Deler du og din partner samme seng hver natt?

Shoegrl

Forumet er livet
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
Jeg har den siste tiden vært veldig sjaber, og har sovet lite/dårlig om nettene da dem går med til å springe på badet for å kaste opp. Holder mannen våken med mine nattlige krumspring, mens når jeg først får til å falle til ro for å sove, så begynner han å snorke, slik at jeg ikke får sovet særlig. Løsningen for at vi begge skal få noe søvn, særlig han mtp. at han skal på jobb hver dag, har ført til at en av oss har sovet på gjesterommet. Synes det er veldig kjipt og kjedelig begge to, men det føles som en nødvendighet for en periode. Håper så klart at formen min tar seg opp snart, slik at vi kan få sovet inntil hverandre om nettene igjen, og ikke bare når det er helg, som i de siste par ukene, for det er jo et savn!

Mannen mener at dette er veldig vanlig for mange, han kjenner visst til både kolleger og kamerater som tidvis/ofte sover på separate rom pga. sykdom/barn osv. Jeg har aldri hørt om at folk ikke sover i samme seng hver natt?

Hender det at dere sover på hvert deres rom?
 
Når ikke en av oss er på forretningsreise så gjøre vi det, ja :)
 
Det har vel hendt en gang at vi ikke gjorde det når vi begge var hjemme. Han var på fest og jeg samsov med en bitteliten baby og ville ikke at han skulle sove der som full. Det er jo ikke trygt.

Men ellers ja. Vi sover alltid sammen.
 
Vi sover sammen hver natt, men hadde vi hatt et gjesterom så kunne det nok hendt at en av oss hadde sovet der en sjelden gang. Den gangen jeg hadde omgangsyken og var skikkelig dårlig og frøkna som bare var litt over 6 mnd skulle ligge helt inntil meg feks.
 
Vi sover sammen ja. Men når yngste var baby, sov vi (baby og jeg) i kjelleren om sommeren fordi det var så varmt oppe.
 
Oftest tror jeg vi sover sammen:) men det skjer absolutt ofte at en av oss er på sofaen:p og ikke pga krangling men for at vi skal få sove:) jeg sover veldig lett og godt mens han strever en del. Jeg tror jeg er verst å sove med:p
 
Jada, det hender at vi ikke sover sammen. Men som oftest gjør vi jo det.
 
Vi sover som oftest sammen :) Men er jeg veldig urolig og ikke får sove så hender det at jeg legger meg på sofan så jeg ikke skal vekke han :)
 
Hender vi ikke deler seng. Nå er d sjeldent, men når lille akkurat var født så sov han ofte på sofaen da han ikke turte å samsove, samt han måtte få sove litt da han skulle på jobb. Snorker gjør han og, så syns egentlig d var litt godt og, selv om jeg savna han innimellom.
 
Vi sover alltid sammen når vi begge er hjemme. Men skulle vi hatt problemer med å sove av en eller annen grunn, slik dere har, så hadde jeg godtatt å sove separat i en periode.
 
Normalt sett sover vi alltid sammen. Men når det er sagt, det hender at en av oss tidvis sover i senga med eldste, når en av ungene har vært syk har vi sovet på stua, har også sovet med liten baby på stua natta før mannen skulle ha eksamen slik at han kunne være uthvilt. Når vi alle 4 hadde spysjuka sov vi med en unge kvar, 2 på rommet og 2 på stua.

Men ellers sover vi sammen til tross for snorking, sykdom, nattlig promping, uroligheter og andre forstyrrende faktorer :p
 
Her sover mannen en del på sofaen fordi jeg sover veldig lett og han snorker helt forferdelig :dead:
Som regel sover vi jo i samme seng, men da bruker jeg ørepropper og legger meg gjerne litt før han så jeg rekker å sovne før han setter i gang med snorkingen.
 
Så lenge vi begge er hjemme sover i sammen ja. Har vel hendt at samboer har sovet på sofaen, men det er mest fordi når han først har sovna, er det umulig å vekke han, så da hsr jeg bare latt han sove der :p
 
Jeg har den siste tiden vært veldig sjaber, og har sovet lite/dårlig om nettene da dem går med til å springe på badet for å kaste opp. Holder mannen våken med mine nattlige krumspring, mens når jeg først får til å falle til ro for å sove, så begynner han å snorke, slik at jeg ikke får sovet særlig. Løsningen for at vi begge skal få noe søvn, særlig han mtp. at han skal på jobb hver dag, har ført til at en av oss har sovet på gjesterommet. Synes det er veldig kjipt og kjedelig begge to, men det føles som en nødvendighet for en periode. Håper så klart at formen min tar seg opp snart, slik at vi kan få sovet inntil hverandre om nettene igjen, og ikke bare når det er helg, som i de siste par ukene, for det er jo et savn!

Mannen mener at dette er veldig vanlig for mange, han kjenner visst til både kolleger og kamerater som tidvis/ofte sover på separate rom pga. sykdom/barn osv. Jeg har aldri hørt om at folk ikke sover i samme seng hver natt?

Hender det at dere sover på hvert deres rom?

Vet at vi er i samme båt med kvalmen, og tror nok de aller fleste med så sjaber form og gjesterom ville valgt å sove hver for seg! Jeg og mannen har aldri sovet fra hverandre før nå, og nå har vi ikke sovet sammen siden slutten av juni :sorry: trist men nødvendig, han skal på jobb og jeg orker ikke være redd for å forstyrre han med brekninger og oppkast på natten. Gjør det som føles riktig for dere :)
 
Etter vi fikk barn har vi vel sovet omtrent like mye i forskjellige senger som i den samme. Periodevis er vi nødt til å bytte på å ligge på gjesterommet for at i alle fall én av oss skal få sove litt. Stort sett legger vi oss sammen da, men flytter i løpet av natta dersom jenta vår er veldig urolig eller en av oss feks hoster mye.
 
Back
Topp