Deler min opplevelse - Sterke magesmerter nedre v.side

Lotte*

Flørter med forumet
Hei. Ønsker å dele dagen jeg hadde i går med dere alle, slik at dere om dere skulle komme samme situasjon har noe å forholde dere til.

Jeg våknet natt til igår rundt 04.00 med akutte smerter i magen på venstre side, helt nede ved lysken. Jeg ble vettskremt, lå å snudde meg frem og tilbake, var oppe å gikk, prøvde med varmepute uten at det gikk over. Ved 06.30 tiden ga de verste smertene seg noe og jeg tenkte selvfølgelig de verste tanker.

Ved 09.00 fikk jeg tak i legekontoret og de satt opp en hasttime til meg for kontroll. Her ble jeg så viderehenvist til sykehuset for gynekologisk sjekk og ultralyd.

Du lurte på dette med svangerskap utenfor liv mor. Siden jeg ikke hadde blødd noe så trodde de ikke på SA. De så også på om jeg kunne ha cyster på eggstokkene, så de skulle sjekke al. På sykehuset sjekket de puls, crp og tok tre glass med blodprøver.

1,5 timer ventet jeg før jeg fikk komme inn til ultralyd, og der var det heldigvis fortsatt liv, et sterkt bankende hjerte og den verste dagen på lenge fikk en lykkelig slutt. Fosteret lå trygt på fin plassering i livmor, eggstokkene og livmor så helt fine ut og de kunne faktisk ikke finne ut hva som forårsaket smertene.

Konklusjonen var at jeg mest sannsynlig hadde ligamentsmerter kombinert med luftsmerter på bakgrunn av treg mage. "Lettet"

Huff, bra det ikke var verre. Alt er ekstra skummelt når man bærer på en spire.

Sniker meg inn her fra aprilforumet. Våknet også opp med smerter i natt men føler meg litt bedre å se at det har sikkert vært luftsmerter, var ikke våken veldig lenge heldigvis :) Godt at alt er bra med deg :)

Skummelt når man opplever sånt :( men godt det ikke var noe med babysen:Heartbigred har også opplevd syke magesmerter, men magen er treig :coffee2

Så godt at alt er fint med den lille :) Jeg hadde selv en lignende opplevelse når jeg gikk gravid med førstemann, men smertene gikk heldigvis over etter kort tid. Var bare den ene gangen, og legen sa det mest sannsynlig var voldsomme ligamentsmerter, noe som er vanlig når man er førstegangs.

Godt å høre at alt var bra!

Åh så bra! Holdt pusten mens jeg leste historien din, og kjente at jeg pusta lettet ut når jeg så at det endte godt!

Sniker fra februar... Hadde akkurat det samme for noen uker siden!! Veldig vondt!! Men varte heldigvis bare 1dag! Ikke hatt det igjen! Og hadde ikke tilsvarende med nr1!

Back
Topp