Deler du opp frukt og grønt?

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Deler dere opp frukt og grønt til barnet? Hva deler dere opp og hva deler dere ikke opp?

Jeg er fremdeles hysterisk :P med god grunn leser jeg:
ImageUploadedByBV Forum1431710730.149677.jpg

Deler opp det meste. Men de kan få gå å knaske på en tynn eple/pære/gulerot bit. Men da passer jeg godt på.

Ja. Hun setter i halsen bare hun spiser en banan som ikke er kuttet opp.

Deler opp i skiver/større biter, gir henne ikke hele eplet:p men druer spiser hun hele:)

Til eldste kuttet jeg opp bra en god stund, vesla har jo spist eplebiter siden hun var 4 mnd :o Veldig små biter altså... Men hun får en eplebåt uten skall, dog under oppsyn. Gulrot får hun ikke. Druer deler jeg i to, de kan sette seg som en propp i halsen med skinn. Pølse får hun uten skinn. Banan går helt fint.

Det er veldig stor forskjell på unger der. Noen gidder ikke tygge maten, noen har ikke kontroll over munnmotorikken (at kun ferdigtygget mat går ned mot halsen) mens andre er gode på dette.

Til eldste kuttet jeg opp bra en god stund, vesla har jo spist eplebiter siden hun var 4 mnd :o Veldig små biter altså... Men hun får en eplebåt uten skall, dog under oppsyn. Gulrot får hun ikke. Druer deler jeg i to, de kan sette seg som en propp i halsen med skinn. Pølse får hun uten skinn. Banan går helt fint.

Det er veldig stor forskjell på unger der. Noen gidder ikke tygge maten, noen har ikke kontroll over munnmotorikken (at kun ferdigtygget mat går ned mot halsen) mens andre er gode på dette.
Ja jeg har aldri vært redd for å gi mini biter. Hun tygger veldig godt før hun svelger.

Ja jeg har aldri vært redd for å gi mini biter. Hun tygger veldig godt før hun svelger.
Jeg synes det var helt sprøtt å se lille babyen tygget som om hun aldri hadde gjort annet. Mens storebror på samme alder bare dyttet ut flytende med tunga og brakk seg :p

Jeg synes det var helt sprøtt å se lille babyen tygget som om hun aldri hadde gjort annet. Mens storebror på samme alder bare dyttet ut flytende med tunga og brakk seg :p
Ja rart hvor stor forskjell det kan være på barna:p hehe

Gir banan og eple/pære båt.. Det meste annet skjærer jeg opp.. Han fikk en hel grillpølse for noen uker siden, men den var så stor at den måtte tygges.. Har en veninne som opplevde at wienerpølsa satt fast når han var 11/2 år.. Det var så vidt den løsna, det fråda ut av munnen hans.. Så er redd for pølser etter jeg hørte den historien..

Deler opp det meste, men eg trur jr har samlebånd nedover i halsen med tenner på :P

Nja, hun får eplebåter, druer osv.
Hun hsr alltid spist store biter, og er lite hysterisk for at hun skal sette ting i halsen.

Hun får fortsatt bare fruktmos her. Er det biter så er hun ikke interessert. Men hun spiser biter av kjøtt og brødbiter.

Deler det meste, men i ulike størrelser utifra hva det er :)

Tja, det kommer an på hva det er. Så lenge det ikke er klissete får hun det meste servert i biter som er større en én munnfull slik at hun holder i det selv og biter av.
Er det klissete putter vi det i munnen for henne som regel.

Deler opp til passe biter å holde i. Mini har full kontroll, klarer han ikke å tygge kommer det ut igjen.

Back
Topp