Delfiakake

twinanne

Forumet er livet
Er det flere enn meg som skal ha annet i den enn Per kjeks, her blir det Kvikklunsj og kvikklunsj XXL, marsipan, geletopper. To typer kvikklunsj for å få en morsom effekt og så er det en marsipanpølse i kaka, artig og moderne delfiakake.
Jeg trengte litt forandring - overraskelse når folk skal spise Delfiakaka hos oss på julaften.....[8D]

Normalt har jeg laget det med Per kjeks, og hiver over halvepakka hvert år[8D]
Så har jeg alltid marsipan og noe sjelegreier i, litt sjedelig utvalg nå er lettest å bare få geletopper, før fikk jeg tak i geleremser også.

Aldri hørt om delfiakeke.. høres spennende ut [:)]

Huff....hver gang jeg hører ordet Delfiakake blir jeg kvalm [:'(] Har aldri smakt det, men forbinder det med fett,fett,fett,sukker,kalorier osvosv [8D]
Har hørt folk bruker seigmen også oppi...

Og det som er så godt, sjokoladen lages av delfiafett, egg og kokesjokolade, den samme blandingen man bruker til risboller nam nam.....men det holder med et stykke da.

Hmm delfiafettet takler jeg bare ikke! Skulle lage risboller selv men lukta var så overveldende at risbollene smakte bare delfia [8D] 

her har me fordelt oppgavene eg handle inn og svigerfar lage kake te oss og de...... Så rekne me den blir ganske så lik som den pleie ja.....
men svigerfar si e den besta så heilt greit om an blir lik som an pleie

ORIGINAL: Goolle

Delfiakake hører jula til! Men aldri prøvd annet enn standar-oppskrifta[:D]

Helt enig[:D] Og har en bror,stefar og svoger som bare eeeelsker den,så sist jeg prøvde og droppe den så fikk jeg skylda for og prøve og sabotere jula[:)]

DELFIA-kake er nam nam! men det holder med 0,2 mm tykt stykke.. mektig!

ORIGINAL: Drömmefanger

Æsj.. den ser jo helt grusom ut...[:'(] *grøsse* Smake den bedre enn den ser ut til?

Aldri smakt den da, men måtte jo bare googlet bilda av den for å se kas det va dokker snakka om!

Hva slags bilde har du googlet da?

Ser jo så deilig og delikat ut da, skal se om jeg finner bilde av den orginale med lit inni og ikke bare kjeksen. den er veldig god synes jeg...noe for sjokoladeelskere....

Men jeg liker å bruke lys kokesjoolade eller en plate mørk og en plate lys, liker den ikke så veldig mørk. Bruker samme oppskrift men utseendesmessig kan den bli ulikt fra år til år hos meg, elsker jo å ikke være normal[8D] liker det litt som et kunstverk, ulike former og artige pyntløsninger på toppen .....

Her er bildet av orginalen sjedelig og naken ikke noe morsom, jeg har alltid marsipan og noe gelegreier inni:

Her er en anderledes en, slikt liker jeg å gjøre, helt nytt kunstverk hvert år:

Slik en blir det i år med Kvikklunsj istedenfor Per kjeks:

Den nederste dær æ tenkte på.. Blæææ! Ser ut som bare sukker jo.. Forestille mæ ei kake som e så søt at man går i oppløsning! Æ smake alltid på ting før æ sir æ ikke like. men e meeeeget skeptisk til den kaka her altså! :p

He he...smak og behag, man kan jo ike si det før man har smakt den da[8D]
Men det blir bare maskipan og gele i min da sammens med Kvikklunsj[8D]

Den nederste dær æ tenkte på.. Blæææ! Ser ut som bare sukker jo.. Forestille mæ ei kake som e så søt at man går i oppløsning! Æ smake alltid på ting før æ sir æ ikke like. men e meeeeget skeptisk til den kaka her altså! :p

Samma her faktisk [:)]

Back
Topp