Delta på julebord?

Septemberbaby__

Flørter med forumet
Vennegjengen holder på å planlegge julebord i desember, og jeg har lyst å gi svar på om jeg blir med eller ikke. Da er babyen 3 mnd og jeg lurer på om det er realistisk å tenke at jeg kan være borte fra han noen timer da? Har ingen behov for å drikke alkohol eller være ute til langt på natt, men hadde vært kjekt å være med på selve middagen. Hvis jeg i det hele tatt klarer å være borte fra babyen da, hehe.
Skjønner at alle babyer er ulike, men dere som har flere barn har kanskje erfaring med dette :)

Det tror jeg skal gå veldig fint. Tenker du kommer til å angre deg hvis du lar vær. Det er sunt for oss mammaer å få litt luft og bruke hodet på andre ting enn bare baby.
Storesøster er også septemberbaby, og jeg var ute julen hun var 3 måneder uten problem. Da hadde hun gode leggerutiner og våknet til fast tidspunkt på natta for mat, og da var jeg kommet hjem igjen.

Jeg hadde gjort det:) Er viktig at vi også kommer oss ut uten unger i noen timer. Vi har planer om barnevakt i januar da vi skal arrangere bursdagsfest:) Jeg kommer nok til å drikke litt da.

Det tror jeg skal gå veldig fint. Tenker du kommer til å angre deg hvis du lar vær. Det er sunt for oss mammaer å få litt luft og bruke hodet på andre ting enn bare baby.
Storesøster er også septemberbaby, og jeg var ute julen hun var 3 måneder uten problem. Da hadde hun gode leggerutiner og våknet til fast tidspunkt på natta for mat, og da var jeg kommet hjem igjen.

Tenker det er sunt å komme seg litt ut jeg også! Føles utenkelig å skulle dra ut uten babyen nå, men det er jo lenge til desember. Hvis ikke vi får gode rutiner slik som du hadde, så går det jo an å pumpe og så kan pappaen gi mat på flaske mens jeg er borte. Hvis han tar flaske da, har ikke prøvd det ennå :p

Jeg hadde gjort det:) Er viktig at vi også kommer oss ut uten unger i noen timer. Vi har planer om barnevakt i januar da vi skal arrangere bursdagsfest:) Jeg kommer nok til å drikke litt da.

Det er helt sant :) Hvordan gjør dere det med mating da? Det jeg er mest bekymret for er at han skal bli sulten mens jeg er borte og så vil han ikke ha noe annet enn pupp. Men får finne ut på forhånd om han tar flaske.

Det er helt sant :) Hvordan gjør dere det med mating da? Det jeg er mest bekymret for er at han skal bli sulten mens jeg er borte og så vil han ikke ha noe annet enn pupp. Men får finne ut på forhånd om han tar flaske.
De aller fleste tar flaske. Er nok heller de som nekter mme, det har noen venninner av meg opplevd. Men om du fortsatt ammer da så kan du jo bare pumpe som du sier. Men sikkert greit å teste flaske litt først.

Tenker det går fint. Selv er jeg på trening ca 4 ganger i uka, i 1.5-2 timer. Ammer han før jeg drar så ligger han og pappan og sover til jeg er hjemme igjen. Rekker å ordne meg og spise før han våkner å skal ha mat igjen [emoji4] De første to ukene tok jeg han med meg, men nå fungerer det best slik [emoji4]

Tror jeg hadde tatt meg en tur jeg og :-) Delammer da, så hun tar flaske. Er vel værre med det å være borte fra henne. Men 3 mnd da er de jo litt større ;-)

Eg skal på julebord med klubben i starten av desember. Har tenkt å pumpe meg slik at eg kan ta et glas vin eller to. Er like i nærheten av foreldra mine, så er det krise kan eg vere heime på 5 minutt [emoji485][emoji318]

Tenker det går fint. Selv er jeg på trening ca 4 ganger i uka, i 1.5-2 timer. Ammer han før jeg drar så ligger han og pappan og sover til jeg er hjemme igjen. Rekker å ordne meg og spise før han våkner å skal ha mat igjen [emoji4] De første to ukene tok jeg han med meg, men nå fungerer det best slik [emoji4]
Det hørtes ut som en fin ordning! :) her vet jeg aldri om det er 3 timer eller 5 minutter til neste måltid, så det hadde ikke gått haha

Det hørtes ut som en fin ordning! :) her vet jeg aldri om det er 3 timer eller 5 minutter til neste måltid, så det hadde ikke gått haha

Ja veldig godt å få litt egentid, treninga er terapi for meg [emoji4] Det retter seg nok opp for dere også, hvor gammel er din? [emoji4]

Er og i tenkeboksen om julebord, er med arbeidsplassen til gubben, trivelig og morsom gjeng!
Blir tidligst i desember, mulig etter jul!
Da er gutten rundt 4/5mnd ca. Svigermor er veldig ivrig på at jeg skal dra, kunne sitte barnevakt her hjemme og så kom jeg hjem når jeg måtte ønske.. [emoji85]

Jeg gjorde det når min var 3 mnd, gikk helt fint![emoji5] var værst for mor, som måtte sende mld hvert 10 min for å sjekke om det gikk bra[emoji23][emoji85]

Jeg skal på julebord selv med jobben i slutten av november:) blir godt å komme ut litt og skravle og se alle igjen. Får mye energi av egentid også[emoji4]

Syns du skal føle litt på det når den tid kommer. :)
Ikke forhast deg eller stress med det, og si at du ikke kan svare før det nærmer seg. :)

Back
Topp