Den dumme tvilen....

Lulubay

Betatt av forumet
Kjenner jeg er i en slags mellomfase det ikke skjer noe som helst..... Er det noen der inne?
Når man først begynner å lure, da er det ikke lett å stoppe med det.

Det begynner å bli lenge siden jeg tok graviditetstest og det er for tidlig å prøve dopler.
Lengter etter «nye» bevis for at det er en mageboer er der inne. (7+0)

Symptomene er mange, alt som hører med.
Men å få det bekreftet, det hadde vært så godt:Heartred
Da hadde jeg fått ro.:notworthy

Betryggende ord eller gode råd mot dette hadde vært supert.:love7
 
Har dessverre ingen gode råd. Jeg tviler og uroer meg så fryktelig selv, så vil bare si at jeg skjønner deg godt og kjenner meg igjen ❤
Vurderer innimellom å skaffe meg doppler etter hvert jeg også, men har ikke landa på om jeg tror det vil kunne skape flere bekymringer.
Men gravidsymptomer er alltid et godt tegn ❤ Skal du på TUL?
 
Har dessverre ingen gode råd. Jeg tviler og uroer meg så fryktelig selv, så vil bare si at jeg skjønner deg godt og kjenner meg igjen ❤
Vurderer innimellom å skaffe meg doppler etter hvert jeg også, men har ikke landa på om jeg tror det vil kunne skape flere bekymringer.
Men gravidsymptomer er alltid et godt tegn ❤ Skal du på TUL?
Ja, jeg bestilte meg det nå på Volvat om 1 uke.:happy:
Det er vel ikke andre muligheter enn å gjøre det privat?
Jeg har dopler, men man hører vel ikke noe lyd enda?
 
Ja, jeg bestilte meg det nå på Volvat om 1 uke.:happy:
Det er vel ikke andre muligheter enn å gjøre det privat?
Jeg har dopler, men man hører vel ikke noe lyd enda?
Jeg tror ikke man kan høre noe med doppler på noen uker enda. Har lest at noen har klart det når de nærmer seg uke 9, men det er nok unntakene. Men er ikke sikker altså.
Hvis du ikke har mista eller det er andre grunner til tidlig UL (eks mistanke om flere enn 1, mulig truende abort, eller andre medisinske grunner) tror jeg mange fastleger og sykehus er tilbakeholden med TUL. Men det er jo lov å spørre om man likevel skal innom, tenker jeg, f.eks. si at du bekymrer deg (som du jo gjør). Jeg får TUL, men det er fordi jeg har mista flere ganger. Så da er det omtrent rutine at jeg får det, men måtte faktisk nesten mase meg til det etter 3. MA. Fastlegen henviste, men KK brukte så lang tid på å vurdere, og jeg måtte ringe de og mase. Endte med at jeg fikk timen ,men på så kort varsel at vi ikke kunne dra. Så da måtte vi gå privat i stedet. Men denne gangen svarte de samme dag som legen sendte henvisning.
 
Kjenner meg så igjen i det du skriver! Når man først har begynt å lure og tvile så er det vanskelig å være positiv merker jeg. Har også bestilt TUL for å få bekreftet liv, håper at skuldrene kan senkes litt etter det :)

Har ingen gode råd annet enn å prøve å tenke positivt for å få tiden frem til TUL til å gå litt fortere. Selv synes jeg det hjelper å strikke babyklær til den lille spiren. Nesting eller hva man kaller det føles fint og hjelper ihvertfall meg å tenke i positive baner igjen :Heartred
 
Jeg er helt enig...Jeg venter på time til TUL da jeg har rett på det, men har bestilt en privat neste uke som backup i tilfelle den offentlige TUL havner midt i ferien vår.. Jeg synes det er helt umenneskelig å skulle gå til uke 19 før man får visst om alt er bra..
Så-jeg skjønner deg så inmari godt, og har egentlig ikke så veldig mange trøstende ord, annet enn at gravidsymptomer jo er et veldig godt tegn❤️ Og å ha mye å styre med/planer er jo også fint, da går tia fortere. Sånn sett er det jo veldig fint at det er ferie nå, og tia fremover sannsynligvis går fooort...❤️
 
Har mange slike tanker selv!
Lite symptomer i tillegg, kun trøtt og litt murringer. Trøster meg med at det var sånn sist når jeg gikk gravid med sønnen, men føler meg jo ikke gravid i det heletatt i starten. Ingen tips desverre, annet enn ultralyd! Eneste som funker for meg i hvertfall :hilarious:
For tidlig med ultralyd til meg enda, men når jeg er 7-8 uker så skal jeg bare for å få sett om det er liv der inne :)
 
Kjenner meg veldig igjen, veldig lite symptomer her å det hjelper ikke akk på. Føler meg ikke gravid på noen måte. Skal på TUL neste onsdag så er kjempe spent☺️
 
Samme her. Er 6+4 og ingen symptomer, men heller ikke noe som tilsier at noe skal være galt. Prøver å nyte det og tenke at symptomene kommer tidsnok.
 
Synes dette er kjempeskummelt og nervepirrende jeg også. Har ikke vært gravid før, så jeg aner jo ikke hva som er normalt og ikke, og kjenner veldig etter på alt som skjer (og ikke skjer) i kroppen og bekymrer meg mye. Skal også på TUL så fort som mulig. Godt å se at jeg ikke er alene om å gruble og lure. ❤️
 
Kjenner meg så igjen i det du skriver! Når man først har begynt å lure og tvile så er det vanskelig å være positiv merker jeg. Har også bestilt TUL for å få bekreftet liv, håper at skuldrene kan senkes litt etter det :)

Har ingen gode råd annet enn å prøve å tenke positivt for å få tiden frem til TUL til å gå litt fortere. Selv synes jeg det hjelper å strikke babyklær til den lille spiren. Nesting eller hva man kaller det føles fint og hjelper ihvertfall meg å tenke i positive baner igjen :Heartred

Tør ikke å begynne å strikke ennå, men gleder meg veldig til det! Sitter og sniktitter på strikkeoppskrifter da, og noterer meg ting jeg vil strikke :) Det er koselig!
 
Tør ikke å begynne å strikke ennå, men gleder meg veldig til det! Sitter og sniktitter på strikkeoppskrifter da, og noterer meg ting jeg vil strikke :) Det er koselig!

Skjønner godt at du vil vente litt, har selv ikke begynt å skrive i gravidjournalen jeg kjøpte enda. Vil vite at hjertet slår før jeg tørr det. :) Men strikke har jeg gjort hele tiden i disse årene vi har prøvd å bli gravid (begynner å få en passe garderobe:hilarious:), bare at det føles litt mer spesielt nå som jeg kan planlegge hva jeg vil strikke i hvilke størrelser og i hvilke garn, som bomull til sommeren og ull til vinteren osv :) Er så koselig å sitte å planlegge :Heartred
 
Skjønner godt at du vil vente litt, har selv ikke begynt å skrive i gravidjournalen jeg kjøpte enda. Vil vite at hjertet slår før jeg tørr det. :) Men strikke har jeg gjort hele tiden i disse årene vi har prøvd å bli gravid (begynner å få en passe garderobe:hilarious:), bare at det føles litt mer spesielt nå som jeg kan planlegge hva jeg vil strikke i hvilke størrelser og i hvilke garn, som bomull til sommeren og ull til vinteren osv :) Er så koselig å sitte å planlegge :Heartred

Enig ❤️ Vi må lage en strikketråd her inne! :)
 
Back
Topp