Deltar partneren din på UL og svangerskapskontrollar?

M

Moderator Marte

Guest
Korleis gjer dokker det?
Synes du det er like greit å dra åleine, eller synes partneren din at det er stor stas å få bli med?
Deltar han/ho på alt, eller berre ein gong innimellom? :)
 
Han deltar på alt (av eget ønske). Tror han synes det er kjekt å være med uansett siden vi får sett lille på et gammelt ultralydapparat hver gang. Ikke helt på slutten da, for da er det ikke så lett å se, men da er det greit å være sammen når vi prater om fødsel og forventninger osv. Om det ikke hadde vært for ul, så hadde han nok ikke blitt med før de siste kontrollene.

Han blir nok ikke med på svangerskapstreff (eller hva det heter, med andre mødre) før fødsel og barseltreff i ettertid, da vi fant ut at det egentlig ikke var noe serlig for han. Treffet før fødsel var veldig lærerikt, men han blir nok å skippe det denne gangen.
 
Mannen var med til jordmor første gang da vi ventet nr 1. Etter det har han ikke vært med - vi opplevde ikke at det var så relevant for ham. Men han har vært med på ultralydene med alle 4:)
 
Jeg hadde fem ultralyder før uke 12 denne gangen, og han var vel med på to eller tre av dem. Heldigvis var han med den gangen vi fant en syk tvilling. Det var flaks! Han har vært med på alle ultralyder etter det, og det kommer han nok til å være fremover også. Hadde taklet dårlig å få beskjed om at det er noe galt uten at han er der (og det er jo en reell fare for oss).

Ellers er han ikke med på andre kontroller. Føler ikke det er noe særlig relevant for han. Han var med på én av timene hos jordmor sist. Det var vel fødselsforberedende samtale, og da var det ønsket at han ble med. Han blir nok med på det denne gangen også :)
 
Han deltok på ultralyd, resten av kontrollene blir han nok ikke med på. Han hadde fått blitt med om han ville, men jeg ser ikke helt poenget i å ha han med på det og er i grunn glad han føler det samme:p
 
Min har vært med på alle UL(har hatt 4 så langt- men tror heller ikke det blir fler) og første time hos jordmor. Videre kontroller hos jm tror jeg at jeg tar alene. :)
 
Med nr 1 og 2 deltok han på alt inkl jordmor samtaler. Nå med nr 3 er føler verken han eller jeg behov for at han er med på annet enn oul, ekstra ul i uke 32 for vekstmåling og fødsel. Han vil selvfølgelig være med på ytterligere kontroller hvis det blir komplikasjoner under svangerskapet.
 
Han var med på ultralyd, men de andre kontrollene synes ingen av oss at det er noe poeng i at han er med på.
Han blir oppdatert av meg etter kontrollene, og leser babyverdens «uke for uke»
 
Korleis gjer dokker det?
Synes du det er like greit å dra åleine, eller synes partneren din at det er stor stas å få bli med?
Deltar han/ho på alt, eller berre ein gong innimellom? :)
Jeg vil gjerne ha med kjæresten på ultralyd. På vanlige svangerskapskontroller er han velkommen, men jeg drar like gjerne alene.
 
Han var med på ultralyd, men har ikke vært med på noe annet før det, da han kom hjem dagen før ultralyd! Han blir med alt han har mulighet til før han evt må ut på sjøen igjen. Han syns det er veldig stas og han føler selv at han burde få all info som jeg også får :happy:
 
Har hatt flere ultralyder, hvorav han har vært med på de to siste. Blir flere fremover, da i forbindelse med oppfølging på sykehuset, regner med han blir med på alle disse. Generelle kontroller hos lege tar jeg alene.
 
Han var med på ultralyd. Har sagt at han kan være med på timene hos jordmor men det har hittil passet dårlig med jobben hans. Jeg har ikke noe behov for å ha han med dit, så jeg syns ikke det har vært noe problem. Snakker mest om meg og min kropp det så syns det er greit å gå alene. Etter det jeg har forstått så må han være med på en kontroll for å skrive under på farskapserklæring, sykehuset satt pris på at det var gjort på forhånd.
 
Samboer var med på tili UL i uke 8, så var jeg alene på første kontroll hos jordmor å ellers har han vært med ❤️ På tirsdag skal vil på OUL å da er han selvfølgelig med :)
 
Samboer har vært med på ultralydene, men til jordmor vil jeg gå alene. Om han ville blitt med er han hjertelig velkommen til det så klart, men liker å gå dit alene :)
 
Han har vært med på alle bortsett fra to, første ul i uke 4 og Oul.. går kun til Jm/gyn på sykehuset og har tett oppfølging, ettersom at vi har valgt jobber hvor det jobbes skift.. blir det dyrt å ta fri hver gang.. :( neste Ul blir i uke 24 og da skal han være med :) fordi at han ønsker det selv <3
 
Her var vi uheldig og mannen måtte på jobb på sjøen når jeg hadde oul!
Han prøvde å bytte, og jeg prøvde å bytte time men begge var umulige.. så foreløpig har jeg reist på det meste alene..
vi vurderer 3D nå sånn at han skal få vært med på det.
 
Min var med på oul med alle men ikke på andre kontrollene, unntatt den før fødselen (omvisning på sykehuset). Vi vurderte det ikke engang av en eller annen grunn. Hmm.. trodde det var vanlig
 
Back
Topp