Den der Larsgårdsaken.

Tøsa!

Gift med forumet
Bare jeg som synes det er noe som skurrer?

Jeg vet at korrupsjon er USA i et nøtteskall og at noen gjør alt for å havne i media osv.
Men den forhistorien hans...

SLÅTT NED: Da John Kristoffer Larsgard ble pågrepet i Winslow i fjor, var han og moren Liv var på vei til Chicago. Der har han saksøkt to personer som i 2002 slo ham ned under en joggetur i Illinois, der han studerte.
Hendelsen skal ha gitt Larsgard nakkeskader. Samme år ga jusprofessor Anders Bratholm ut en bok om John Kristoffer Larsgard og moren.

MOBBET: I desember 2001 ble John Kristoffer Larsgard tilkjent 30000 kroner i voldsoffererstatning som følge av at han ble angrepet av mobbere på en skole i Oslo.
Etter dette sto moren hans frem i VG og fortalte om det hun karakteriserte som et mobbehelvete som sønnen hadde vært utsatt for. Mobbingen var så ille at sønnen flyttet til USA.

KASTET UT: I september samme år ble den daværende bioingeniørstudenten beskyldt for å være potensiell terrorist og kastet ut fra studiene ved University of South Alabama.
Den da 22 år gamle Larsgard saksøkte senere universitetet, slik at han kunne få fortsette studiene ved et annet amerikansk universitet.

Jeg skal ikke si hva jeg tror, for jeg tror ingenting, siden jeg sitter her på den andre siden av planeten og leser i VG, men alle er liksom så sikre på at han er så uskyldig.
Synes bare hele saken er rar jeg. Veldig rar.

Vell dette er jo saker som fint kunne skje.. samme menneske ja, i løpet av årene.

men ikke min posisjon å tro noe som helst hverken for eller imot. Ikke kan jeg gjøre noe særlig med det heller.

Back
Topp