Dem ringte fra barnehagen nå...

KathMor

Forumet er livet
.. fordi dem fant en liten klump i nakken på Emma, ganske høyt oppe.. Googla litt rundt og det er trolig en lymfeknute, men uansett så dukker jo alltid ordet KREFT opp i hodet på en... [:(][:o] Venter på at HS skal ringe til meg så jeg kan spørre.... Ble bare litt stressa her nå da.....

Veldig vanlig med lymfeknuter i nakken, jeg har hatt maaaange selv[:)]
Men jeg skjønner veldig godt at du er bekymra altså!!

Legen på helsestasjonen sa at det var veldig vanlig at små barn fikk hovne lymfeknuter. Oliver har en bak øret nå. Jeg har det veldig ofte, spesielt under armene og bak ørene.
Kan være et tegn på at hun har en forkjølelse, holder på å bli syk eller har vært.....eller ingen av delene.....[:)]

Skjønner at du er bekymret, men bare hold øye med den og oppsøk lege hvis du føler for det. Bedre å få det sjekket av en fagperson enn å bekymre seg......[:)]

Og sånn by the way....ikke google helse-issues.....da blir du nervevrak vennen min.......[:)]
Ring legen du istedet............[:)]

Ja for hun har vært syk, feber, og hun hoster litt på morningen forsatt med litt vondt i halsen tror jeg..SÅ håpe det er derfor det er sånn.. Den klumpen kunne vist bli dyttet litt rundt på, litte bitt større enn en ert.. USJ... Synes sånt her er utrolig ekkelt..... Men betryggende at det er flere her som har opplevd det...

ORIGINAL: Buble

Og sånn by the way....ikke google helse-issues.....da blir du nervevrak vennen min.......[:)]
Ring legen du istedet............[:)]

Jeg vet... Kjempe gøy å lese ordet Leukemi.... [:o]... Nei jeg ringte til HS, men hun var ikke der enda - så hun skulle ringe opp så fort HS kom på kontoret...

Barn har vanligvis mye mer reaktive lymfeknuter enn det vi voksne har... De (lymfeknutene, altså) reagerer mye sterkere enn våre. Lymfeknutene er små fabrikker som produserer våpen mot alt som ikke hører til i kroppen Det er sånn de gjør kroppen motstandsdyktig til neste gang den samme sykdommen kommer. Har man vært borti greia før, trenger man ikke like sterk reaksjon neste gang. Sånn grovt sett...

Skjønner at du blir bekymret og vil være på den sikre siden, da, men stort sett er dette helt ubetydelig[;)]

ORIGINAL: Medusa_83

Barn har vanligvis mye mer reaktive lymfeknuter enn det vi voksne har... De (lymfeknutene, altså) reagerer mye sterkere enn våre. Lymfeknutene er små fabrikker som produserer våpen mot alt som ikke hører til i kroppen Det er sånn de gjør kroppen motstandsdyktig til neste gang den samme sykdommen kommer. Har man vært borti greia før, trenger man ikke like sterk reaksjon neste gang. Sånn grovt sett...

Skjønner at du blir bekymret og vil være på den sikre siden, da, men stort sett er dette helt ubetydelig[;)]

*klemme på* ... Sånt jeg liker å høre [:)] .. Litt rart at barnehagen ikke vet dette, og ringer... Men de vil nok bare det beste og være på den sikre siden [8|][:)]

Hvis man kan "bevege" den fritt, så er det lymfeknute!
Hvis den derimot "sitter fast" og er lite bevegelig er det noe annet!

Lillegutt har en kul som kommer og går med sykdom,
og første gang fikk jeg nærmest panikk! var når mamma lå på det siste!
Men min svigerfar lege sa at det ikke var noe annet enn en lymfeknute
fordi den var bevegelig!

klem

ORIGINAL: Ninnimamma

Hvis man kan "bevege" den fritt, så er det lymfeknute!
Hvis den derimot "sitter fast" og er lite bevegelig er det noe annet!

Lillegutt har en kul som kommer og går med sykdom,
og første gang fikk jeg nærmest panikk! var når mamma lå på det siste!
Men min svigerfar lege sa at det ikke var noe annet enn en lymfeknute
fordi den var bevegelig!

klem

*puster letta ut*... De i barnehagen sa den var bevegelig, for jeg spurte dem om nettopp dette... Lille lille Emmajenta mi, det MÅ være bare en sånn lymfeknute.... [&o]

Jeg fikk sjekket lille V sine lymfeknuter da jeg oppdaget dem når hun var rundt 11-12 måneder.. Og legen beroliget meg og sa at de var helt ufarlige, men at jeg kunne følge litt med dem og se at de ikke vokste noe eller endret seg veldig.

Hennes klumper var/er ved hårfestet nederst i nakken.

Krysser fingrene for at det er helt ufarlige lymfeknuter hos Emma også [:)] Stooor klem

godt å høre at så mangen mener at det er lymfeknute. Ekkelt med slike ting.. Men tror nok jeg hadde tatt en tur til legen, bare for å være på den sikkre siden[:)]

Mie har også hatt en sånn på halsen, den gikk bort etter noen dager. Ho var forskjøla så var ganske sikker på at det var en lymfeknute. Har det ofte selv og. Mamma har lymfekjertel kreft, og hennes lymfer er stooore og de har god str overalt. Pappa hadde leukemi, men han hadde ikke hovne lymfeknuter...men det er jo så forskjellig. Men google er skummelt. Ta heller en tur til legen for da slipper du å bekymre deg. [;)] Men er nok ganske sikker på at det ikke er no farlig.

Blir helt klart legen her ja! Men det som var positivt var at når jeg kjente på henne, så kunne jeg kjenne en litt mindre på andre siden - og når ting er symetriske så er det godt har jeg hørt [:)]
Men når har hun i tillegg rare utslett og prikker, så ja... Legen i morra tror jeg, se hvordan det har blitt over natta [&o]

Det kommer sikker til å gå så bra så!!
Men skjønner jo at du blir bekymret!

lykke til i morgen!

Guttungen har hatt en lymfeknute bak øret siden han var 4mnd, den blir større når han er syk... Når han tendenserer til å være eller bli syk (lett forkjølet f.eks) så får han også flere hovne lymfeknuter [;)] Snakket med lege om den bak øret ettersom den bare ble værende, men legen sa at så lenge den er bevegelig (ruller under huden når du masserer på den liksom) og så lenge den har en "rund" form og ikke er klumpete, så er det ikke noe å tenke på... [:)]

nå som jeg har tenkt litt, så har jeg STORE lymfeknuter når jeg er syk. Det jeg merker det først på når jeg brygger på noe[;)]

ORIGINAL: Ninnimamma

Det kommer sikker til å gå så bra så!!
Men skjønner jo at du blir bekymret!

lykke til i morgen!

Back
Topp