Deltar partneren din på UL og svangerskapskontrollar?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Er partneren din med på alt av kontrollar og ultralydar? Eller er han/ho berre med på nokon av dei, men ikkje alt? Eller føretrekker du å gå åleine? :) Kanskje du er åleine med magen og har med nokon andre?

Med første ungen ble han med på den første kontrollen hos jordmor og de andre viktige (amme kurs, fødselsforberedende kurs og slikt), og ultralyder.

Denne gangen har han vært med på en tidlig ultralyden og skal være med på oul 5. august. Syns det er greit å dra til jordmor alene :) Har egentlig ikke snakkes sammen om de ulike kontrollene denne gangen, men tror ikke han har noen ønsker om å bli med hehe

Alle UL til nå ja (3 stk), men har vært på legekontroller alene. Skal ha han med til JM neste gang, så tar vi det derfra. Mulig jeg går alene på de neste, frem til det nærmer seg slutten. Får se hva han selv synes om timen med JM, han har en jobb det ikke er så gunstig å være borte fra , men samtidig må man ta seg tiden om man føler det er viktig :)

Jeg har ikke så mye valg :p han må nemlig oversette for å være sikker på at jeg får med alt pga språket :D men virker som han synes det er kjekt å være så involvert også. Jeg må booke jordmortime i Norge og, samt en legetime og han ville helst være med på begge deler her også. Ble litt skuffet da jeg sa at jeg satset på legetimen før han kommer til Norge

Han har vært med på privat UL i uke 8 og 13, og på OUL i uke 18. Legetime og jordmortime har han ikke vært med på. Skal igjen til lege og glukosebelastning om noen uker, samt jordmor noen uker etter det, og det skal han ikke være med på. Men 3D-ultralyd blir både han og min mor med på :)

Har vært med på begge ultralydene så langt, og skal definitivt være med på første vekstkontroll med utvida doppler (sjekke blodgjennomstrømning og slikt). Vanlige kontroller er han ikke med på.

Men neste ultralyd spørs det om ei god venninne blir med i stedet, siden han antageligvis ikke får til å være med. Jeg drar ikke på ultralyder alene.

Han er med på ul men ingen kontroller så langt :)

Han ble med på en tidlig ul i uke 8 som var litt tilfeldig at ble til. Hadde egentlig tenkt å ha ham med på mer, men så passet det dårlig med jobb, og nå ser jeg for meg å gå på resten av sv. kontroller alene. Han må bli med på de kursene nærmere fødsel :D

Mannen var med på OUL og andre jordmorkontroll da han samtidig skrev under farskapsattesten.
Jeg har vært alene både på tidlig UL og første jordmortime og kommer nok til å gå på de fleste jordmortimene alene, noe som ikke gjør meg noenting :)

Mannen her er med på UL og noen svangerskapskontroller
Men ikke alle, kommer jo helt an på jobb/fri den dagen timen er

Han var med på tul og skal være med på oul. Var ikke med på første svangerskapskontroll, men det var mest fordi det ikke passet og at det endte opp med å bli hos fastlegen. Han vil helst være med der han kan :happy:

Samboeren min har vært med på alt som omhandler det lille frøet. Fra første møte med jordmor til ultralyd. Setter veldig pris på at han insisterer på å bli med på alt :Heartred

Mannen er med på ultralyd, men ellers kontroller går jeg alene.

Mannen var med på kontrollen i uke 12 og på UL i uke 13. Han blir ikke med hver gang. Tar jeg han med må gyn snakke engelsk (hun er svensk). Tenker at han blir med på UL i uke 22 og kanskje på en eller annen gyn time til kontroll.

Foretrekker å gå alene.. han er med om jeg trenger det eller når det har vært komplikasjoner. Blir og med på OUL såklart og en time hos jordmor ifbm farskap erklæring. Han var med på UL uke 7 og 11/12 tror jeg det var.

Han er med på UL, men jeg går alene til jordmor.

Back
Topp