kan telle til 20 en gang. Nei, det er jaggu ikke lett det! Jeg får alltid bare 19 jeg. Men så kommer en ny lettkledd forbaskade 20! Jeg holder på å surre rundt en idiot pinne her. Men plutselig ble det helt stille! Så stille at man kunne høre en knappenål falle. 
 
Back
Topp