den 5. barnesykdom

godiva

Flørter med forumet
huff..jeg er nesten sikker på at snuppa har den 5. barnesykdom, og selv hadde jeg feber her en kveld, så nå er jeg livredd for at jeg er smitta siden sykdommen er alvorlig for fostre :/ Blir ei lang natt før jeg kan ringe legen i morgen!

Håper du har hatt den som liten. og hvis du ikke har hatt den så får vi håpe at du IKKE får den.. Få legen til å ta en blodprøve av deg for å sjekke om du har hatt den...! God bedring til snuppa di.

hvordan gikk det? Har du hørt med legen?:)
Krysser fingrene for at du har hatt det før

Var hos legen i går ja, en skikkelig dårlig vikarlege som klarte å uroe meg mer enn hun beroliget meg. Og fet i tillegg til at hun ikke trodde at det var det snuppa har. Vi kan jo ikke vite 100 % sikkert, men symptomene stemmer og har sett bilder av utslettet og synes det er veldig likt. Så jeg tar utgangspunkt i at det er det hun har. Hun så faktisk til meg at den femte barnesykdom gir 15 % økt sjanse for spontanabort, at det er enda større sjans for at fosteret utvikler noe jeg ikke skjønte hva er, at det er farligst mellom uke 9 og 16 (jeg er i uke 14), og at dersom det er det snuppa har, og jeg ikke har hatt det er det mellom 50 og 90 % sjanse for at jeg er smittet! Hvem sier sånn da? Og i tillegg sier hun at jeg ikke må gå og tenke på det, for det er det ikke verdt!! Fikk tatt en blodprøve for å finne ut om jeg har hatt det før, og den må jeg vente ei uke på svar på :/

uff.... for en lege altså :(

Krysser fingrene for deg at du har hatt det før.

Back
Topp