Deler du og din partner samme seng hver natt?

Har ikke sovet i samme seng på 14 mnd :p Han flyttet inn til største, når minste ble født, sånn at de skulle få sove. Så begynte jeg og lille å samsove, og han følte seg ikke trygg på å ligge i samme seng som babyen. Og nå holder vi på å lage ett nytt rom nede til oss. Men jeg er ikke klar til å sove nede når barna sover oppe, pluss at jeg og minsten samsover forsatt, så regner med vi kommer til å sove fra hverandre en god stund til. Går helt fint. Nå sover alle godt, syntes det er viktigere enn at vi sover i samme seng.
 
Jeg sov på gjesterommet mye qv første trimester, fordi jeg var ekstra var på ryder og sov dårlig. Nå har jeg flyttet inn til gubben min igjen, men det hender fremdeles jeg har en natt på gjesterommet. Regner med det kan bli mer av det nærmere termin også, dersom søvnen blir dårligere igjen.
 
Ja.
unntaket var når yngste va 0-6 mnd, hadde kolikk og måtte ligge sammen m meg og samboer måtte på jobb.

Og selfølgelig ligger den ene av oss i kjellerstua når den av oss har vært på fest og drukket alkohol
 
Vi har alltid brukt å sove sammen, men det var en natt forrige uke han la seg på et annet rom. Jeg sliter med å få sove for tiden, han sovner fort og han snorker. Det var første gang vi begge har vært hjemme og ikke sov sammen på 3,5 år som samboere. Liker virkelig ikke å ligge alene, men må man så må man :p
 
Her deler vi mye som gift, men ikke alt.
Som regel sover vi i samme seng hver natt når vi er hjemme sammen, med et par unntak:
1. Omgangssyke (det prøver vi å unngå å dele)
2. Kraftig forkjølelse
3. Syke barn (vi samsover ved feber, men en trenger god søvn, så vi gjør det ikke begge to)
 
Skjer at vi ikke sover på samme rom. Syns nesten det er deilig for da får jeg hele senga for meg selv, men de første åra klarte ikke jeg å sove uten han[emoji28]

Spesielt i nyfødt tiden tror jeg ikke vi delte seng på noen mnder så han var uthvilt til jobb. Han har også dårlig rygg som har gjort at av og til er det bedre å sove på sofaen eller i gjestesenga vår, og fæl til å sovne mens han ser på TV XD
 
Blitt noen netter i uka den siste tiden hvor en av oss har sovet på sofaen, med og uten mini :) Men prøver å få sovet i samme seng :)
 
Samboer og jeg har sovet på forskjellige soverom i mange år. Begge sover best på den måten.
Han må ha lyd for å sove, og snorker. Jeg må ha stillhet.
 
Så lenge fruen ikke er på nattevakt så [emoji4]
 
Vi sover som oftest sammen, men hender en av går og legger oss på det andre soverommet for å få sovet ordentlig ut, mens den andre tar seg av 2,5 åringen når hun våkner [emoji4] vært litt mer av dette siden jeg ble gravid enn før, da jeg periodevis har hatt behov for MYE søvn! Takk til mannen som stiller opp mer på natt/morgen!
 
Vi sover samme hver natt. Dersom mannen våkner i løpet av natten, så legger han seg gjere i stuen på sofan for å ikke forstyrre meg.
 
Vi sover sammen hver natt, hadde vært rart å ikke gjøre det syntes vi.

Har vært litt vanskelig nå når jeg har vært gravid og hatt bekkenløsning. Våknet mye om natten for å snu meg og for å gå på toalettet, så da har han fort våknet. Heldigvis så sovner han raskt, så han har ikke tatt noe skade av det :joyful:

Blir spenndene å se hvordan det blir når lille kommer og skal sove sammen med oss.
 
Vi sover alltid sammen. Uaktuelt å ikke gjøre det da jeg setter pris på den nærheten pluss at det er som regel da vi gjør "ekteskapelige plikter" :p

Aldri hørt egentlig at så mange sover på hvert sitt rom og trodde at det var få som gjorde det. Altså de uten spesiell grunn som plager i svangerskapet, som må ta barn som sliter med nattesøvn osv.
 
Vi sov ikke i samme seng på 5 år. Begynte igjen for noen mnd siden. Startet med at jeg kastet mye opp og tålte rett og slett ikke lukter og bevegelse i sengen. Føltes litt unaturlig å sove ved siden av hverandre igjen og vi sov mye bedre hver for oss. Jeg samsov med barna. Nå har han havnet i sengen igjen, men hender han sover inne hos barna da de har perioder med en del mareritt.
 
Her har vi sovet mye i hver vår seng etter jentungen blei født for 3 år siden.... samsover med ho og samboer skal opp på jobb midt på natta. Trenger god søvn de få timene han sover så det som fungerer best for oss....
 
Hvis en av oss er syke og smittsom eller bråker(hoster og nyser) så pleier den syke å legge seg på gjesterommet. Det skjer heldigvis ikke så ofte, men jeg synes det er deilig når jeg er syk å slippe og holde igjen hosten :p Det fungerer fint og begge er enige i den ordningen.
 
Har ikke noe gjesterom, så vi sover alltid sammen ja. Unntaket er vel om mannen har vært på fest når baby sover på rommet. Da kan han sove på sofaen eller heller sove over der han er :)
 
Har nettopp begynt å sove mye fra hverandre. toåringen er veldig utrygg og kommer inn til oss hver natt i tillegg til at jeg ammer annenhver time, så mannen har nå sovet på sofaen flere dager.
 
Back
Topp