Den beste søskenvogna?

Sjokokvinne

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Sensommerbarna 2016
Hei damer.

Siden minsta er snart 11 mnd, og vi venter i august 16, driver jeg og titter på forskjellige søskenvogner. Vet ikke hva vi skal gå for, Stokke Crusi, Babyjogger city select, emmaljunga double viking eller bugaboo donkey. Ser på en test at kronan søskenvogn også er fin.

Vet ikke helt om jeg vil ha dem over hverandre eller ved siden av. Helst ved siden av, hvis ikke jeg kan bli overbevist. Vil ha dem vendt mot meg, god plass.

Hva er den beste søskenvogna?

Vi kjøpte bugaboo donkey duo etter nye tenking. Det er så gull at den kan dras sammen til mono. Utrolig fin er den også. Både sittedelen og bagdelen er det gode str. på, og det er så mange muligheter, kan vendes begge veier. Baby har ikke kommet enda, men har brukt den til eldste allrede. Og veldig kjekt med den handlekurven man setter på siden når den er dratt sammen. Jeg ønsket en vogn hvor de er ved siden av hverandre, for har sett så mange triste fjes trykket ned i sånne vogner som har en over og en under. ;)

Spørs jo hvilke behov du kommer til å ha tenker jeg. Kommer du til å trille begge sammen hele tiden? Eller vil du komme til å trenge en singel vogn i tillegg?
Jeg liker city select, eller bugaboo, fordi de kan bli singelvogn, blir små i bil og tar ikke enormt med plass og de kan man variere litt hva man ønsker ;)

Jeg elsket min tfk søskenvogn! Virkelig verdt hver krone, og beste investeringen på andremann!

Vi kjøpte bugaboo donkey duo etter nye tenking. Det er så gull at den kan dras sammen til mono. Utrolig fin er den også. Både sittedelen og bagdelen er det gode str. på, og det er så mange muligheter, kan vendes begge veier. Baby har ikke kommet enda, men har brukt den til eldste allrede. Og veldig kjekt med den handlekurven man setter på siden når den er dratt sammen. Jeg ønsket en vogn hvor de er ved siden av hverandre, for har sett så mange triste fjes trykket ned i sånne vogner som har en over og en under. ;)
Ja, jeg tror det blir den jeg og.. Dyr, men hello den er nydelig.

Spørs jo hvilke behov du kommer til å ha tenker jeg. Kommer du til å trille begge sammen hele tiden? Eller vil du komme til å trenge en singel vogn i tillegg?
Jeg liker city select, eller bugaboo, fordi de kan bli singelvogn, blir små i bil og tar ikke enormt med plass og de kan man variere litt hva man ønsker ;)
Ja det er nettopp det at det er greit å ha valgmuligheter og ikke være stuck med vogna. Gubben liker ikke at den ene blir så langt nede og ikke har så god kontakt med den som kjører, og jeg må si meg enig. Koselig å ha dem ved siden av hverandre og :)

Vi har bugaboo buffalo (har et barn), men om vi får flere/trenger søskenvogn, ville jeg valgt bugaboo donkey :) Som de over sier så kan den bli singel, du kan ha bag og sittedel begge veier. Og buffaloen er vi i alle fall superfornøyd med!

Vi har bugaboo buffalo (har et barn), men om vi får flere/trenger søskenvogn, ville jeg valgt bugaboo donkey :) Som de over sier så kan den bli singel, du kan ha bag og sittedel begge veier. Og buffaloen er vi i alle fall superfornøyd med!
Jepp vi går for den! Hoho :)

Bugaboo sin er sååå fin og city select er såå praktisk :)

Jeg synes ikke donkey var sann ekstremt god å trille på lange turer.
Men snertent at den kan gjøres om til enkel. Synes ikke sittedelene var så store. Ser ikke for meg vinterpose til en 2 åring oppi. Og den er veldig åpen

Jeg synes ikke donkey var sann ekstremt god å trille på lange turer.
Men snertent at den kan gjøres om til enkel. Synes ikke sittedelene var så store. Ser ikke for meg vinterpose til en 2 åring oppi. Og den er veldig åpen
Takk for info. Hvorfor var den ikke god på lange turer? Gjelder det generelt alle søskenvogner? Hva sammenlikner du sittedelene med når du sier de er små? Typ emmaljunga? Kan det være at den ergonomiske sittedelene rett og slett er smalere eller er de ekstra smale? At den er åpen har du nok rett i. Ikke så veldig kraftig kulesje.

Min jente var for stor for sittedelen til bugaboo donkey når ho ble 2, så solgte og kjøpte emmaljunga super viking heller :)
Men i ettertid har eg fått høre at en kan bruke buffalo sin sittedel, selve stoffet og feste på donkey rammen da blir setet dypere, dermed litt lenger i ryggen og sånt :)
Venter en til no og lillebror vil være ca 18 mndr så vurderer donkey igjen :P

Jeg har emmaljunga double viking å er veldig fornøyd :) har enkel vogn å som jeg kan bruke utenom å det funker bra for oss :)

Noen som har erfaring med beemo søskenvogna? Den var egentlig veldig snasen den og. Kan ikke brukes til ett barn også slik som donkyen, men altså vi har jo to enkeltvogner til snuppa fra før. Den er fin i skog og lett å ta sammen i bil.

Syns donkeyen er god å trille. Eneste er at når jeg har mellomste på snart 2 og minste på 8 mnd så blir det vektforskjell på vogna og da drar den litt mot den ene siden. Har vinterposen til bugaboo oppi og den er veldig god og varm. Syns den så veldig åpen ut da jeg kjøpte den, men nå syns jeg det går bra. De sitter ganske lunt og godt I posen sin og skulle det blåse litt mye tar jeg bare kalesjen ned så den skjuler de. Ang sittedelen, så er det akkurat der rompen skal være at det er ganske smalt. Og litt kronglete med selene da man ikke kan løsne de sånn som på emmaljunga. Men det har de fikset. I år kom de med en ny sittedel som har mer plass der. Den nye delen har og fire enkle seler som man fester og ikke dobbel som den gamle har.

Syns donkeyen er god å trille. Eneste er at når jeg har mellomste på snart 2 og minste på 8 mnd så blir det vektforskjell på vogna og da drar den litt mot den ene siden. Har vinterposen til bugaboo oppi og den er veldig god og varm. Syns den så veldig åpen ut da jeg kjøpte den, men nå syns jeg det går bra. De sitter ganske lunt og godt I posen sin og skulle det blåse litt mye tar jeg bare kalesjen ned så den skjuler de. Ang sittedelen, så er det akkurat der rompen skal være at det er ganske smalt. Og litt kronglete med selene da man ikke kan løsne de sånn som på emmaljunga. Men det har de fikset. I år kom de med en ny sittedel som har mer plass der. Den nye delen har og fire enkle seler som man fester og ikke dobbel som den gamle har.
Takk for svar. Får se litt på den nye sittedelen. Alle bilder som man får opp på google er vel fra den andre. :)

Back
Topp