Den derre...

Prosjekt Neljä

Gift med forumet
...Lilypie signaturen min viser jo feil. Står 27 uker og 5 dager når jeg egentlig er 28 uker i dag. [:@]

Er dette bare sånn den fungerer eller har jeg gjort noe feil? Har satt termin 28. juni, som jeg jo har, og på ordinær UL den 15. januar var jeg i uke 16 + 6 så jeg skal da vitterlig skifte uke på lørdager?

Noen som har noen ide om hva jeg kan gjøre for å rette opp i dette?

Du må justere termindatoen din når du lager tickeren.. Du må sette terminen din 2 dager før blir det vel...

Ja, om det ikke er noe annet å gjøre så får jeg vel gjøre det da. Men er litt snålt at det ikke bare blir riktig av seg selv?

Takk for svar iallefall. [:)]

ORIGINAL: Prosjekt Kolme

Ja, om det ikke er noe annet å gjøre så får jeg vel gjøre det da. Men er litt snålt at det ikke bare blir riktig av seg selv?

Takk for svar iallefall. [:)]

Jo det er veldig snålt [8D] Stemte ikke på meg heller, så jeg måtte justere termindatoen.. Men det kan være noe med at de regner det anderledes i USA [;)]

er nok bare forskjellig telling får det som står på min side på bv stemmer ikke med det jordmor sier når jege r der.. da ligger jeg foran det som teller her :p så jeg går på : http://pregnology.com/ og teller heller ned hvor mange dager det er igjen :P får det stemmer jo alltid [:D]

Hum... Den linken var kul, men den teller også to dager feil... Nå begynner jeg virkelig å lure her altså! [&:]

Hum... Den linken var kul, men den teller også to dager feil... Nå begynner jeg virkelig å lure her altså! [&:]

Det er fordi den er amerikansk. Og i usa så varer et svangerskap 40 uker....

Faktisk så teller den 3 dager feil i forhold til Norge. Babyverden teller 1 dag feil. For et svangerskap i Norge er nå satt til 40 uker og 3 dager.

ORIGINAL: Helene Burugle

Det er fordi den er amerikansk. Og i usa så varer et svangerskap 40 uker....

Faktisk så teller den 3 dager feil i forhold til Norge. Babyverden teller 1 dag feil. For et svangerskap i Norge er nå satt til 40 uker og 3 dager.

Aha!

Men hvorfor teller man ikke likt over hele verden, mon tro? *Nysgjerrig*

Dette må man jammen finne ut av! [:D]

Jeg fant det ut.

I Norge teller vi 40+2 uker, eller 282 dager, mens andre land rett og slett skipper de to ekstra dagene og teller kun 280 dager...

Hadde nå vært mindre forvirrende for en engstelig gravid kvinne om de ikke bare kunne bli enige og telle likt over hele verden, syns nå jeg!

Jeg fant det ut.

I Norge teller vi 40+2 uker, eller 282 dager, mens andre land rett og slett skipper de to ekstra dagene og teller kun 280 dager...

Hadde nå vært mindre forvirrende for en engstelig gravid kvinne om de ikke bare kunne bli enige og telle likt over hele verden, syns nå jeg!

Enig! Mye bedre om vi også kunne hatt 40 dager.

Men i år har de faktisk lagt på 1 ekstra dag til i Norge. Så nå er det 283 dager eller 40+3. Mon tro hva den ekstra dagen utgjør[:-]

Godt spørsmål.

Det har noe å si for når man begynner å telle overtid, men jeg kan vanskelig tenke meg at 3 dager ekstra utgjør mye forskjell når man alt er på overtid. Annet enn at ungen blir enda større før du får pressa den ut! [;)]

Back
Topp