• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

den dumme vekta..igjen

marbea7686

Flørter med forumet
heisann

jeg er 38+5 på vei og har gått opp 1kg hittil i svangerskapet.
men alikevel så fokuserer jordmoren på sykehuset bare på vekten min...jeg er for stor,jeg er så overvektig og blablablaaaaa....(JA,jeg vet at BMIen min er over 40,men jeg kan jo få snakke om babyen også da,og ikke bare vekten min og om all hjelp jeg kanskje trenger etter fødselen osv)
jeg blir så sliten av at alle skal legge meninger i munnen på meg...jeg får jo ikke lov å føle meg fin jo!! det er visst bare dritt å være en stor kvinne,ifølge leger osv,men å faktisk høre på meg og hvordan JEG har det,det gidder de visst ikke å bruke tid på,de bare lager seg en formening og "stick with it"...
trodde hun skulle (kanskje) gi meg LITT skryt da,siden jeg har jobber så hardt med både trim/turgåing og kosthold gjennom graviditeten.
det har vært så stort fokus på vekta mi i svangerskapet at jeg nå ikke grur meg til selve fødselen,men faktisk HVA de kommer til å si om kroppen min istede....

trenger en peptalk faktisk,fra en eller annen...

Huff, det var jo ikke noe hyggelig! Syns du har vært flink jeg da! Når du bare har gått opp 1 kg! Mange som går opp kjempemye så jeg syns det var veldig bra! Har du sagt at de skal slutte å mase om det? Si at du vet at du er stor men at du ikke trenger å få høre det hele tiden fordi om. Er veldig unødvendig å drive på sånn syns jeg.

Du har jo vore knallflink som berre har gått opp 1 kg!!!  Utruleg dårleg av jordmor å berre fokusere på høg BMI når du faktisk har gjort so masse bra for å ikkje bli tyngre[:@]

altså har du bare gått opp en kg sålangt så har du vel teknisk sett gått ned i vekt..
Så synes du er flink jeg;D

Hvis noen av dem sier noe mer til deg nå, så avbiter du dem tvert og sier at du har hørt det før, og det er for sent å gjøre noe NÅ uansett, du har gjort så godt du kan i svangerskapet og det er alt de trenger å vite om den saken i dag. Av og til må man bare glefse litt for å bli hørt og få vite noe.

Dersom du f.eks under fødselen syntes at jordmora di oppfører seg fordømmende har du lov til å be om en annen, så lenge de har noen tilgjengelig der du er da.

Håper du får en fin fødselsopplevelse og trivelig medisinsk personell som klarer å se forbi vekta di. Lykke til med fødselen! [:)]

1 kg??  all ære til deg!!!  du har vært knall god! syns det er skikkelig dårlig gjort at de bare forkuserer på det negative og at du ikke får skryt. du skal jo faktisk få motivasjon til å fortsette og da. ikke bli dratt ned i søla!

TUSEN TAKK for alle de NYDELIGE tilbakemeldingene [:D][:D]
følte meg strax litt bedre da jeg leste det dere hadde skrevet....
gjør godt å vite at NOEN der ute i verden mener jeg har gjort en god jobb iallefall [:)]

jeg byttet jordmor første gangen,fordi hun snakket aldri om annet enn at overvekt i graviditet var like ille som å bruke narkotika i graviditet,noe jeg syns var ganske overdrevet egentlig...[:@]
den jordmora jeg har nå er på sykehuset,fordi jeg går dit for å snakke om fødselsangsten/sykehusangsten min,så når hun begynner å gneldre om vekta mi,og ikke om angsten,så blir jeg ganske sliten i hodet oppå alt annet som surrer inni der. [:(]
hun er veldig hyggelig faktisk,i motsetning til de andre jeg har vært hos (det er ikke stort å sammenligne med så),men jeg blir så sliten av at alle skal snakke om BMIen min og om hvor synd det tydeligvis er på meg som er så stor (men gidde å spørre meg om hvordan JEG har det med vekta mi,DET gidder de ikke liksom?).

sist fødsel var et helvette i henhold til vektbemerkninger,så jeg håper virkelig denne gangen blir bedre [:)]
jeg krysser fingrene og vet at mamma er med meg som moralsk støtte,det kjennes godt [:D]

Back
Topp