Den aller beste middagsretten?

Det er jo et veldig vanskelig spørsmål å svare på... Spaghetti med kjøttsaus og taco er helt klart langt oppe på lista. Men også: kjøttsuppe med elgkjøtt i, biff med tilbehør, hjemmelaget lasagne, hjemmelaget fiskegrateng, hjemmelaget tomatsuppe... Ikke så mye halvfabrikata (untatt tacokrydderet...) :-)

Tøsa skrev:

Gollemor skrev:
Bacalao, Jambalaya, Elgkarbonader, Lammelår.. hmm.. det er så mye godt

Hva er Jambalaya??

Tror det er en type gryteting..

Min favoritt er nok karbonadeflesk (Som ikke fåes andre steder enn i Seljord!?) med duppe som besta lager... NAM!

Ellers er jeg ganske så fan av kylling, kalkun, grønnsakssuppe, thaiwok, laksesalat, pinnekjøtt osv... 

Fleskasos (hvit saus med bacon)
pinnekjøtt
biff med peppersaus og pomfri
marinert kalkunbryst med potetsalat
Nachos
Komle

wienerpølser og mos hahaha

Lammelår med fløtepoteter, rødvinssaus og dampete grønnsaker - nam!

Har fått servert en utrolig god hvalbiff på restaurant - så det ligger høyt i toppen.
Selv syns jeg biff eller kengurustek med bakt potet, mais og sånt typisk bifftilbehør er knallgodt å lage selv.

Elisabeth ! skrev:

Tøsa skrev:

LilleLavendel skrev:
er kanskje litt uoriginalt, men jeg ELSKER tapas!

ENIG!
Det kan jo være mye forskjellig det, men jeg elsker tapaskonseptet!

Tapas glemte jeg helt! Mmmm.. Nybakt foccaccia, dyppe i aioli og pesto.. Saltbakte poteter... Lukter lørdagsmat!!

MMMMM, nesten så jeg vurderer å lage det nå, foccacia altså, selv om jeg føler meg fryktelig dårlig (feber..)..hmm.... ja, det kan jo være mye forskjellig, og elsker også det konseptet! masse deilig!:) alle får noe de liker:)

LilleLavendel skrev:
er kanskje litt uoriginalt, men jeg ELSKER tapas!

Mja... men det er jo hva som helst... brød, poteter, kjøtt, fisk, kylling... :-P
Så du elsker generellt alle småretter... ;-)

Back
Topp