Deler med dere jeg

lillebøllefrø

Glad i forumet
enig... alt er blitt farlig... så man vet jo ikke hva man skal gjøre for sine lenger

Jeg er generelt sett skeptisk til medisiner.
Tar ikke medisiner selv eller gir til barna mine med mindre det er absolutt nødvendig.
Synes allt for mange kjører på med paracett og ibux for ingenting, og ringer til legen etter antibiotika ved den minste forkjølelse.
Synes ikke man skal være helt ukritisk til hva man tilfører sin egen og sine barns kropp både når det gjelder medisiner og mat.
Å bare vifte det vekk med å si at "jaja, alt er jo farlig nå for tiden" synes jeg blir for enkelt. Naivt å stole blindt på at alt som er lovlig er uskadelig.

ORIGINAL: Lillepusekatt

Tar ikke medisiner selv eller gir til barna mine med mindre det er absolutt nødvendig.
Synes allt for mange kjører på med paracett og ibux for ingenting, og ringer til legen etter antibiotika ved den minste forkjølelse.
Synes ikke man skal være helt ukritisk til hva man tilfører sin egen og sine barns kropp både når det gjelder medisiner og mat.
Å bare vifte det vekk med å si at "jaja, alt er jo farlig nå for tiden" synes jeg blir for enkelt. Naivt å stole blindt på at alt som er lovlig er uskadelig.

SÅÅÅ enig!!

ORIGINAL: Lillepusekatt

Kjempe bra sagt, fullstendig enig!

Har aldri likt å ta medisiner, og gjør det svært skjeldent! Jeg er ikke vant til det rett og slett. Da jeg var lita fikk jeg aldri antibiotika feks. Kan ikke huske jeg fikk paracet engang. Men nå for tiden syns jeg det er så lettvindt å bare gå på en kur. Er barna mer syk nå enn da vi vokste opp?? Eller skriver legene ut medisin fortere nå enn da.. hmm.. ja jeg er ikke ekspert, bare noen tanker.. 

Back
Topp