Min liste bærer nok preg av at vi tilbragte over ei uke på sjukehuset sist, rakk å få bruk for litt forskjellig da. Og at jeg elsker detaljerte lister
Jeg har ei veske stående som blir med på kontroller framover, og evt ved en igangsetting (som det ble sist):
- Romslige sandaler
- Comfy bukse
- Singlet og trøye
- 2 par truser
- BH, sokker
- Sove-singlet
- Toalettmappe (tannbørste, tannkrem, kam, sjampo+balsam, strikker, ørepropper, Purelan, deodorant.
Så ting som puttes oppi når fødsel starter/igangsetting (i bruk til vanlig):
- Viktige papirer
- Kamera
- Vannflaske
- iPad, mobiltelefon
- Liten veske med lesebrett, ladere, notatbok, penn, Kleenex, headsett.
Så skal jeg ha barsel-bagen stående klar i bilen, den tar pappan med inn først etter at barnet er født og vi er på barsel. Da tar han med klærne fra før fødsel og legger igjen i bilen.
- Morgenkåpe
- 2 truser, 4 par sokker (regner med å bruke sykehusets truser)
- 3 ammesingleter (disse er doble foran, bruker ikke BH de første dagene)
- 2 comfy bukser
- 1 lang cardigan
- "Besøks"-/ hjemreiseklær: gravidtights, fin ammeskjorte, amme-bh
- Ammeinnlegg (engangs og vaskbare bambus + ull), et par store bind)
- Melkeoppsamlere (geniale for å få lufttørka puppene)
- Til baby: to sett omslagsbody+bukse med fot str 56, 1 pysj strl 50/56, 1 par tynne ullsokker, tynn ull/silke-lue, teppe.
(Brukte bare sykehusklær til baby sist, har lyst til å bruke noen av egne denne gangen).
Klart i bilen skal også ammeputa ligge, i tilfelle jeg får bruk for den. Sliter med Carpaltunnel-syndrom og sist tok det en god stund etter fødsel før jeg fikk kraft og førlighet i hendene igjen, ammeputa gjør det mye enklere å amme sittende uten å anstrenge skuldre og armer. Kjekt å slippe å ligge hver gang.
Skal også ha en pose med reserveklær stående i bilen (ett sett til meg og ett til baby) i tilfelle vi må bli lenge etter fødsel.
Bilstol og base.
Stelleveske og hentesett - tas med inn før hjemreise.
Pappan skal ha ett sett klesskift, deo og lader til sin mobil i bilen. Han kommer nok til å sove hjemme sammen med storebroren.
Eget dopapir, bleier til baby, bind til meg og sånt hadde jeg ikke bruk for sist, så det er ikke med (kun i stelleveske for hjemreisa).