Deletet

Var 19 år når vi giftet oss, hadde da vært sammen i tre år. Vi er fortsatt lykkelig gift med et barn[:)][:)]

vankelig å si...man kan ikke spå hva fremtiden bringer uansett,men man forandrer seg jo en del fra 18 til 25 ect.giftet meg som 20 åring selv å mange syns det var tidlig.

for meg føltes det rett,å det gjør det enda![:)]

Syns det er litt tidlig egentlig jeg. Er ikke mange som gar funnet "den rette" når de er 18.
Kjenner en som gifta seg når hun var 19 og hun skilte seg litt over et år senere. Og fant seg en ny og forlovet seg med.
Og hun er kristen atpåtil. Da syns jeg poenget er borte liksom.
Blir for dumt å gifte seg ung også finne ut kanskje en bitte liten stund etter at han/hun ikke er den rette allikevel.
Også skille seg igjen. Man burde hvertfall være sammen en stund først.
Så flytte sammen for å se om det funker, så bo sammen en stund og så gifte seg!!!!!!

forlova meg som 17 åring ,men ville ikke ha gifta meg da[:D][:D]
er sammen med han fortsatt,er 24 år og er gift [:)]
med 2 nydelige barn og nr.3 på vei.

men synst igrunn folk skal velge noe sånn selv[:D][:D]det synst jeg om denne saken gitt[;)]

Ut fra min egen erfaring vil jeg si at jeg som 18-åring ikke var på langt nær moden for å gifte meg, selv om jeg trodde det da. Jeg er sjeleglad for at jeg ikke giftet meg med han jeg var sammen med da, det ville blitt katastrofe, fordi vi faktisk ikke passet sammen.

Hva andre gjør får være deres sak, men jeg vil anbefale to ting; vent et års tid mellom forlovelse og bryllup, og bo gjerne sammen et år først. Da blir man kjent med hverandre på godt og vondt, og får et mer reflektert forhold til hvordan man fungerer sammen. For ikke å snakke om at man opparbeider seg livserfaring, og blir bedre kjent med seg selv.

Den andre anbefalingen: bo alene før du bor sammen med noen, da får du erfaring med å styre eget liv og egen økonomi. Det gjør praktiske ting mye enklere når man så flytter sammen. Og hvis det skulle gå galt med forholdet, så har du erfaringen med at du faktisk klarer deg selv.

Jeg tror mange som gifter seg i forelskelsesrusen og senere oppdager at de ikke passer sammen, ville sagt at det er best å vente med bryllupet til man har krabbet ut av den rosa skyen...

Jeg gifta meg da jeg var 19. Greit nok, det. Vi ble senere skilt, men tror ikke det var fordi vi var unge da vi giftet oss...

Synes kanskje 18 er litt tidlig. Var ikke så mye eldre selv da, men føler de 4 årene frem til 22 hadde mye å si på modning for min del. Kjenner ei som giftet seg som 17åring og det varte i 7år, men så hadde de vokst fra hverandre og hun sa det var det dummeste hun hadde gjort i sitt liv. Hun var ikke moden nok for det. Hører med til saken at det var litt spesielle omstendigheter som gjorde at de valgte å gifte seg i stedet for bare å være sammen.

[:)][:)][:)]samme når du gifter deg så lenge du er sikker på at du vil leve med personen livet ut...
når du er voksen så er alder ingen hindring. folk er utviklet forskjellig.. noen sene og andre tidlige...en 25 åring kan være like moden/umoden som en 19 åring. så det å gifte seg tidlig er bare bra så lenge du er sikker på dine valg!!![:)][:)][:)]

vanskelig å si hva som er tidlig men jeg giftet meg når jeg var 21 greit nok det hvis man føler seg klar

Det er nok opp til hver enkelt på om de er klar for det. Men jeg vil si at det kan være litt ungt. Jeg vet at jeg langt i fra var klar for det når jeg var 18 år. Jeg hadde bare seriøse forhold fra jeg var 15 år så jeg gledet meg til å gifte meg og få familie. Men der var noe som holdt meg tilbake. Og det er jeg glad for i dag. Jeg føler at jeg har fått levd ungdomstiden. Nå er jeg 25 år og jeg blir gift med min kjære nå til sommeren. Han traff jeg da jeg var 21. Men som sagt så er det opp til hver enkelt. Det kan jo gå bra. For noen fungerer det å binde seg så tidlig. For andre ikke.

ORIGINAL: `Happybody`

Jeg synes man skal få gifte seg når man er klar for det.
Folk skiller seg like mye når man er godt "voksen", så alderen har ikke såå mye å si mener jeg.

Enig med denne.
Man kan være 18 år og moden for ekteskap, og man finner de som er 35 og fortsatt ikke klar for å binde seg.

Jeg gifta meg da jeg nettopp hadde fylt 22 år, og mannen min er 2 år eldre. Vi har vært gift i 3 år til sommeren![:)]

En annen ting er at et ekteskap, eller et forhold generelt, må man alltid jobbe med for at det skal være bra!

Jeg var 19, og det var helt perfekt for meg - mens for andre igjen er det alt for tidlig.. Når man skal gifte seg er bare noe man kan finne ut av selv. 

kommer jo helt ann på det... kjenner ei som gifta seg da hun var 17 og hun har vært lykkelig gift i 6år nå..  men over linja synes jeg det er tidlig, man har ikke hatt tid til å leve "alene" , man flytter jo nesten rett fra foreldre til mann da... ... men som sagt, det har med om man er klar for et gift liv eller ikke.. å gifte seg er en comitment(husker ikke ordet på norsk[8|]) for livet...

Mine foreldre var 17 og 19 da de gifta seg. De har nå vært gift i snart 34 år. De hadde selvsagt andre levekår den gangen, men de har holdt sammen i tykt og tynt.

Gifta meg selv da jeg var 26, og synes det var en passe alder... Gammel nok til å ha erfaringer og opplevelser bak seg, men ung nok til at det ble en spesiell dag med alle kjente og kjære tilstede.

Som i mange andre ting, er ikke dette et spørsmål om den skrevne alderen. Men modenhet. Alder sier egentlig ikke så veldig mye om hvordan personen egentlig er...Så å sette en "aldersgrense" på det, blir vanskelig... [:)]

Elsker man hverandre,føler man at man er klar, og man har vært sammen en stund før man bestemmer seg, så skjønner ikke jeg hvorfor man ikke skal gjøre det. [:)]

(Men må bare si at noen av de mest irriterende tingene jeg hører er;
"Vi får se hva som skjer fremover, man vet jo aldri om vi kommer til å være sammen om ti år...osv..." Er man ikke innstilt på at et forhold skal vare livet ut, eller ikke er sikker, så kan du nesten garantert si at det ikke kommer til å gjøre det heller. Rett og slett fordi man ikke er innstilt på å jobbe litt for å få et forhold til å fungere...  

Tror ikke skilsmissestatistikken er så høy som den er i dag pga for lav alder. Vi som lever i dag er så opptatt av oss selv,(imo) det er alltid "meg" som går først. Skal man få et forhold til å fungere er man nødt til å forstå at "meg" ofte må settes i andre rekke til fordel for "oss". ) - Det er min personlige mening, vet det er mange der ute som er uenige...[;)]

det er jo forskjell på 18åringer.... noen er voksne og andre ikke. alder har ikke noe si,

Modenhet er viktigere enn alder..

Viktig å tenke gjennom HVORFOR dere vil gifte dere (begge parter)
er det "bare fordi det er en romantisk og fin ting", eller er dere sikker på at dere vil holde sammen resten av livet?

Selv var jeg 24 år da jeg gifta meg. Er ikke spesiellt mye det heller i dagens samfunn, men i forhold til mine foreldres generasjon så var det "i siste liten" - og 18 år var jo helt vanlig alder for endel år tilbake, og da var skilsmissestatistikkene lavere også[8|]  Var folk modne tidligere i "gamledager"?

MÅ man så MÅ man......[:D]

Men selv synes jeg det er alt for tidlig....

Jeg forlovet meg nå for noen mnd siden, 19 år men jeg føler meg altfor ung til å gifte meg. Dessuten må jeg ha penger til et mega gigantisk bryllup

Back
Topp