Den berømte fødebagen...

Suppegjøken

Forelsket i forumet
Julibarna 2019
Noen som har begynt å planlegge hva den skal inneholde? Jeg har skrevet en liste for oss alle tre, men venter nok til sånn uke 36 før den står ferdig. Synes det er kjekt å Planlegge litt nå som jeg likevel ikke har noe å bedre å gjøre på.

Også har jeg tenkt at jeg bør ha to bager stående med noe klær til jentene i tilfelle fødselen starter før eller midt på natten eller noe, så noen bare kan komme å hente dem ved behov. Men satser på at ingenting starter før planlagt keisersnitt, selv om det er på mensterminen :woot:
 
Har begynt å tenke på bagen ja. Og kjøpt lange t-skjorter, truser og gode bukser som jeg må vaske opp og legge i bagen :happy: Pakker i neste uke regner jeg med. Også kom jeg på i går at jeg må jo pakke til jenta vår så det er klart til hun skal til barnevakt. Jeg tenker at det er lurt å legge ekstra husnøkkel i jenta vårs bag, slik at besteforeldrene bare kan låse seg inn og hente noe hvis vi glemmer noe;) Så slipper man å bekymre seg for å glemme noe hvis fødsel drar ut.
 
Jeg har tenkt at jeg må tenke på den :p
Har dog ikke kommet lengre enn det... Jeg tror jeg kommer til å gå over tiden, men pakker den sikkert en mnd før termin (altså om bare en mnd :nailbiting:) . Greit å ha den klar :)
Spørs bare om jeg får kjøpt inn ekstra klær som kan pakkes. Vil gjerne ha med den joggebuksen jeg bor i for tiden :p

Hva vi gjør med storesøster, har vi faktisk ikke snakket så mye om. Hvis noe skjer midt på natten, får foreldrene mine komme hit og sove her resten av natten. Hvis de tar henne med seg til seg, får de pakke klærne selv (bor veldig nærme hverandre!) :p
 
Ikke begynt å tenke på den enda. Skal på samtale på sykehuset over helga for å planlegge fødsel, så det vil jo ha litt å si om det ender på keisersnitt, planlagt igangsettelse eller vente på spontan fødsel, så begynner å tenke på det etter den samtalen tenker jeg :)
 
Te nye jeg skulle starte med den om kort tid.
Pakker ikke til ungene da jeg ikke vil vekke de. Her kommer besteforeldrene og sover over om fødselen starter på kveld/natt. Mamma har husnøkkel og vet hvor hun finner alt om hun tar de med seg hjem senere :D

Tenkte å pakke: store truser, ammebh, behagelige bukser, lange t-skjorter, sandaler og toalettmappe/sminke til meg selv.
To skift og hentesett til babyen, samt ammeskjold og pumpe. (Har måtte pumpe igang melkeproduksjonen de to tidligere gangene)
Lader, litt snacks og en storesøster/lillebrorgave til de kommer på besøk:D
 
Vil prøve å ha den klar til uke 36/37 :)
Hva den skal inneholde har jeg ikke tenkt på overhodet ennå.. :wideyed:
 
Skrev nettopp lista, i alle fall nesten ferdig :wacky: fordi jeg følte det var ansvarlig å gjøre når man er 32 uker :p

Men pakker fysisk ingenting før en mnd før. Å siden det er mye som vil være i bruk frem til fødsel, av toalettsaker og de få plaggene man etter hvert er (tilnærmet) komfortable med, så legger jeg ei skriftlig liste på toppen av bagen, slik at jeg rask kan finne frem resten. Evt om mannen må gjøre det. (Ikke at det er sannsynlig med de lange fødslene mine:p)
 
No er det ikkje lenge igjen til Juli ;) Har dokker pakka fødebagen klar, eller drøyer dokker det litt til? :)
 
Har ikke kommet lengere en i tanke at det må gjøres.
 
37+0 i dag, og føler meg litt rar i kroppen.
Jeg er mentalt forberedt på at han kommer etter termin (jeg er IKKE klar hvis han kommer før), men jeg tenker jeg skal få pakket noen ting i løpet av de neste dagene... Blir litt skremt av at noen her inne begynner å få rier :eek:
 
Ferdig pakket i går. Er litt stolt av systemet jeg fant. Har kjøpt 3L glidelåsposer på meny som er gjennomsiktige og delt innholdet basert på når det trengs. og skrevet kategori på hver pose. Til smertelindring, elektronikk, ekstra hjelp under fødsel (f.eks. oljer, druesukker og leppepomade), baby stell, babyklær, til etter fødsel (amme bh, innlegg, purelan osv). Mannen min fikk en gjennomgang og vet hva vi har så han kan lett finne ting som kan brukes hvis jeg ikke har kontroll lenger. I tillegg skrev jeg en liste som henger på tavla ved døra med ting som pakkes i siste liten (drikkeflaske, pute, telefonlader osv)
 
Back
Topp