Den der julekakebaketråden..

rosa og blå hva nå?

Elsker forumet
Hjelp så lyst jeg fikk på alt dere ramset opp der! Tennene løper i vann... Fy på dere ;) Jeg som bare skulle lage krumkaker og litt pepperkaker, nå begynner bakelista mi å bli lang... Var jo sååå mye godt på den tråden [:D] Nesten så jeg må ha lussekatter og aniskringler nå med en gang! Mmmm, krumkaker også.. Ja, også sjakkruter og risboller... Nei, gud nå må jeg stoppe altså.. *Skyndter meg og tusle ut av kakebakemomsenammenamme-tråder*

Helt ening.. Nesten så jeg har lyst til å bake nå liksom,....

ORIGINAL: rosa og blå hva nå?

Hjelp så lyst jeg fikk på alt dere ramset opp der! Tennene løper i vann... Fy på dere ;) Jeg som bare skulle lage krumkaker og litt pepperkaker, nå begynner bakelista mi å bli lang... Var jo sååå mye godt på den tråden [:D] Nesten så jeg må ha lussekatter og aniskringler nå med en gang! Mmmm, krumkaker også.. Ja, også sjakkruter og risboller... Nei, gud nå må jeg stoppe altså.. *Skyndter meg og tusle ut av kakebakemomsenammenamme-tråder*

Jaaa, er så mye godt!!! Lurer på om jeg må lage en forsmak på aniskringlene i morgen [8D]. Her er forresten en veldig god oppskrift [;)]

Aniskringler

100 g. Margarin
3 dl. Melk
1 dl. Sukker
50 g. Gjær
2 ts. hel knust anis
Ca. 8. – 9. dl. Hvetemel
Egg til pensling

Smelt smør og tilsett melken. Varm til 37 grader. Bland sukker og gjær. Tilsett halve mel mengden. Elt deigen kraftig. Tilsett knust anis og resten av melet, elt til en smidig deig. Deigen skal være ganske løs. (Bruk så lite mel som mulig ved utbaking.) Sett til heving.
Del deigen i 16 biter og form til kringler.
Hev til dobbel størrelse. Pensles.

Aniskringler

100 g. Margarin
3 dl. Melk
1 dl. Sukker
50 g. Gjær
2 ts. hel knust anis
Ca. 8. – 9. dl. Hvetemel
Egg til pensling

Smelt smør og tilsett melken. Varm til 37 grader. Bland sukker og gjær. Tilsett halve mel mengden. Elt deigen kraftig. Tilsett knust anis og resten av melet, elt til en smidig deig. Deigen skal være ganske løs. (Bruk så lite mel som mulig ved utbaking.) Sett til heving.
Del deigen i 16 biter og form til kringler.
Hev til dobbel størrelse. Pensles.

Ååå, tusen takk! Den skal jeg jammen prøve:) Allerede i morgen tror jeg.. Nam nam!

Back
Topp