Hadde en flott opplevelse fra OUL

selv om vi var forsinket inn tok jordmor seg god tid, var hyggelig og forklarte hva hun gjorde. Timen var ca 45 minutter. Kom inn, leverte fra meg helsekortet og hun så på det, gikk deretter opp på benken. Trengte ikke ha noe annet med enn helsekortet. Fikk en gedigen klatt med gele på magen. Hun sjekket magen, så om det var væske i magen og blæra, så på mellomgulvet at det ikke var brokk, så på hjertet at alle kamre var der og at det slo som det skulle, og målte magemålet. Hun så at alle fingre og tær var der. Hun så på hodet, at hjernen så fin ut og at lillehjernen var der og at væskekamrene var der, og målte hodeomkretsen. Hun så på fjeset at nesebeinet var ok og at munnen åpnet og lukket seg. Hun så på ryggraden at den så fin ut, og Hun så på lårbeinet og målte det. Hun sjekket også navlestrengen og morkaka og hvor morkaka var plassert. Hun tok flere bilder uten at vi spurte. Hun så på kjønn da vi spurte om det. Vi trengte ikke å betale for bilder. Etter at hun hadde sjekket seg ferdig og vi hadde fått sett lille ordentlig, fikk jeg tørke magen og vi gikk bort til datamaskinen. Der plottet hun inn målene og regnet ut terminen, som var litt tidligere enn mensterminen. Underveis spurte jeg litt om hva vi så på skjermen og sånn, men hun var flink å forklare underveis. Jeg spurte også om hun trodde jeg kom til å gå over denne gangen også soden jeg gjorde det sist, og det trodde hun. Stilte egentlig mest spesifikke spørsmål knyttet til mine egne erfaringer, og ikke så mange generelle spørsmål. Lykke til på fredag