Deltar partneren din på UL og svangerskapskontrollar?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Korleis gjer dokker det?
Synes du det er like greit å dra åleine, eller synes partneren din at det er stor stas å få bli med?
Deltar han/ho på alt, eller berre ein gong innimellom? :)

UL ja, men ikke svangerskapskontroll.
Det er jo ikke så mye spennende som skjer der. Sjekk av blodtrykk, urin og status på mor og utvikling

Han er med på både UL og svangerskapskontroller så lenge det passer med vaktene hans.

Korleis gjer dokker det?
Synes du det er like greit å dra åleine, eller synes partneren din at det er stor stas å få bli med?
Deltar han/ho på alt, eller berre ein gong innimellom? :)
Den blivende pappaen har lyst å bli med på ultralyder, og har vært med på to så langt. De neste nå blir vektkontroll en gang i måneden og de faller dessverre akkurat på arbeidsperiodene hans. Jeg er veldig glad for at han er interessert og vil bli med da:Heartred

Vært med på ultralyd, men kommer ikke til å ha som vane å bli med på svangerskapskontrollene. Var med på den første bare, for å høre hjertelyden. Tror ikke han har blitt med i de tidligere svangerskapene heller, men det går fint xsmile9

Dette er 4.Mann så kontroller er han ikke med på. Han skal være med til jordmor 1 gang for undervisning, jeg føder svært raskt så hvis jeg kjenner smerter er et bare å rulle opp ermene. Ellers har han ikke vært med, søstra mi var med på UL.

Ultralydene er han med på, men ikke svangerskapskontrollene :)

Samboer har vært med på alt hittil, men kommer nok ikke til å være med på alle kontroller hos jordmor. Vil gjerne at han skal være med da så lenge han kan mht jobb, for jeg har fått jordmor i en annen bydel som er knotete å komme seg til med buss (vi har kun en bil, og jeg har foreløpig ikke lappen..)
Vi skal ha en 3d-ul om en måneds tid, og den vil han være med på :)

Han er med på ultralydene, men ikke kontrollene. Hadde det ikke vært for jobben, hadde han vært med :)
I forrige svangerskap var han student, så da var det lettere å ta fri for å være med på kontrollene. Da tror jeg han var med på alle utenom en...

Samboeren min er med på alt. Han sier at han føler seg mer involvert da - han kjenner jo ikke babyen sparke i magen hele døgnet. Og vi har begge veldig fleksible jobber, så det går greit å ta seg tid til det. Jordmorkontoret er også like ved der vi begge jobber.

Min vil være med på alt. Jeg ville gjerne drat på kontroll alene. Men det går greit:D

Han har vært med på alle UL-er, og den første svangerskapskontrollen hos legen, og hvis jeg ikke husker helt feil var han med på et legebesøk til fordi jeg var så dårlig og han kjørte meg.. Jobben hans betaler visst enten det er han selv eller hans avkom som er hos lege, og sjefen hans ble far selv for litt siden, så han ble oppmuntret til å bli med på det han kunne :)

Er vel bare et par legebesøk og en runde hos jordmor han ikke har vært med på så langt :)

Back
Topp