Den derre slimproppen..

julina

Betatt av forumet
Jeg bare lurer, det er utrolig mye styr rundt denne. Mange som lurer, stresser osv.
Da jeg var førstegangs og satt på BV forumet her for seks år siden, så var det samme greia med denne slimproppen. Har den gått, kan den gå for tidelig, hva skjer hvis den gjør det, får vi ny, må jeg ringe føden dersom den går, osv.

Så hva er greia med denne?
Dersom den går tidelig, så får vi ny. Altså vi kan miste den flere ganger.
Dersom slimproppen går sent i svangerskapet, kan det indikere på fødsel. Dagen etter? Eller etter en uke eller to?

Da fødselen min startet natt til 21.november 2008, våknet jeg av to voldsomme tak i magen etterfulgt av at vannet gikk rett etter.
Jeg hadde ikke lagt merke til noen slimpropp. Og ble litt stressa over at det kunne være noe galt.
Men det var det altså ikke.

Jeg blir litt forvirra, har egentlig forstått det sånn at det ikke er noe stress, men merker at mange stresser veldig over dette. Er det noe jeg ikke har fått med meg? :)

Jeg merker at jeg er veldig nysgjerrig på alt dette. Slimpropper, maserier, kynnere og dette vannet som kan gå osv. Også er det så store forskjeller fra person til person så det finnes ingen fasit, tror det er derfor det blir så mye snakk om det. Og som førstegangs så er jeg så spent på hvordan alt starter :P

Jeg merket aldri at slimproppen gikk med de andre to. Mulig den gikk samtidig med vannet, eller at den løste seg opp litt og litt. Vi for se hvordan det blir denne gangen :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke sett noe til noe slimpropp jeg heller ved mine to fødsler :p Og ja, man merker garantert når fødselen er i gang enten slimproppen har gått eller ei ;-)

♡ Er i uke 36 ♡

Så min med førstemann. Hos meg var det en skikkelig propp på str med en litt "trådete" lillefinger. Den var blank med litt rosa i. Men hører jo om de som mister litt og litt som slimete utflod. Så tenker at alt er normalt og har ingen formening om fødselen skal starte med slimpropp denne gangen og:-)

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Vennina min sa i dag at med begge barna mistet hun slimproppen 1 dag før fødsel startet. Og begge ganger var det slimete, brunaktig klump.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Jeg hadde det likt som deg første gang, la aldri merke til slimproppen, men alt begynte med at vannet gikk. Tror proppen kan gå sammen med vannet også.

Slimproppen gikk om morgenen hos meg ved forrige fødsel.. merket ikke mer av det utover dagen men samme kveld begynte riene. Veldig spent på hvordan det starter denne gang :)

Av mine 5 födsler er det kun en som startet med at slimproppen gikk. Det var min andre födsel, og rett etter slimproppen gikk begyndte riene. De andre födslene har jeg kun sette slimproppen gå under en av födslene. Ellers går den når den går. Slimproppen kan gå opptil flere ganger under svangerskapet, da lages det en ny.Eller den går ikke i det hele tatt. At slimproppen går betyr ikke at födselen er igang, det kan gå flere uker för man i det hele tatt får rier.

Altså man kan ikke gå utifra hva som kommer til å skje beroende på om slimproppen går eller ikke, for det er ikke noe fasit svar, som f.eks vannavgang, DA er det noe på gang og man kan forvente å gå i födsel ganske kjapt etter. Så ikke stress med slimproppen, den lever sitt eget liv he he he

Back
Topp