Deling av permisjonen?

Krokodillemor

Blir kjent med forumet
Jeg har diskutert med mange om deling av permisjonen og det er mange ulike meninger om dette. For vår del ville det ikke passet å dele den i to. Jeg var ikke i form så raskt selv om kroppen strengt tatt var normal igjen. Jeg hadde fortsatt ikke sovet en eneste natt uforstyrret og ammet jo hundre ganger om dagen. Lite aktuelt å begynne i full jobb da. Ei venninne hadde ikke noen problemer med å begynne å jobbe fullt da sønnen var seks måneder. Hun sov natta gjennom fra fødselen av og var frisk og rask nesten med en gang.

Jeg synes det er fint at folk kan dele mest mulig som de vil selv samtidig som jeg ser at mange trenger et realt spark bak for at far skal få en skikkelig permisjon.

Her har vi ikke delt permisjonen noen av gangene selv om jeg forsåvidt kunne ha gått ut i jobb igjen ganske tidlig med begge to, men det er jo uansett ikke noe man vet når man planlegger permisjonsåret på forhånd[:)]
Her tar far kun ferdekvoten og er fornøyd med det, når han har/har hatt pappa-perm har jeg hatt ulønnet permisjon eller ferie. For oss er det tiden sammen som familie som er viktig og ikke at far på død og liv må være hjemme alene i sine uker[;)]

Jeg jobbet da mannen hadde pappaperm, men han tok ikke ut alt på en gang. Han var hjemme tre dager og jeg var hjemme to dager og på den måten drøyde vi ut tiden. Etter permisjonen var over valgte jeg å søke permisjon en dag i uken i halvannet år. Herlig med litt bedre tid. Nå jobber jeg fullt og synes det er et slit...

ORIGINAL: Krokodillemor

Jeg jobbet da mannen hadde pappaperm, men han tok ikke ut alt på en gang. Han var hjemme tre dager og jeg var hjemme to dager og på den måten drøyde vi ut tiden. Etter permisjonen var over valgte jeg å søke permisjon en dag i uken i halvannet år. Herlig med litt bedre tid. Nå jobber jeg fullt og synes det er et slit...

Med Jonas tok mannen ut alt på en gang men da var det jo 6 uker, jeg hadde spart en uke ferie fra året før og derfor gikk det jo opp[:)]
Denne gangen har han jo hatt 10 uker så da ble det litt annerledes, han hadde 5 uker i fjor sommer da jeg hadde ferie og så har han tatt en uke i mnd de siste 5 mnd mens jeg har hatt ulønnet perm[:)] Jeg har tatt ulønnet perm frem til august da, men har jo litt ferie å ta ut i juni og juli så sammen med kontantstøtten og litt sparepenger blir det ok[:D]

Synes det er fint at man har muligheten til å dele permisjonen som man vil, men det er synd hvis staten skal gå inn å bestemme noe mer enn de allerede har gjort - det burde være en privatsak etter min mening[:)]

Ville ikke mannen din ha noe alene? Jeg tror mannen min synes det var herlig å få være alene uten meg hengende over skulderen.

Nei han synes ordningen vi har hatt har vært fin og vi har kost oss sammen[:)] Han er veldig fleksibel i hverdagen og er faktisk endel alene med barna uansett, om jeg f.eks vil reise bort noen dager, trene eller være sosial med venner så er han aldri vond å be[;)]

Hvis dette går bra, så har vi snakket om at han skal ta ut det han kan få, men dele det opp litt. At han er hjemme kanskje i 6 uker i strekk, og så deler han opp de resterende ukene sånn at han kan ha fri hver fredag i så og så lang tid. Er liksom det som passer oss best!

Jeg synes det er viktig at permisjonsordningen er fleksibel. Nå er ni uker forbeholdt mor og tolv uker forbeholdt far. Resten må vi få lov til å bestemme selv. Hvis de deler den likt blir jeg sur for da får ikke folk tilpasse det selv.

Vi har heller ikke hatt delt perm.Han har delt opp sine uker og da har jeg hatt ulønnet perm.Har bare hatt 4 uker til nå denne gangen,og har 6 uker igjen.Da koser vi oss sammen,samtidigt som min perm blir forlenget.Og det er jo bare toppers [:D][:D].Gjør som jeg gjorde med Karoline og tar ulønnet ut året.Blir bare litt over en mnd da[;)].
Så begynner vi deltid etter nyttår.Har søkt om og få redusere stillingem min/ta perm og skal bare jobbe 40 % det første året etter permen er ferdig.
Så da får vi jo kost masse med de mens de ennå er små.
De sakl kun gå i bhg to dager i uken begge to.

Back
Topp