Dem som mener at å få tenner ikke gjør vondt

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Kunne godt hatt snuppa i natt!!!

irriterer meg faktisk over folk som mener at spedbarn ikke får vondt når de får tenner!

I natt sovnet Amina kl 5! Og det var etter å ha prøvd ganske lenge!!!
Ga først dentinox som ikke hjalp i det hele tatt, så ga vi henne paracet for å se om det hjalp og 30 min etterpå så sov stakkars lille jenta mi i armene mine.

Det var ikke en morsom natt for noen av oss og heldigvis sov hun til kl 13 så vi fikk noen timer å sobe vi også.

Men lurer på hvordan vi skal gå frem nå vis hun har like ille netter, for hun nektet å ligge, nektet alt egentlig!

Klart det kan gjøre vont.
Stakkars lille da :(
Det er jo bare forskjell fra barn til barn om det gjør vont, og hvilken smerteterskel de har.

Klart det kan gjøre vont.
Stakkars lille da :(
Det er jo bare forskjell fra barn til barn om det gjør vont, og hvilken smerteterskel de har.
Ja er det, skulle ønske alle forsto det :(
Men vis noen har voksne barn eller barn som ikke hadde synlig vondt når de fikk tenner så tror de vist at alle er sånn føles det ut noen ganger

Huff, er jo veldig vondt å få tenner, det syns jo vi også. Trykket blir faktisk verre når de ligger flatt, då prøv å heve ene sia på senga hennes hvis det går. Sukkervann kan også hjelpe litt hvis du vil prøve noe annet enn paracet. Men hvis hun har så vondt så er tanna snart ute, og nr to bruker å komme rett etter, så snart er det verste over ;)

Sendt fra ipad med tapatalk

Gabrielle : 24.08.02
Tristan : 27.05.12

Huff, er jo veldig vondt å få tenner, det syns jo vi også. Trykket blir faktisk verre når de ligger flatt, då prøv å heve ene sia på senga hennes hvis det går. Sukkervann kan også hjelpe litt hvis du vil prøve noe annet enn paracet. Men hvis hun har så vondt så er tanna snart ute, og nr to bruker å komme rett etter, så snart er det verste over ;)

Senga er allerede hevet etter tett nese og litt hoste ;) hehe har ikke tenkt på å ta den ned igjen engang :)

Sukkervann har vi gitt litt, og kan jo prøve det også :) (tenkte ikke over det i natt)

Ja håper du har rett og at tanna snart er ute tett fulgt av nr to :)

Ja, da har jeg ikke så mange flere gode råd ;) Håper det blir bedre i natt og at dere slipper nattevåk igjen :)

Huff, stakkars Amina og dere:( For å si det sånn så kan man jo spørre de som har fått ut visdomstennene sine om de syntes det var veldig deilig. De fleste opplever vel at det er det IKKE...Så da har man vel all god grunn til å tro at det kan gjøre vondt for de små når det brått dukker opp en tann også?!

Huff, stakkars Amina og dere:( For å si det sånn så kan man jo spørre de som har fått ut visdomstennene sine om de syntes det var veldig deilig. De fleste opplever vel at det er det IKKE...Så da har man vel all god grunn til å tro at det kan gjøre vondt for de små når det brått dukker opp en tann også?!
Huff ikke sant, var heldig med at visdoms tennene mine ikke gjorde altfor vondt inntil jeg begynte å få betennelse.

Men man ser jo lett på disse søte små at det ikke er lett for dem å få disse tennene heller

Det er stor forskjell på hvor vondt både store og små har i forbindelse med tenner. Tassen her var sutrete en periode og spiste ekstra mye på natta ellers var han ikke sååå veldig plaget da han fikk de to første tennene sine sammenlignet med andre. Jeg tok en tur på IKEA etter at jeg trakk 2 av visdomstennene mine og gadd heller ikke ta alle smertestillende jeg fikk. Llite plager mao. :-)

Men det er da ingen tvil om at mange andre plages mye mer ved trekning av visdomstenner enn det jeg gjorde - og ikke minst at andre små kan plages mye mer enn tassen gjorde også da han fikk de to første tennene. De som sier noe annet vet nok ikke helt hva de snakker om...

Håper det blir bedre for lille søte Amina snart!

Huff, stakkars : /
tror nok det er veldig individuelt hvor vondt man får ved tannfrembrudd. Storebror hadde ingen plager, og håper det samme for lillebror!

håper dere får bedre netter fremover

vel virker ikke som om natten i natt skal bli noe merkbart bedre dessverre

Så slitsomt! :(
Håper det går seg til etterhvert og de neste behøver ikke blir like ille.

Storebror her hadde lite plager med tennene heldigvis. Håper lillesøster slipper like billig unna.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Håper de neste blir bedre, vet ikke hvor lang tid det normalt tar før de har alle men kan jo ikke bruke sukkervann, dentinox eller til nød paracet altfor lenge heller

Håper de neste blir bedre, vet ikke hvor lang tid det normalt tar før de har alle men kan jo ikke bruke sukkervann, dentinox eller til nød paracet altfor lenge heller
Noen bruker jo lang tid på tennene sine. Storebror begynte å få tenner ved 7.5 mnd og hadde alle før han var 2 år. På det meste kom det 6 tenner på 2 mnd... Det var de 6 første som kom. Så var det et opphold på ca 3 mnd før det kom flere.

Noen bruker jo lang tid på tennene sine. Storebror begynte å få tenner ved 7.5 mnd og hadde alle før han var 2 år. På det meste kom det 6 tenner på 2 mnd... Det var de 6 første som kom. Så var det et opphold på ca 3 mnd før det kom flere.

Hadde han da vondt i oppholde eller var det fullstendig opphold?
Håper hun takler det bedre når de andre tennene kommer

Jeg kan ikke huske at han var så veldig plaget noen gang jeg. Husker vi ga dentinox en periode, så noe plaget var han vel, men det funka jo ikke så vi kutta ut. Men kan ikke huske vi brukte paracet under tannfrembrudd nei. Så kan ikke ha vært så ille.

Jeg ble bare bitt i fingrene helt sånn plutselig jeg av de to første tennene. Så de var iallefall ikke plagsomme for ham.

Satser på at det går seg til.
Og så sier de det at det er vondere med jeksler fordi det er en større flate som skal frem og gommene har rukket å bli litt hardere innen jekslene kommer.. Men gikk bra her.

je skriver under på at det er vondt..... driver fortsatt å får visdomstenner, og det er vondt.... har dratt ut ei, og har tre som ikke vil fram..... og de må vel opereres bort antar je, men når de driver å sprenger så gjør det VONDT......

je skriver under på at det er vondt..... driver fortsatt å får visdomstenner, og det er vondt.... har dratt ut ei, og har tre som ikke vil fram..... og de må vel opereres bort antar je, men når de driver å sprenger så gjør det VONDT......
Jo, men du har jo vondt fordi de ikke vil frem! Da blir de liggende under og lage små betennelser (som til slutt blir stor betennelse). Jeg har operert ut 3 stk på Lillehammer Tannklinikk pga det der. Så få operert dem ut først som sist. Dyktige på Lillehammer, og det er ikke så vondt i ettertid heller. Vondere når de ligger under der og sprenger og lager betennelse ;)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Jo, men du har jo vondt fordi de ikke vil frem! Da blir de liggende under og lage små betennelser (som til slutt blir stor betennelse). Jeg har operert ut 3 stk på Lillehammer Tannklinikk pga det der. Så få operert dem ut først som sist. Dyktige på Lillehammer, og det er ikke så vondt i ettertid heller. Vondere når de ligger under der og sprenger og lager betennelse ;)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

har en plan om å få de ut ja, og tannlegen sa det sist oxo at de snart skulle ta de...
trekte den første, og da røska han av rota..... fysj satt jo å gapte i 2 timer for at han skulle gå den ut, var helt støl i kjeften etterpå....

Back
Topp