Delpumping pga brystvegring

aninewe

Gift med forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
Har slitt med brystvegring av og på fra 2 mnd til nå 5,5 mnd. Har alltid fått henne til å ta brystet til slutt, og hun tisser bra, er fornøyd ellers og legger fint på seg. Men i kveld nektet hun helt, og skrek i en time, tydelig sulten :( så måtte pumpe meg og hun slukte flaska stakkar! Synes det er så sårt at hun ikke vil ha puppen, men må vel bare innse at jeg må begynne å gi flaske av og til. Hun drikker fint om natten og når hun nettopp har våknet om dagen. Problemet kommer dersom jeg tilbyr pupp når hun er veldig trøtt eller sulten. Problemet ligger nok i treg utdrivning, fikk syntocinon nesespray litt sent så da hadde allerede brystvegringen eskalert. Noen som har drevet med fullpumping/delpumping og har noen gode tips? Har veldig sjelden gitt flaske før så er helt grønn. Hva gjør dere på farten? Kan jo ikke vite på forhånd om hun kommer til å ta puppen. Pumper dere ut hvert måltid før babyen skal ha det? Tenker å begynne med grøt nå siden hun ikke virket helt mett etter den flaska og. Så skal kontakte helsesøster i morgen. Men ja, trenger noen råd og gode ord.
 
Jeg pumper ut litt hver dag for å ha i bakhånd enten hvis jeg er ute litt og pappaen trenger noe å gi eller hvis hun blir veldig sulten på kvelden og jeg har lite melk eller blir sår på brystvortene av maratonammingen.

Jeg pumper ut ca 80-150ml av gangen så jeg har til et måltid. Pumper på dagen når jeg har mest melk, enten mens baby sover mellom to måltider eller at jeg pumper det ene brystet mens jeg ammer baby på det andre.

Hvis jeg vet at jeg mest sannsynlig trenger melka innen 6-8 timer lar jeg den bare stå i romtemperatur. Men hvis ikke setter jeg det i kjøleskapet, der kan den stå i 3-5 døgn. Jeg tar ut og varmer opp litt i vannbad når jeg trenger det. Melk som har stått i kjøleskapet må brukes innen 4 timer etter den er tatt ut.
 
Fikk aldri til pumping så akkurat på det har jeg ingen tips, men her hjalp amming i bæretøy i kaveperioder, han likte ikke «sitte i ro» for å die liksom. Prøvd det?
 
Fikk aldri til pumping så akkurat på det har jeg ingen tips, men her hjalp amming i bæretøy i kaveperioder, han likte ikke «sitte i ro» for å die liksom. Prøvd det?

Ja har prøvd det aller meste.. når hun bestemmer seg så hyler hun bare jeg sitter ved siden av med puppen ute.. :(
 
Jeg pumper ut litt hver dag for å ha i bakhånd enten hvis jeg er ute litt og pappaen trenger noe å gi eller hvis hun blir veldig sulten på kvelden og jeg har lite melk eller blir sår på brystvortene av maratonammingen.

Jeg pumper ut ca 80-150ml av gangen så jeg har til et måltid. Pumper på dagen når jeg har mest melk, enten mens baby sover mellom to måltider eller at jeg pumper det ene brystet mens jeg ammer baby på det andre.

Hvis jeg vet at jeg mest sannsynlig trenger melka innen 6-8 timer lar jeg den bare stå i romtemperatur. Men hvis ikke setter jeg det i kjøleskapet, der kan den stå i 3-5 døgn. Jeg tar ut og varmer opp litt i vannbad når jeg trenger det. Melk som har stått i kjøleskapet må brukes innen 4 timer etter den er tatt ut.

Tusen takk for gode tips! ❤️
 
Tusen takk for gode tips! ❤️
Bare hyggelig!

Glemte å svare på hvordan jeg gjør det på farten - enten pumper jeg før vi drar og isolerer flaska litt i stellesekken sånn at den skal holde jevn temperatur. Eller så tar jeg kald melk fra kjøleskapet og har med en termos med varmt vann jeg kan varme det opp i, hvis turen ut blir kortere enn 4 timer :) Har vært greit praktisk å ha med melk på farten, ikke alltid det er like lett å slenge ut puppen for å amme overalt, spesielt hvis baby er sint på puppen!
 
Bare hyggelig!

Glemte å svare på hvordan jeg gjør det på farten - enten pumper jeg før vi drar og isolerer flaska litt i stellesekken sånn at den skal holde jevn temperatur. Eller så tar jeg kald melk fra kjøleskapet og har med en termos med varmt vann jeg kan varme det opp i, hvis turen ut blir kortere enn 4 timer :) Har vært greit praktisk å ha med melk på farten, ikke alltid det er like lett å slenge ut puppen for å amme overalt, spesielt hvis baby er sint på puppen!

Nei det er nettopp det! Måtte nylig dra hjem fra et selskap fordi bebis klikka på puppen og bare skrek! Da hadde det vært greit med en flaske i bakhånd :)
 
Back
Topp