Den derre dumme doppleren....

Bero91

Andre møte med forumet
Jeg er 17+2 i dag, og når jeg testet doppleren fant jeg ikke noe hjerterytme. Jeg letet i evigheter.. Var hos legen på mandag, hun fant den med engang. Har funnet hjerterytmen med hjemmedoppleren før også. Den gjør meg såååå bekymra, angrer veldig på at jeg skaffet meg en sånn. Et det flere som har opplevd å ikke funnet hjerterytmen, til tross for at man har funnet den tidligere?
Skal på OUL 26/10, det føles ut som en hel evighet til

Ja jeg var så dum å kjøpe doppler. Tenkte det var en fin måte å finne trygghet på fram til man kjente liv. Men det ble det ikke, det ble et mareritt. Fordi som deg fant jeg ikke. Leita i en time. Ble hysterisk redd og gråt og gråt. Samboern kom heldigvis hjem etter hvert, og da prøvde han. Han fant den, heldigvis. Men lekse lært, blir aldri å bruke den igjen! Fordi det blir så trist når man ikke finner den

For meg er det sånn at noen ganger finner jeg den fort, mens andre ganger tar det litt tid å finne den og da blir jeg også fort litt bektmymret. Det er det som er litt dumt med å bruke disse. Siden legen hørte hjertelyden for noen dager siden, er nok alt helt fint :) Min erfaring er at jeg må presse den ganske hardt ned for å høre noe.

Jeg fikk beskjed av jordmor om å legge den vekk en god stund til. Hun ville ikke engang lytte etter hjertet selv før uke 24, siden hjertelyden er så vanskelig å finne tidlig. Her er også dopplern mot sin mening,så jeg har faktisk valgt å legge den bort dette svangerskapet.

Jeg kjøpte doppler i uke 9. Brukte den jevnlig hele veien etter jeg fant hjertelyden i uke 10. I uke 16 hørte jeg den svakere og svakere, men fant den - mest sansynlig fordi bebis lå sånn til at det er vanskeligere å høre. Etter det har jeg lagt den bort, helt enkelt for å ikke skape bekymring. Mange ganger jeg vil ta den frem, men er redd jeg ikke finner den i forhold til bebis plassering i magen og derav skaper falsk bekymring i meg. Kjenner smått nå og da noen spark, og bygger trygghet rundt det i stedet [emoji175] Skal på oul i morgen, så håper det også senker skuldrene mine enda litt mer. [emoji179]

Back
Topp