Delt bosted - samvær i den andres uker?

Dipsy

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Sommerfuglene
Hei! Jeg ønsker gjerne å høre erfaringer fra dere som har delt bosted, og evt hvordan dere har løst samvær i den 'andres uker'. Jeg er ganske tydelig på at jeg ikke ønsker å være deltidsmor, og ser for meg at vi kan løse det med samvær i den andres uker. Jeg ser for meg en fordeling hvor barnet sover 50/50 hos begge, men at vi kan ses 3-4 ganger i løpet av den andres uke (feks spise middag sammen, hente/levere i bhg, ta med barnet på noe etter bhg osv). Vil også nevne at barnet er relativt lite, over 3, men under 7 hvor de skal bli hørt ifht bosted. Den andre foreldren er tydeligvis ikke helt enig i dette, og mener det vil oppstå problemer og at det ikke kommer til å fungere i praksis. Noen erfaringer? Jeg mener barnet er for lite til å se foreldrene sine annenhver uke, og det går begge veier. Jeg prøver virkelig å ha barnets beste i tankene her, så derfor ønsker jeg gjerne å høre om løsninger som har fungert i praksis ❤
 
Vi har både stort og smått av barn her (mellom 5 og 16) så her praktiserer vi at den som ikke har samvær kjører de eldste på trening, kino, til og fra venner osv. Hadde vi kun hatt de små tror jeg ikke vi ville klart å samarbeide på samme måte fordi vi hadde kommet for tett oppi hverandre… Nå kan vi bare vente ute i bilen på de eldste.
 
Vi har både stort og smått av barn her (mellom 5 og 16) så her praktiserer vi at den som ikke har samvær kjører de eldste på trening, kino, til og fra venner osv. Hadde vi kun hatt de små tror jeg ikke vi ville klart å samarbeide på samme måte fordi vi hadde kommet for tett oppi hverandre… Nå kan vi bare vente ute i bilen på de eldste.
Takk for at du deler. Hvordan løser dere det med de minste? Delt bosted eller bor de hos den ene, og har samvær med den andre?
 
Takk for at du deler. Hvordan løser dere det med de minste? Delt bosted eller bor de hos den ene, og har samvær med den andre?
Vi deler 50/50 med med de minste. De tilpasser seg det overraskende fort, og var 3 og 4 da vi gikk i fra hverandre :)
 
Vi også dele 50 50, funker veldig fint.
 
Har ingen personlig erfaring, men en god venninne skilte seg når hennes 2 barn var i ca samme alder som dine (yngste var nylig fylt 3 år). De begynte litt som du tenker 50/50 og se hverandre i hverandres uker, men erfaringen var at barna (spesielt yngstemann) ble veldig forvirret og utrygg av det. Hvilke dager kommer mamma/pappa? Ble også vanskelig når mamma/pappa måtte dra hjem til seg etter besøket mens barna måtte være hos den ene. Så de gikk over til ren 50/50 og merket at barna hadde det mye bedre med det. Nå som barna er eldre og vandt til at foreldrene er skilt og til å bo 50/50 kan de se hverandre i hverandres uker uten problemer (de samarbeider eks rundt fritidsaktiviteter)
 
Hadde 50/50 fra da minste var 2år. Fungerte helt fint:) var værre for meg enn barnet:p om barne(barna) spurte etter den andre forelderen så ringtes vi, og evt avtalte besøk. vi prøvde på felles middager osv, men det ble mere konflikter ut av det..
 
Ikke erfaring med egne, men er selv skilsmissebarn. De flyttet fra hverandre da jeg var 7 år og pratet ikke sammen. MEN jeg kunne fint si jeg ville dra til den andre uten at det var noe problem :)

Løsning med at den som ikke har de hjemme evt kjører til treninger osv er jo fin. Eller om dere finner andre måter å være sammen på i hverdagen som ikke er hemmende for den foreldren barnet er hos, men til hjelp.

Pappa ble nylig singel igjen (barn på 10 og 14), der kjører han de ofte når de ikke er hos han og bidrar ellers gjennom den uken.
 
Hei! Jeg ønsker gjerne å høre erfaringer fra dere som har delt bosted, og evt hvordan dere har løst samvær i den 'andres uker'. Jeg er ganske tydelig på at jeg ikke ønsker å være deltidsmor, og ser for meg at vi kan løse det med samvær i den andres uker. Jeg ser for meg en fordeling hvor barnet sover 50/50 hos begge, men at vi kan ses 3-4 ganger i løpet av den andres uke (feks spise middag sammen, hente/levere i bhg, ta med barnet på noe etter bhg osv). Vil også nevne at barnet er relativt lite, over 3, men under 7 hvor de skal bli hørt ifht bosted. Den andre foreldren er tydeligvis ikke helt enig i dette, og mener det vil oppstå problemer og at det ikke kommer til å fungere i praksis. Noen erfaringer? Jeg mener barnet er for lite til å se foreldrene sine annenhver uke, og det går begge veier. Jeg prøver virkelig å ha barnets beste i tankene her, så derfor ønsker jeg gjerne å høre om løsninger som har fungert i praksis ❤
I hadde ikke 50/50 men så hverandre likevel ofte i ukene, kjenner flere som møtes og er sammen selv om de er 50/50
 
Back
Topp