Deltid Permisjon uten lønn etter mammaperm

Piper Chapman

Gift med forumet
Hei alle damer.
Jeg har kun noen dager igjen av permisjonen min.Og stillingen min har blitt såppas endret og jeg har nå 3 barn hvor den minste ikke skal i bhg før tiligst 2018.så jeg må nok søke permisjon.

Tenkte og søke om permisjon 20 % 30 % ca kommer an på den nye turnusen min blir. Jeg jobber da 100 % natt.
Snakket litt med fagforbunnet de mener at dette ikke er noe problem.

Noen som har hatt hel / deltids permisjon uten lønn ? hvor lenge kunne dere ha det ?

Håper på svar :)

Man har krav på 100% ulønnet perm i opptil 1 år pga barn. Jeg vet ikke om man får mer enn 1 år dersom prosenten er mindre.

Jeg mener å ha hørt at du har krav på ulønnet permisjon i 100% til barnet er 3 år, og deltid til barnet er 12 år.

Jeg mener å ha hørt at du har krav på ulønnet permisjon i 100% til barnet er 3 år, og deltid til barnet er 12 år.

Ja men kun ett år til sammen?

Enten fra barnet er 1-2 år eller 2-3 år. Ikke helt fra permisjonsslutt til 3 år?

Last edited:
Jeg hadde permisjon fra deler av stillingen min i fjor mellom januar og august siden storebror ikke fikk bhg plass før. Jobber egentlig 100% d/a. Gikk ned til 63% a. Fikk omgjort turnusen til min å gå kun kveld da mannen håpet på dagstilling.

Ja men kun ett år til sammen?

Enten fra barnet er 1-2 år eller 2-3 år. Ikke helt fra permisjonsslutt til 3 år?

Jeg har hatt permisjon til mine har vært ca 2,5 år og det var ikke noe problem noen av gangene. Tror også det er en regel på at hvis du skal ha 100% permisjon må den tas direkte etter mammaperm - hvis ikke kan de si nei?

Jeg vil bare nevne en ting..jeg tok 50% ulønnet perm i et år. Etter det endte jeg opp med å bli alvorlig syk og ble sykemeldt. Er ennå ikke tilbake i jobb. Mistet da enormt med inntekt så det er også en ting å tenke på..

Back
Topp